Graspop Metal Meeting 2025

Als diehard Kiss fan moet ik toch zeggen dat ik nooit diezelfde setlist (1 a 2 nummers anders op 20 totaal) en diezelfde show zat ben geraakt… Ben er 6x bij geweest met de laatste vijf tours.

Het is persoonlijke voorkeur waarschijnlijk, maar als je echt goed fan bent, dan boeit het niet wat men live speelt, dan ben je met alles blij. Al zal ik de uitzondering misschien wel weer zijn.

Ik heb in ieder geval nog geen moment gehad dat ik geen zin meer had in een band waar ik fan van ben… Ook een Beast in Black heb ik weer zin in, terwijl ik die in 2023 drie keer heb gezien.
Ik heb datzelfde met Burry Tomorrow & Enter Shikari. 2 echte live bands waar ik nooit genoeg van krijg live, beide al +20 keer gezien

Rock For People (CZ) (11 - 14 jun): Sex Pistols ft. Frank Carter is de ontbrekende headliner voor de vrijdag en verder nog Seven Hours After Violet

471319124_1117121463115179_2947713576840157250_n.jpg

Dissonance (IT) (22 jun): Jinjer

Basinfire Fest (CZ) (25 - 28 jun): Hatebreed

EVIL LIVƎ Festival (PT) (27 - 29 jun): Gaerea - R.A.M.P. - Bizarra Locomotiva

Rock In Bourlon (FR) (27 - 29 jun): The Midnight Ghost Train - Thou

471247829_1114518217346200_8898029914413285031_n.jpg

Dark River Festival (FI) (10 - 12 jul): Stam1na, The Man-Eating Tree, Cryptic Hatred - Last Call Disaster

Enter Shikari is een ster in goeie setlists maken en vaak wisselen.
Ik heb ze eens 3 keer binnen een jaar gezien met drie keer totaal een andere set en nieuwe show.
Precies! Dit jaar in de AFAS, op Jera en in Doornroosje gezien. Alle 3 super setlists, shows van de eerste 2 waren enigzins hetzelfde qua stage props enzo, AFAS een iets grotere opzet. Maar er gebeurt ook gewoon veel in hun shows. Mashups, akoestische breaks, speciale remixes.
Ik verheug me op Lokerse feesten volgend jaar waar ze samen met Pendulum staan, waardoor minimaal 1x die dag de Sorry You're Not A Winner mix echt live gedaan word. Die live opname van Reading een paar jaar terug is echt goud!

Als diehard Kiss fan moet ik toch zeggen dat ik nooit diezelfde setlist (1 a 2 nummers anders op 20 totaal) en diezelfde show zat ben geraakt… Ben er 6x bij geweest met de laatste vijf tours.

Het is persoonlijke voorkeur waarschijnlijk, maar als je echt goed fan bent, dan boeit het niet wat men live speelt, dan ben je met alles blij. Al zal ik de uitzondering misschien wel weer zijn.

Ik heb in ieder geval nog geen moment gehad dat ik geen zin meer had in een band waar ik fan van ben… Ook een Beast in Black heb ik weer zin in, terwijl ik die in 2023 drie keer heb gezien.
Dat is inderdaad wel persoonlijk, en maar net afhankelijk van wat je verwachtingen zijn bij een band. Bij Kiss wist je wellicht van tevoren al waar je aan toe was, en koos je daar toch voor? Dan maakt het allemaal minder uit natuurlijk.

Ik heb bij King Gizzard juist een beetje het omgekeerde effect. Die wisselen zo veel af, dat je ook hele hoge verwachtingen gaat hebben op dat vlak, en je zowat teleurgesteld bent met elk nummer wat ze herhalen ten opzichte van de vorige keer dat je ze zag (niet echt teleurgesteld want het blijven goede nummers, maar toch).

Het is dus maar net wat je van een band verwacht.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
die show in de AB staat nog steeds in mijn geheugen gebrand. beste show van 2024 voor mij
Ik heb die ooit eens live gezien op pukkelpop en dat was 1 van de beste optredens van de dag, lol. Ongezien hoeveel lol die maakten op het podium en ik had de stijl van muziek ook totaal niet zien aankomen.

Zou die nog eens graag meepikken op een festival als het kan.

Ik heb die ooit eens live gezien op pukkelpop en dat was 1 van de beste optredens van de dag, lol. Ongezien hoeveel lol die maakten op het podium en ik had de stijl van muziek ook totaal niet zien aankomen.

Zou die nog eens graag meepikken op een festival als het kan.
lokerse feesten, staan wel veel te vroeg
enter shikari, brutus, electric callboy,pendulum

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Of was te jong om dat bewust mee te maken Piebe 😊 niet iedereen hier aanwezig was al uit de pampers toen dat album uitkwam in 1999.

Bij mij was dat debuut (samen met die van linkin park) de verschuiving van punkrock naar 'er is meer, er is harder, er is beter', dus ik kijk wel uit naar die set. Die cd werd grijsgedraaid aangezien ik als jonge tiener niet het budget had om elke week nieuwe cd's te kopen, prachtige herinneringen aan.

Ik voel me oud, in 1999 was ik 18 😁 Overigens mis ik de tijd dat ik echt spaarde voor een cd en daar vervolgens ook maanden zoet mee was. Voor de komende periode is 1 voornemen alvast om wat dieper in mijn cd-collectie te duiken, wat oudere albums en artiesten herontdekken en er wat meer waardering voor opbrengen 👴🏼

Nu vergelijk je twee uitersten. Alleen oude meuk vs "de hits".
Persoonlijk heb ik ook een hekel aan bands die altijd maar dezelfde "hits" spelen, dat wordt inderdaad saai.
Een goeie band speelt een aantal herkenbare nummers afgewisseld met wat deep cuts en wat nieuwe nummers.
Persoonlijk vind ik dat een band als Metallica de perfect balans heeft en een band als Architects dan weer te veel in het nieuwe zit.

Tja, ik ben al lang een casual Helloweenfan. Alweer een tijdje geleden eindelijk eens in de 013 naar een optreden geweest (de Pumpkins Unite tour denk ik) en ik was maar wat blij om Dr Stein es live te horen. Terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat mensen die vaker gaan, dit nummer graag geschrapt zouden zien voor een deep cut of een nieuwer nummer.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Nightrage

Users who are viewing this thread