Mijn top 10. Zeer moeilijk om er 10 uit te pikken. Veel optredens aan elkaar gewaagd, gevolg van het sterke programma in de breedte.
1. The Cure (ondanks geen enkele song van het recentste album

)
2. The War on Drugs (wat een versies van die al geweldige nummers zeg!)
3. Agnes Obel (gewaagde set met veel nieuw materiaal, maar wondermooi gebracht! En wat een respectvolle KluB C ook!)
4. Pixies (het ene nummer met een hoek af na de andere meezinger, toffe setlist, met veel goesting gebracht in een goesting hebbende Barn)
5. Kingfishr (dé revelatie van 2026, onverwacht voor (sommigen/velen (?) in) het publiek en vooral onverwacht voor hen)
6. Wolf Alice (beste stem die ik mocht aanhoren dit festival, nummers met veel bravoure gebracht)
7. Matt Berninger (wat een persoonlijkheid, de nummers gebracht zoals alleen hij dat kan)
8. David Byrne (uitzonderlijk concept, het nieuwe was er bij mij wel wat vanaf maar blijft topkwaliteit)
9. Psychonaut (dit is metal die mij wel ligt: psychedelische post-metal (denk ik) zeer sterk gebracht, wat een klasse!)
10. Mogwai (vanop de tweede rij een uur in een andere wereld vertoefd, is een buitengewone en atypische band die bijzonder diep kan gaan)
Eervolle vermeldingen voor:
- The Vaccines (was dit de beste keer dat ik ze ooit zag?)
- Monza (wie danst er nog?)
- Blood Incantation (blijf zulke boekingen doen aub!)
- The Last Dinner Party (eigenlijk top-10, maar ja, helaas te weinig plaats daar)
- Royel Otis (meer dan dat ik ervan verwacht had, zeer vol geluid ook)
- The xx (hoe mooi zeg, eigenlijk top-10, maar helaas te weinig plaats daar)
- Moby (Feeling so Real het nummer waar ik het zotst op gegaan ben deze editie denk ik, hij blijft een held!)
- The Haunted Youth (eigenlijk top-10, maar helaas te weinig plaats daar)
Mijn Nest-optredens gerangschikt (maar kunnen bovenstaande top-10 niet binnendringen, behalve Psychonaut dus):
1. Psychonaut
2. KEO: gaan ver komen met zulke songs en vooral zulke podiumprésence. Zo overtuigend, pakken moeiteloos het publiek in.
3. Man/Woman/Chainsaw (die viool is echt een meerwaarde, die violiste ook)
4. Alice Mae (wat een toffe songs, sympathiek persoon, heeft zich ook omringd met uitstekende muzikanten)
5. Westside Cowboy
6. NewDad
7. Cardinals
8. Overpass
9. Radio Free Alice
10. The New Eves
11. PUP