Graspop Metal Meeting 2026

Helaas barst het onweer daar nu los. Echt kut! Hopen dat ons dat in Dessel bespaart blijft
Het viel wel mee. Vlak voor Megadeth brak inderdaad de hell los maar wie goed voorzien was van kledij had daar geen last van. Tijdens het optreden droog en ook de uittocht was droog. Ik heb zelfs mijn natte trui uit moeten trekken bij de uittocht want ik had het kouder met trui dan zonder trui. Zonder trui was het aangenaam.

Komende week veel regen maar daarna opnieuw zomers is de algemene tendens nu. Vooral hopen dus dat de grond niet te nat gaat worden!

Nou, dat was me het dagje wel gisteren op SOH.. 😅

Veel te druk, korte maar hevige regenbuien en dan als klap op de vuurpijl het cashless systeem dat er halverwege de dag grotendeels mee ophield... 😣
Konden ironisch genoeg toen wel ineens cash betalen, wat we uiteraard (net als velen) nauwelijks bij ons hadden.
Mijn vrouw is toen nog maar naar een geldmaat bij een Gamma in de buurt gelopen, en kwam terug met 3 rolletjes € 2 stukken (waar het barpersoneel overigens heel blij mee was).. 😅

Muzikaal gezien was het voor mij persoonlijk overigens een zeer teleurstellende dag, eigenlijk net als de zaterdag vorig jaar.
Heb niet zoveel met generieke thrash en death.

Anthrax nog nooit live gezien, dus wilde ik zeker wel een kans geven, maar het pakte me totaal niet, zelfs hun bekendste nummers niet (Madhouse, Indians, Caught In A Mosh, het doet me allemaal niks).

Sepultura ook al niet mijn ding, ben ik zelfs niet eens gaan kijken. Had ook wel een inzinkinkje, dus ben een uurtje gaan zitten.

Desondanks uiteraard veel respect voor de legacy van beide bands!

Megadeth wilde ik dan toch wel nog graag zien, al is het voor het jeugdsentiment, toch een van mijn allereerste metalbands, met nummers die me wel zeer aanspreken en die ik nog steeds kan meeblèren.
Helaas begon het optreden alweer gelijk met een hoosbui, dus maar voor het eerst de poncho's aangetrokken.
Muzikaal was het inderdaad niet al te best, zoals anderen al zeiden, desondanks best nog wel even genoten.

Vandaag muzikaal gezien in ieder geval een stuk interessanter, met o.a. Septicflesh, The Fifth Alliance, Corrosion Of Conformity, Black Label Society, AKUMA en zometeen al Death To All! 🤘
Plus het schijnt vandaag droog en veel minder druk te worden.

Laatst bewerkt:
Net een stukje van Hollywood undead op stream gekeken. Misschien wordt ik gewoon ouder maar dit kan mij echt niet smaken. Even sweet Caroline meezingen lijkt me eerder iets voor het schlagerfestival

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: won666 en Projunk
Net een stukje van Hollywood undead op stream gekeken. Misschien wordt ik gewoon ouder maar dit kan mij echt niet smaken. Even sweet Caroline meezingen lijkt me eerder iets voor het schlagerfestival
Je vergeet nog het als kantus optie , skihut optie of oktoberfest parties

Verder lijkt de regen voor Graspop mee te vallen. Enkel als die 2 MM in 10 minuten valt dan trappen we alles tot modder. Als het gespreid is, niks aan de hand

• Winning
Waarderingen: Pauly Robin
reageren op berichten lukt niet.
Maarja, nu ga ik de spelbreker zijn. Babymetal: Kijk ik erg naar uit. Zou in mijn top 5 kunnen staan of hoger. En carpenter brut waar ze het laatst over hadden kijk ik ook wel uit.

reageren op berichten lukt niet.
Maarja, nu ga ik de spelbreker zijn. Babymetal: Kijk ik erg naar uit. Zou in mijn top 5 kunnen staan of hoger. En carpenter brut waar ze het laatst over hadden kijk ik ook wel uit.
Ieder zijn eigen ding pauly
jij babymetal carpenter brut en het weer helemaal prima dus. Daar is een festival voor ik kan toch niet bij 3 podia tegelijk zijn

Hihi de jongste(10) van me heeft een Drumstick van Septicflesh te pakken gekregen. Geen idee hoe, maar met 2 plectrum en een stick is zijn dag al helemaal goed. (Buiten de pit in springen en crowdsurfen)

Ieder zijn eigen ding pauly
jij babymetal carpenter brut en het weer helemaal prima dus. Daar is een festival voor ik kan toch niet bij 3 podia tegelijk zijn

Hihi de jongste(10) van me heeft een Drumstick van Septicflesh te pakken gekregen. Geen idee hoe, maar met 2 plectrum en een stick is zijn dag al helemaal goed. (Buiten de pit in springen en crowdsurfen)
Nu lukt het reageren blijkbaar wel. :o Mss omdat het op dezelfde pagina is?
Lijkt me echt wel een topdag voor de jongste!
Nu stel je me teleur :o ik dacht dat je me in 3 ging splitsen zodat ik alle podia tegelijk kon zien? Ik denk niet dat er één echt slechte act voor mij op graspop staat. haha

Nu lukt het reageren blijkbaar wel. :o Mss omdat het op dezelfde pagina is?
Lijkt me echt wel een topdag voor de jongste!
Nu stel je me teleur :o ik dacht dat je me in 3 ging splitsen zodat ik alle podia tegelijk kon zien? Ik denk niet dat er één echt slechte act voor mij op graspop staat. haha
Valt te regelen maar ben bang dat je daar geen vocht meer vast houdt

• Haha
Waarderingen: Pauly Robin
Hallo meneer de uil,
Van woensdag tot zondag: 24, 23, 23, 24, 24 graden. Het kan nog sterk wijzigen. Nu is de gootste regenkans nog altijd op donderdag. Op vrijdag de kleinste en de rest is nog onzeker. Maar ik spreek maar over hoogstens 1 of 2 mm of droog ongeveer ook volgens meteovista. Donderdag kan er 3 mm vallen. (ofwel verspreid over woensdag en donderdag of donderdag en vrijdag. Je weet hoe het gaat in België...
's Nachts spreken we ineens over 15 graden.
Ofwel gaan we naar meteovista en trekken we er 1 of 2 graden af voor 's nachts. Maar tellen we er 1 of 2 graden bij voor overdag. Kies maar.
Als je erg optimistisch wil zijn: buitenradar geeft 0,0 mm voor alle dagen.
Wind is bijna niets.
(temperaturen zijn nog erg onzeker uiteraard.)
Morgen zijn we er weer met meer weer.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread