Pinkpop 2026

Iemand die zij of haar bevindingen van Limburgerhof wil delen. En dat met name hoe zijn de facaliteiten daar qua douches en wachtrijen?
En die shuttle die ze regelen ik zag dat deze tussen bepaalde tijden rijden en moet je hier lang voor in de rij staan?

We zijn onze opties voor volgend jaar aan het overwegen
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Was super! Alleen de warmte is voor mij niet te doen. Ga echt eens goed nadenken of ik de festivals nog wel ga doen.

Dat is natuurlijk jammer om te horen. Festivals, ook Pinkpop, zouden voor iedereen van 8 tot 88 jaar te doen moeten zijn. De hitte dit jaar op Pinkpop was extreem en hopenlijk een zeldzame uitschieter.
Behalve het weer zijn er ook andere hindernissen, zoals het vele lopen, het lang moeten staan en soms het matige eten.
Je zou bijna van te voren gaan trainen voor een festival, om goed in conditie te zijn.

Wij nemen vaak een hotelletje of gaan even terug naar huis. Een goede douche en nachtrust geeft dan weer energie voor de volgende dag.
Soms zie ik op een festival iemand met een campingstoel of een stastoeltje. Kan een uitkomst zijn.
Iemand die een leesboek tevoorschijn haalt om even lekker in de eigen bubbel te blijven, is ook geen uitzondering.
Op een festival als Best Kept Secret kun je heerlijk vertoeven in het bos. Er zijn zelfs zit- en ligplekken. Wanneer je oververhit raakt, kun je in het meertje plonsen.

Dit jaar was ik niet op Pinkpop, maar dankzij 3voor12 veel meegekregen. Best bijzonder dat sommige optredens volledig werden uitgezonden. Het is natuurlijk niet the real thing. Maar het enthousiasme en het zweet van Yungblud kwam echt wel door het beeldscherm heen.
 
Dat is natuurlijk jammer om te horen. Festivals, ook Pinkpop, zouden voor iedereen van 8 tot 88 jaar te doen moeten zijn. De hitte dit jaar op Pinkpop was extreem en hopenlijk een zeldzame uitschieter.
Behalve het weer zijn er ook andere hindernissen, zoals het vele lopen, het lang moeten staan en soms het matige eten.
Je zou bijna van te voren gaan trainen voor een festival, om goed in conditie te zijn.

Wij nemen vaak een hotelletje of gaan even terug naar huis. Een goede douche en nachtrust geeft dan weer energie voor de volgende dag.
Soms zie ik op een festival iemand met een campingstoel of een stastoeltje. Kan een uitkomst zijn.
Iemand die een leesboek tevoorschijn haalt om even lekker in de eigen bubbel te blijven, is ook geen uitzondering.
Op een festival als Best Kept Secret kun je heerlijk vertoeven in het bos. Er zijn zelfs zit- en ligplekken. Wanneer je oververhit raakt, kun je in het meertje plonsen.

Dit jaar was ik niet op Pinkpop, maar dankzij 3voor12 veel meegekregen. Best bijzonder dat sommige optredens volledig werden uitgezonden. Het is natuurlijk niet the real thing. Maar het enthousiasme en het zweet van Yungblud kwam echt wel door het beeldscherm heen.

Ik vind het nadeel van Pinkpop wel hoe streng ze zijn met wat je mee mag nemen. Het zal echt wel met een reden zijn. Maar een stoeltje mag bijv al niet (alleen zon opvouw/uitschuif krukje zonder rugsteun), paraplu mag niet... Anders had ik een paraplu meegenomen en gebruikt tegen de zon, had een stuk geholpen. Ben op andere festivals geweest waar het geen probleem was om het mee te nemen
 
Ik vind het nadeel van Pinkpop wel hoe streng ze zijn met wat je mee mag nemen. Het zal echt wel met een reden zijn. Maar een stoeltje mag bijv al niet (alleen zon opvouw/uitschuif krukje zonder rugsteun), paraplu mag niet... Anders had ik een paraplu meegenomen en gebruikt tegen de zon, had een stuk geholpen. Ben op andere festivals geweest waar het geen probleem was om het mee te nemen
Ik heb wel paraplu's gezien hoor. Ik dacht ook dat het niet mocht.
 
Iemand die zij of haar bevindingen van Limburgerhof wil delen. En dat met name hoe zijn de facaliteiten daar qua douches en wachtrijen?
En die shuttle die ze regelen ik zag dat deze tussen bepaalde tijden rijden en moet je hier lang voor in de rij staan?

We zijn onze opties voor volgend jaar aan het overwegen
De vorige jaren was Limburgerhof helemaal in orde. Dit jaar werkten er toiletten niet en ook bij de douches viel het water soms weg. Op een vepaald moment heb ik meer dan een half uur moeten wachten om naar het toillet te gaan en dan meer dan een half uur wachten om te douchen. Dat was niet ok. Naar het schijnt was er 1600 man op de camping voor 12 toiletten en denk ongeveer 20 douches. Dat is veel te weinig. Hopelijk volgend jaar beter want anders zoeken we iets anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Is ergens ook wel logisch toch? Ik snap dat je jezelf wil beschermen tegen de zon, maar als het veld volstaat met paraplu’s ziet niemand meer iets. Plus dat het irritant en onveilig is in drukte met die punten van plu’s.
 
  • Leuk
Waarderingen: Honk, brutus257 en B0G5
De laatste jaren hebben ze gewoon pech gehad dat het een paar keer zo belachelijk heet is geweest. Maar zoals Ide ook al zei in het slotinterview het blijft een open air festival je kant niet alles en iedereen schaduw bieden.

Ik denk ook dat het een veiligheids ding is want hoe meer tenten/schaduwdoeken ze overal plaatsen des te meer wat een probleem kan veroorzaken bij storm/zware wind vlagen.
 
Maar zoals Ide ook al zei in het slotinterview het blijft een open air festival je kant niet alles en iedereen schaduw bieden.
Je kunt op z'n minst wel dat stuk schaduw dat je voor meer geld verkoopt voor iedereen toegankelijk maken.

Hoe hebben mensen dat Tuinterras eigenlijk ervaren? Was het (naast de schaduw) het geld waard?
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en hersenscheetje
Je kunt op z'n minst wel dat stuk schaduw dat je voor meer geld verkoopt voor iedereen toegankelijk maken.

Hoe hebben mensen dat Tuinterras eigenlijk ervaren? Was het (naast de schaduw) het geld waard?
Tuinterras was wat ons betreft het geld absoluut niet waard. Veel te weinig schaduwplekken, waardoor je vaak alsnog op een grote picknicktafel achterin bij de kluisjes terecht kwam, waar dus geen schaduw was. Verder een paar leuke relaxplekjes, maar veel te weinig voor het aantal verkochte kaarten. Ook het eten was zeer mager: hamburgers, friet en de normale snacks. Alleen het bier wordt dan wel weer in een glas geschonken, dus dat is een dikke plus, maar dat heb je bij het Brand terras ook en daar heb je veel meer keuze.
Al met al dus een dikke vette min voor het tuinterras, Afzetterij wat ons betreft. Maak hier gewoon een mooie louncheruimte voor iedereen van!

Oh ja je kon ook nog koffie krijgen :p
 
Is het trouwens geen idee om die voorvakken weer wat te verkleinen? Ziet er eigenlijk echt niet uit zo, tot aan de headliner zijn die dingen half gevuld met deze temperaturen, omdat de helft asfalt is. Van de andere kant ook wel gek dat men niet gewoon aansluit, je hebt prachtig zicht en voldoende ruimte. Gebrek aan interesse?
 
Tuinterras was wat ons betreft het geld absoluut niet waard. Veel te weinig schaduwplekken, waardoor je vaak alsnog op een grote picknicktafel achterin bij de kluisjes terecht kwam, waar dus geen schaduw was. Verder een paar leuke relaxplekjes, maar veel te weinig voor het aantal verkochte kaarten. Ook het eten was zeer mager: hamburgers, friet en de normale snacks. Alleen het bier wordt dan wel weer in een glas geschonken, dus dat is een dikke plus, maar dat heb je bij het Brand terras ook en daar heb je veel meer keuze.
Al met al dus een dikke vette min voor het tuinterras, Afzetterij wat ons betreft. Maak hier gewoon een mooie louncheruimte voor iedereen van!

Oh ja je kon ook nog koffie krijgen :p
Ik vond vorig jaar het aanbod aan schaduw wel echt een meerwaarde voor het tuinterras. jammer dat jij het geen meerwaarde vond.

En schaduw zou met de huidige temperaturen sowieso een basis waarde moeten zijn natuurlijk
 
Is het trouwens geen idee om die voorvakken weer wat te verkleinen? Ziet er eigenlijk echt niet uit zo, tot aan de headliner zijn die dingen half gevuld met deze temperaturen, omdat de helft asfalt is. Van de andere kant ook wel gek dat men niet gewoon aansluit, je hebt prachtig zicht en voldoende ruimte. Gebrek aan interesse?
Zeker niet verkleinen, neen. Bij goede headliners is het al redelijk moeilijk om er nog bij te geraken en echt het voorvak gevoel te hebben, de muziekbeleving is daar zo anders, beter en intenser.

Half gevuld heb ik op zaterdag niet echt gemerkt maar wat extra bewegings- en ademruimte is ook wel eens heel aangenaam.
Wat mijn gevoel betreft, afblijven 😉
 
Het was sowieso het hele weekend vrij leeg vooraan, ik denk echt dat het veel door de hitte komt. Er werd weinig "gekampeerd", iedereen was meer de schaduw aan het opzoeken en kwam kijken wanneer de artiest die ze willen zien aan de beurt kwam. Direct na idles kon je zo helemaal vooraan staan bij halsey bijvoorbeeld, letterlijk aan het hek. Pretty reckless kon ik kwartier van tevoren aan het hek vooraan staan. En zo voor veel meer artiesten. Eerdere edities nooit zo meegemaakt. Alleen voor de headliners en yungblud was het lastiger, voor de rest gewoon overal vooraan kunnen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful

Users who are viewing this thread