Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ben gisteren enigszins onverwacht een dag naar Leffingeleuren geweest. Een korte top 5 van de dag:

1. Man/Woman/Chainsaw - de belangrijkste reden waarvoor ik ging en het optreden was van begin tot eind een zegetocht
2. Prewn - eveneens erg goed, vooral sterk en stabiel gezongen door de frontvrouw
3. Ratboys - erg aanstekelijk, met een zangeres die klonk en eruit zag als iemand van 15, maar 't zou gewoon een dertiger zijn (aangezien de band al 15 jaar bestaat)
4. Model/Actriz - Beetje rare combinatie, soort punk-versie van Nine Inch Nails met een theatrale queer-zanger en de rest van de band leek weggelopen uit Napoleon Dynamite. Wel goed, dat ook
5. Sex Mask - Kwam ietwat moeizaam op gang, maar eenmaal op toeren kregen ze 't publiek wel helemaal mee. Charismatische zanger ook.

Zangeres Roman Candle heeft haar voet gebroken tijdens deze show, dus vanavond in Merleyn gaat helaas niet door. Jammer want had er erg veel zin in 😅
Hopelijk snel een herkansing dan! Ik vond het al zo jammer toen ik er achter kwam dat ze tijdens mijn vakantie in Nijmegen speelden. Maar blijkbaar toch niks gemist dan :').

Complimenten naar het publiek in Tivoli vanavond wat eindelijk wel eens 3 optredens zijn mond wist te houden. Echt een prachtige avond gehad en volledig omver geblazen door Broken Social Scene dat op een gegeven moment met 14 muzikanten op het podium stond. Metric en Stars ook zeer goed waar die eerste ook echt een schitterende productie mee had. Top avond gehad!

Complimenten naar het publiek in Tivoli vanavond wat eindelijk wel eens 3 optredens zijn mond wist te houden. Echt een prachtige avond gehad en volledig omver geblazen door Broken Social Scene dat op een gegeven moment met 14 muzikanten op het podium stond. Metric en Stars ook zeer goed waar die eerste ook echt een schitterende productie mee had. Top avond gehad!
Hey, daar was ik ook! Heerlijke avond inderdaad! Dat het nog kan, 37 eurootjes voor drie topbands. BSS was voor mij ook het hoogtepunt.

Voyage 35 + Kristoffer Gildenlöw, Boerderij
Eindelijk eens naar de Boerderij geweest. Veel goede verhalen over gelezen hier, dus het werd hoog tijd. Lekker bij familie in Leiden slapen en dat was een goed excuus hiervoor. Voyage 35 vond ik wel leuk, maar met 2u aan de lange kant. Daarvoor was de muziek ook iets teveel van hetzelfde. Ze speelden natuurlijk oud Porcupine Tree werk met eigen interpretatie. Ik vind Porcupine Tree heel vet, maar hou toch van het wat bekendere werk. Kristoffer Gildenlöw vond ik als voorprogramma dan weer tekort. Lekkere afwisseling, misschien wel beter dan het hoofdprogramma.

Popronde Enschede
Gisteravond nog een bliksembezoek aan de Popronde gebracht. Slechts 3 optredens gezien, waarvan een hele mooie, een was prima en een was heel erg niet mijn ding. Igor had ik het een en ander van voorbij zien komen, maar was mij veel te rommelig. Een soort rap met veel herhaling, telkens dezelfde stemvervorming, simpele beat en af en toe een leuk saxofoon stukje. Meh. Fabienne Julie heeft wel wat. Mooie muziek, ze overzong haarzelf soms en niet alles was even interessant. Wel een goeie om in de gaten te houden denk ik, want er waren ook wel hele leuke nummers tussen. De eerste die ik zag, REZA, vond ik echter het leukst. In het altijd pittoreske Vestzak theater creëerde ze een hele fijne intieme sfeer en daar kwam haar dromerige folk goed in naar voren. Ze heeft qua stem wel iets weg van Adrianne Lenker (en nog iemand anders waar ik zo snel niet op kan komen) en de liedjes zijn mooi verhalend. Dikke aanrader voor wie nog naar de Popronde gaat en zij staat op de planning.

Users who are viewing this thread