2025 Concert Wrapped

BlackwaterPark

Sunset slot
16 nov 2023
2.902
4.497
Aangezien december traditioneel het seizoen is waarin lijstjes en jaaroverzichten overal opduiken, leek het me wel leuk om er eentje aan toe te voegen die we nog niet echt hebben: een 2025 Concert Wrapped.
Het idee is simpel: iedereen die wil kan hier zijn of haar persoonlijke live-jaar delen. Geen wedstrijd, gewoon een manier om te zien hoeveel shows we hebben meegepikt, welke ontdekkingen we deden, en welke concertmomenten blijven hangen.

Je kan er zo basic of zo nerdy in gaan als je zelf wil:
  • Hoeveel optredens je in totaal zag
  • Je meest geziene acts
  • Favoriete shows van het jaar
  • Verrassingen, teleurstellingen, ontdekkingen
  • Festivals vs. losse gigs
  • Meest bezochte zaal of stad
  • Eventuele top 5’s of rankings
  • Of iets anders waar je op komt!

Drop gerust een lijstje, kleine breakdown, of zelfs een mooie graphic als je zo veel moeite wil doen!

Ik zal alvast de spits afbijten
1765367172422.jpeg

Ik weet niet of ik heel vrolijk ga worden als ik de kostprijs van mijn tickets ga berekenen. o_O

Fleshwater een letdown trouwens ja? Kon zelf helaas niet gaan i.v.m. de treinstaking.

• Haha
Waarderingen: wenteldave
Ik weet niet of ik heel vrolijk ga worden als ik de kostprijs van mijn tickets ga berekenen. o_O

Fleshwater een letdown trouwens ja? Kon zelf helaas niet gaan i.v.m. de treinstaking.
Jammergenoeg wel, niet volledig door hun fout hoor. hadden een hoop miserie met het geluid, zijn een stuk later begonnen en toen was het nog lang niet geweldig

• Verdrietig
Waarderingen: Fluxion
Lijkt me leuk om te doen! Zou je toevallig een blanco versie van je afbeelding kunnen posten?

Totaalprijs wil ik inderdaad liever niet over nadenken haha.

• Haha
Waarderingen: BlackwaterPark
Ga geen moeite doen in het tellen van bands/ shows met festivals en voorprogrammas bij concerten.

losse concerten: 26
festivals: 5
kostprijs: veel te veel
vaakst gezien: electric callboy en orbit culture 3x, 2x gaan te veel bands zijn om na te gaan

• Winning
Aantal shows: 34
Aantal bands: 34
Aantal festivals: 2
Aantal concertzalen: 4
Aantal landen: 2 (België en UK)

Top 5 shows: Green Lung, Linkin Park, Neil Young, Slomosa, Machine Head.
Biggest letdown: Exreme.

Ik weet het echt allemaal niet meer van buiten. Minstens 52 concerten/festivals is het enige dat ik zeker weet. Heb sinds 2 weken ook een nieuwe gsm dus kan Google Timeline maar tot eind november zien. Bovendien is dit jaar rond maart denk ik Google Timeline gecrashed waardoor ik zes (ZES FUCKING) jaar aan data van bezochte plaatsen kwijt ben 🙁😭

• Sad
Leuk idee!!

Aantal shows: 13
Aantal festivals: 2
Aantal festivalacts: 24
Aantal concertzalen: 5
Aantal landen: 1

Top 5 shows:
Sam Fender in AFAS Live
RÜFÜS DU SOL in AFAS Live
Little Simz in AFAS Live
Loyle Carner in AFAS Live
Froukje & S10 in Ziggo Dome

Biggest letdown:
Inhaler in Ziggo Dome

• Winning
Aantal shows: 97 (and counting)
Aantal festivals: 4 (en dan rekenen ik Glasto, DTRH, LL en LGW, ik houd namelijk geen DJ's etc. bij dus Draaimolen, Dekmantel en ADE worden niet in de statistieken meegenomen)
Aantal landen: 3
Het vaakst gezien: iedereen die ik twee keer heb gezien

Hoogtepunten oa: Oasis in Manchester, Radiohead Berlijn, Cameron Winter in Tivoli, Olivia Rodrigo op Glasto, Father John Misty in Tivoli, Loyle Carner op Glasto, Pulp op Glasto, Joey Valence & Brae op DTRH, Mk.Gee op Lowlands
Kutste optreden: The Garden

Aantal shows: 108
Aantal bands: 103
Aantal festivals: 4
Aantal concerten: 6
Aantal landen: 1
Kostprijs: Ongeveer €1500,-
Vaakst gezien: Tramhaus, Ploegendienst, Faithless, DeWolff, Alestorm (2x)

Top 5 shows
Turnstile - Jera on Air
QOTSA - Lowlands
Muse - Pinkpop
Vampire Weekend - Lowlands
Peach Pit - Paaspop

Biggest letdown
Faithless - Pinkpop

• Winning
Ik heb vanavond mijn laatste concert met Dirty Three in TivoliVredenburg, dus vrijdag volgen mijn hoogtepunten en dieptepunten wel in het Beste Optredens Jaarlijst 2025 topic.

Voor nu hier wat statistieken in Wrapped stijl:
  • Je stond dit jaar bij 103 optredens. Dat zijn er 76 minder dan vorig jaar – een daling van 42,5%.
  • 64 van de 103 optredens zag je op een festival (vs 128 van de 179 vorig jaar).
  • Voor losse concerten was jij team Utrecht (59%) met een flinke bijrol voor Amsterdam (22%).
  • Je drukte dit jaar 13 keer op “verkopen” en zette je ticket op Ticketswap/TM omdat het toch niet uitkwam.

Ik heb vanavond mijn laatste concert met Dirty Three in TivoliVredenburg, dus vrijdag volgen mijn hoogtepunten en dieptepunten wel in het Beste Optredens Jaarlijst 2025 topic.

• Je stond dit jaar bij 103 optredens. Dat zijn er 76 minder dan vorig jaar – een daling van 42,5%.
  • 64 van de 103 optredens zag je op een festival (vs 128 van de 179 vorig jaar).
  • Voor losse concerten was jij team Utrecht (59%) met een flinke bijrol voor Amsterdam (22%).
  • Je drukte dit jaar 13 keer op “verkopen” en zette je ticket op Ticketswap/TM omdat het toch niet uitkwam.
stevig! 76 concerten minder en dan nog meer dan 100 optredens gezien o_O

Dat is morgen ook toevallig mijn laatste show van het jaar (in de AB), laat weten hoe het was. Want neem aan dat ze daar ook 2u30 gaan spelen

Dat is morgen ook toevallig mijn laatste show van het jaar (in de AB), laat weten hoe het was. Want neem aan dat ze daar ook 2u30 gaan spelen
Warren Ellis postte vandaag op instagram dat het een 3 uur durende set is. Ik neem m'n stopwatch mee en laat het morgen wel weten!

• Confetti
Waarderingen: kaiser
Warren Ellis postte vandaag op instagram dat het een 3 uur durende set is. Ik neem m'n stopwatch mee en laat het morgen wel weten!
Ik wilde misschien nog even langpiepen maar ik ben bang dat ik niet de concentratie heb voor een concert van 3 uur haha

Users who are viewing this thread