Graspop Metal Meeting 2026

Dit heeft niks met klimaat te maken, maar alles met het weer.
Ik ben 48, en ook toen ik klein was had je in de zomer (ook in juni) regelmatig periodes van 30+ graden, daar is absoluut niks vreemds aan.
Net zo min dat het vreemd is dat er periodes in de zomer zijn waarin het regent of fris is in de ochtend.

Mijn personagge weerman blijft thuis. Ik wacht nu op de volgende trein.
Wel nog even zeggen dat ze zowel vrijdag zaterdag en zondag nu een kans geven op onweer. Alhoewel vrijdag de felste kunnen zijn geven ze nu in dessel voor vrijdag en zaterdag 1 mm en zondag 3 mm.

• Leuk
Waarderingen: CedricH
En dan nog zoals beloofd de correlaties tussen de scores van alle deelnemers, oftewel:
Wie is jouw (muzikale) Festival Buddy??? :cool:

Het koste wat moeite en geklooi met o.a. Excel (ook weer een hoop bijgeleerd.. 😅), maar uiteindelijk is deze heat map eruit gekomen:

Bekijk bijlage 21263

Vanzelfsprekend staan de kleuren voor de mate van correlatie: hoe groener, hoe meer, hoe roder, hoe minder.
Getallen zitten tussen een maximum van 1 (volledige correlatie, in de praktijk alleen met jezelf, oftewel de grijze vakjes) en een minimum van -1 (geen enkele overeenstemming qua scores, wat logischerwijs praktisch onmogelijk is). Een nulscore is dus volledig neutraal.

Hier nog een overzichtje van de hoogste en laagste correlaties:

Bekijk bijlage 21265

Helaas is de 'liefde' echter niet in alle gevallen volledig wederzijds.. ;)
Niet iedereen heeft een unieke Festival Buddy:

Bekijk bijlage 21267

Wel indrukwekkend allemaal

@Biertje en @BlackRamIndian zullen het niet worden :p

Maar @N1tje en @MandyRose zal ik toch regelmatig eens kunnen tegenkomen

• Metal!
  • On fire
Waarderingen: MandyRose en MetalLimbo
Gezien het de laatste decennia gemiddeld over een heel jaar genomen steeds warmer en warmer wordt en daardoor extreem weer steeds vaker voorkomt, heeft dit alles met klimaat te maken.
Klimaatverandering is uiteraard ontegenzeggelijk en aantoonbaar een groot probleem, maar dat heeft niet veel met het weer op GMM de komende dagen te maken.
Extreem weer wordt inderdaad steeds frequenter, maar mijn hele punt is juist dat het voorspelde weer niet extreem is.

Het wordt tropisch warm, maar waarschijnlijk niet extreem warm (zolang de temperatuur onder de 35 blijft).
Wel kun je wellicht spreken van een hittegolf, maar die zijn niet zeldzaam in de Benelux.

1781695193096.png

Ik heb al heel wat hete festivals meegemaakt (Pinkpop, Werchter, Bospop, GMM, Alcatraz), ook in mijn tienerjaren, en heb ze nog allemaal overleefd. ;)
Het hoort er nu eenmaal bij, net zoals je ook af en toe een moddereditie kunt hebben.
Voor mijn gevoel is het echter vaker heet dan niet, wat uiteraard ook niet bepaald onlogisch is voor een zomerfestival.

Laatst bewerkt:
Volgens mij was het hier nog niet gedeelt, maar tom angelripper en andy brings joinen zondag ook nog venom!!!!
Miljaarde, den tom, wat Nervosa leden en Morbid Angel leden. De allstar line up is beter dan Venom voor mij persoonlijk

Maar ik blijf toch bij Bury Tomorrow

Miljaarde, den tom, wat Nervosa leden en Morbid Angel leden. De allstar line up is beter dan Venom voor mij persoonlijk

Maar ik blijf toch bij Bury Tomorrow
Vergeet Sakis van rotting christ en Nergal niet. Als je de koekdoos methode gaat toepassen ga je deze show op deze manier nooit meer zien.

• Leuk
Waarderingen: wess
K ben benieuwd/ licht huiverig voor die preparty. Ik wil gewoon een DJ die allemaal leuke metalnummers aan elkaar draait, niet allemaal rare mashups of fucking average rob met idk wat ie met zn DnB gaat doen. of zoals vorig jaar 67 keer the emptiness machine draaien. Misschien toch voor het eerst in mijn leven naar de enige echte dj Carl. hoe is die mensen? Wat draait ie allemaal een beetje en maakt ie er een mooi feestje van.

Vergeet Sakis van rotting christ en Nergal niet. Als je de koekdoos methode gaat toepassen ga je deze show op deze manier nooit meer zien.
Damn die was ik nog vergeten. Ook idd 2 goei gasten. En miljaarde die lijst van @MetalLimbo werkt dus echt 😆want ik had met u de hoogste score en u wist zomaar dat idd RC en Behemoth 2 bands zijn die ik graag hoor (of het is iets van goed opgelet bij de spelletjes). @MetalLimbo ik zou echt een huwelijksbureau starten 😅

Maar anyway het blijft toch BT. Ik ken geen enkel Venom nummer. Ik heb ze ooit live gezien op een festival in Eindhoven omdat ze headliner waren en ik moest wachten op mijn chauffeur die wel fan is. En de band kreeg mij totaal niet mee. Ik heb ooit een verzamelalbum gekocht omdat James Hetfield grote fan is. En nee, na twee nummers stond het al af

• Haha
  • Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo en dvdh666
K ben benieuwd/ licht huiverig voor die preparty. Ik wil gewoon een DJ die allemaal leuke metalnummers aan elkaar draait, niet allemaal rare mashups of fucking average rob met idk wat ie met zn DnB gaat doen. of zoals vorig jaar 67 keer the emptiness machine draaien. Misschien toch voor het eerst in mijn leven naar de enige echte dj Carl. hoe is die mensen? Wat draait ie allemaal een beetje en maakt ie er een mooi feestje van.
Dat is WEL de ene hit na de andere. Maar ook wel echt de hits. Alestorm, Slipknot, veel jaren 80. Maar verwacht geen cuts Cannibal Corpse of Dimmu Borgir

• Geweldig
Waarderingen: dvdh666
Dat is WEL de ene hit na de andere. Maar ook wel echt de hits. Alestorm, Slipknot, veel jaren 80. Maar verwacht geen cuts Cannibal Corpse of Dimmu Borgir
zolang die maar niet te veel aan die nummers gaat zitten moeien of er een domme beat onderzet ben ik een van de gelukkigste mensen op aarde.

• Leuk
Waarderingen: won666
Op de valreep toch maar mijn loopschema delen, aangezien focussen op mijn stage in plaats van graspop bijna onmogelijk is vandaag. sterretje is eerste keer ooit en cursief is als ik er op dat moment zin in heb, maar grote kans van niet. dikgedrukt zijn echte must sees

Donderdag:
snot*-thrash attack- stukje powerslave- Wind Rose * - Accept*- Wolves in the throne room * - Stuk scepticflesh - Megadeth (vanaf het begin)- within temptation - Anthrax - the offspring

Vrijdag:
Hulder * - Bark * - Asmovel* - Guilt trip* - Harakiri for the sky *- Old mans Child * - Sex pistols *(tot het me verveelt anders possessed) - Death to all*- Cradle of filth - volbeat

Zaterdag:
Embryonic autopsy* - Fleddy - Sinsaenum * - Ellende - Sepultura - terrorizer - three days of lacuno coil, kan echt niet kiezen- Ice nine kills- tweede helft Nederland- Queensryche* - six feet under* - Bring me the horizon -

Zondag:
Gaerea* - Life of agony - Decapitated * - Vltimas- stukje foreigner - kanonnenfieber*- Alice cooper - Solstafir - Venom*- Mastodon - Sabaton

Het wordt tropisch warm, maar waarschijnlijk niet extreem warm (zolang de temperatuur onder de 35 blijft).
Temperaturen vanaf 29 graden voelen in mijn lijf toch echt als extreem warm hahaha, dus spreek maar voor jezelf, met je wandelende nekairco :D
Om een of andere reden lukt het graspop tegenwoordig toch zelden om gewoon 23-24 graden te hebben, beetje zon, wat wolken, niet te hard afkoelend 's avonds... terwijl het allemaal best zou kunnen.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh
Ga dit weekend voor de 8e keer naar Graspop (zou de 10e keer zijn als 2020 en 2021 niet geannuleerd waren), heb op sneeuw na toch meest voorkomende weertypes wel gehad. Van overdag prima (20-25 graden) en 's avonds klappertandend fris tot een braadoven (overdag én 's avonds) tot een modderfestijn (2024...). Lijkt dit jaar weer een warme editie te worden, maar (gelukkig) een tandje minder dan vorig jaar. Als het maar niet de hele dag stortregent en we geschoond blijven van gevaarlijk (on)weer, vind ik het al snel goed. Heb me elk jaar met alle weertypes die erbij horen kostelijk vermaakt, zonder uitzondering. Ook dit jaar gaan we het weer mooi (en mooi weer :cool:) maken, metalminnende vrinden!

Ga dit weekend voor de 8e keer naar Graspop (zou de 10e keer zijn als 2020 en 2021 niet geannuleerd waren), heb op sneeuw na toch meest voorkomende weertypes wel gehad. Van overdag prima (20-25 graden) en 's avonds klappertandend fris tot een braadoven (overdag én 's avonds) tot een modderfestijn (2024...). Lijkt dit jaar weer een warme editie te worden, maar (gelukkig) een tandje minder dan vorig jaar. Als het maar niet de hele dag stortregent en we geschoond blijven van gevaarlijk (on)weer, vind ik het al snel goed. Heb me elk jaar met alle weertypes die erbij horen kostelijk vermaakt, zonder uitzondering. Ook dit jaar gaan we het weer mooi (en mooi weer :cool:) maken, metalminnende vrinden!
Gelukkig was er in 20 en 21 een alternatief corona-proof festival op een geheime locatie - voor een heel select gezelschap. Geen live muziek, maar wel ongare tempehspiezen met biologische ketchup.

Kon bijna tippen aan Graspop maar toch niet helemaal. Dus ik heb ook weer zin in the real deal!! Raise those horns!!!

Users who are viewing this thread