Graspop Metal Meeting 2026

Ik ben normaliter zeker geen fan van extreme hitte.
Toch kan ik het tijdens festivals eigenlijk best goed hebben, zelfs in de tenten houd ik het wel uit.

Scheelt dan ook wel dat het niet veel boeit als je zweet.
Natuurlijk wel iedere dag douchen, schoon shirt en verder gewoon accepteren. :cool:

Volgens mij drink ik ook niet minder bier dan anders, wel meer water/fris tussendoor (gaat meestal in één keer leeg ;)).

Verder heb ik t.o.v. normaal weer eigenlijk alleen een nekventilator bij, die is wel heel prettig.
Aanrader dus om nog even te bestellen op bol.com ofzo. ;)

Bekijk bijlage 21185
Heb net een handventilator met klein waterreservoir besteld. Dan kan ik kiezen tussen of gewoon wat wind, of toch wat waterverneveling.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Eigenlijk het ergste aan die hitte vind ik altijd dat ik dan veels te vroeg wakker wordt in een sauna, die de avond van te voren nog mijn tent was. Dat slechte slapen stapelt dan op met de hitte en eindigt meestal in toch veel gemiste optredens.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en jonasvh
Eigenlijk het ergste aan die hitte vind ik altijd dat ik dan veels te vroeg wakker wordt in een sauna, die de avond van te voren nog mijn tent was. Dat slechte slapen stapelt dan op met de hitte en eindigt meestal in toch veel gemiste optredens.
Mocht je het budget er voor hebben; de Fresh&Black tenten van de Decathlon zijn echt een uitvinding! Ze blijven donker en enigszins koel. Afgelopen jaren heb ik gewoon tot 10.00/11.00 kunnen uitslapen.

Mocht je het budget er voor hebben; de Fresh&Black tenten van de Decathlon zijn echt een uitvinding! Ze blijven donker en enigszins koel. Afgelopen jaren heb ik gewoon tot 10.00/11.00 kunnen uitslapen.
Yep. Qua prijs/kwaliteit echt een wereldaankoop! Het design zorgt daadwerkelijk voor significante verkoeling én verduistering, waardoor je op festivalcampings letterlijk uren per nacht meer kunt slapen. Daarnaast zijn ze super stevig en gemakkelijk op te zetten. Ik was ooit, jaren geleden, de eerste van mijn groep met zo'n tent en intussen hebben velen mijn voorbeeld gevolgd en niemand met spijt.

Bij Decathlon hebben ze momenteel een aantal aanbiedingen, zie ik. Je hebt voor rond de 100 euro al een uitstekende tent waar je jaren mee kunt doen. No-brainer. Hou er alleen wel rekening mee dat het aantal personen wat ze erbij zetten alleen is als je er enkel in slaapt. Als je ook je spullen kwijt wilt, bijvoorbeeld op een festival, moet je wat ruimer zitten. Met twee personen in een 'tweepersoonstent' gaat dan absoluut niet.

Net toch maar effe een fannetje gekocht.

Toen ik in luxor/egypte liep met 38 graden had iemand zo een ding (van diveblues) en dat was echt een verademing
Gehaald, of ik hem gebruik en mee ga zeulen dat zie ik nog wel

• Leuk
Volgens mij drink ik ook niet minder bier dan anders (eerder meer? 😅), wel meer water/fris tussendoor (gaat meestal in één keer leeg).
Idem :LOL:

Mijn grootste tip bij hitte is vooral je tshirt nat maken! verkoeld echt enorm.
Ik neem zelfs kleine flesjes water mee op me te re-wetten moest ik niet op tijd terug bij de kraantjes raken 🥵

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Idem :LOL:

Mijn grootste tip bij hitte is vooral je tshirt nat maken! verkoeld echt enorm.
Ik neem zelfs kleine flesjes water mee op me te re-wetten moest ik niet op tijd terug bij de kraantjes raken 🥵
Of als je een pet bijhebt of een hoedje, deze langs binnen vullen met water en dan meteen opzetten! Doet dan echt enorm deugd!

Yep. Qua prijs/kwaliteit echt een wereldaankoop! Het design zorgt daadwerkelijk voor significante verkoeling én verduistering, waardoor je op festivalcampings letterlijk uren per nacht meer kunt slapen. Daarnaast zijn ze super stevig en gemakkelijk op te zetten. Ik was ooit, jaren geleden, de eerste van mijn groep met zo'n tent en intussen hebben velen mijn voorbeeld gevolgd en niemand met spijt.

Bij Decathlon hebben ze momenteel een aantal aanbiedingen, zie ik. Je hebt voor rond de 100 euro al een uitstekende tent waar je jaren mee kunt doen. No-brainer. Hou er alleen wel rekening mee dat het aantal personen wat ze erbij zetten alleen is als je er enkel in slaapt. Als je ook je spullen kwijt wilt, bijvoorbeeld op een festival, moet je wat ruimer zitten. Met twee personen in een 'tweepersoonstent' gaat dan absoluut niet.

Merci voor de tips! Schaf ik me zeker nog aan dan. Het veel te vroeg wakker worden door de hitte vind ik inderdaad zowat het grootste probleem bij zo'n temperaturen.
En nog een bijkomend vraagje: 's nachts dan best gewoon alles dicht doen zodat de warmte niet binnenkomt of wel open doen zodat de ventilatie zijn werk doet?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en Jamel
Ben wel blij dat vorig jaar de groepstent op Inferno relatief oké bleef 's morgens qua temperatuur. Heb toch elke ochtend tot 9 à 10u kunnen slapen.

• Leuk
Merci voor de tips! Schaf ik me zeker nog aan dan. Het veel te vroeg wakker worden door de hitte vind ik inderdaad zowat het grootste probleem bij zo'n temperaturen.
En nog een bijkomend vraagje: 's nachts dan best gewoon alles dicht doen zodat de warmte niet binnenkomt of wel open doen zodat de ventilatie zijn werk doet?
Hier ook stevige support voor de fresh&blacks. Langer slapen, lagere temperatuur. Toptenten, en bizar dat niemand het hen ooit heeft voorgedaan.
's Nachts zorgen voor ventilatie, want je lichaamswarmte in combinatie met de stijgende temperaturen gaat je tent per direct opwarmen.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en thesummoning
hahaha ja die ervaring had ik ook, maar vorig jaar zat ik op Metal park

Vorig jaar Festihut XL gedaan, wij hebben gewoon als we terugkwamen van de wei alles open gezet, deur, 'ramen'', omdat het tegen dan wel een beetje afgekoeld was.
Als de laatste dan ging slapen ging de voordeur en raam aan de voorkant dicht, maar de raam achteraan tegen de hekken bleef dan wel open
Tegen dat iedereen wakker was ging toch alles gewoon terug open om te verluchten van 10 stinkerds in een hut.

Nuja, tegen dat we terug weren van de douches ging alles open, diegene die dan nog sliepen, die slapen toch door alles door, interesseert hen geen fluit dat alles openstaat :ROFLMAO:

Was mega goed te doen in feite

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Dwarf en CedricH

Users who are viewing this thread