Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.086
Volgens mij is de frustratie met name dar Scorpions heel goed experimenteel werk heeft maar alleen maar touren met hun saaiste commerciële materiaal. En die frustratie kan ik me wel voorstellen. Via Uli Jon Roth nummers als In Trance en Sails of Charion leren kennen en die nummers zijn echt een heel stuk beter dan het latere materiaal van die band.
Ok, daar is dan nog iets voor te zeggen, discussies over setlists kun je over vrijwel iedere band voeren, met name headliners (zoals dit jaar BMTH, A7X, Judas Priest..).

Ik ben niet zo bekend met dat experimentelere werk, zal dat ook eens gaan beluisteren.
Maar persoonlijk vond ik het laatste album van Scorpions, Rock Believer, toch wel zeer aardig.
Tuurlijk, heel vernieuwend is het allemaal niet, maar dat kun je over zoveel bands zeggen (Judas Priest, Alice Cooper, Metallica, AC/DC...).

Maar wat mij betreft hoeft dat ook niet per se voor zulke 'legacy' bands. Die horen er ook gewoon te staan, alleen al op basis van hun naam, uitstraling en verdiensten binnen het metalwereldje, maar ook omdat ze simpelweg nog veel mensen aanspreken.
Voor vernieuwing zijn er wel andere headliners, zoals A7X, BMTH, Gojira, Parkway Drive, Ghost, etc.
En dat doet GMM heel erg goed de laatste jaren, die mix van klassieke en moderne headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidov90 en RubenJS

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.511
3.003
Ik had hem hier ook nog niet gelezen. Ik zie nog niet de grote pils, maar die zal vast 2 bonnen gaan kosten? Of anderhalve eventueel? Afhankelijk van hoe groot groot is.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.511
3.003
Ze spelen volgens Spotify zogezegd elke dag om 16u of 19u.
Bij andere optredens staat het festival vermeld, bij Graspop staat er enkel "Metal Dome". Lijkt me gewoon om een fout te gaan.

Vals alarm dus :)
Het lijkt me overigens wel een late spot in de Metal Dome of een vroege spot op de Main Stage te worden. En nu we weten dat Spoil Engine en Fleddy Melculy de twee Main Stages openen, lijkt me de Metal Dome in de avonduren wel een inkoppertje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Het lijkt me overigens wel een late spot in de Metal Dome of een vroege spot op de Main Stage te worden. En nu we weten dat Spoil Engine en Fleddy Melculy de twee Main Stages openen, lijkt me de Metal Dome in de avonduren wel een inkoppertje.
Had Brutus zelf ingeschat als een Marque band. Ergens in de namiddag, dat trekken ze zonder probleem vol. Helldorado op Alcatraz afgelopen jaar was absoluut te klein voor ze
 

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
31
57
Ze spelen volgens Spotify zogezegd elke dag om 16u of 19u.
Bij andere optredens staat het festival vermeld, bij Graspop staat er enkel "Metal Dome". Lijkt me gewoon om een fout te gaan.

Vals alarm dus :)
Denk het ook inderdaad ☺️ Volgens dezelfde ‘bron’ speelt Alien Weaponry om 10:00 uur. Of het moet Nieuw Zeelandse tijd zijn.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Had Brutus zelf ingeschat als een Marque band. Ergens in de namiddag, dat trekken ze zonder probleem vol. Helldorado op Alcatraz afgelopen jaar was absoluut te klein voor ze
Denk ik ook, of anders Metal Dome afsluiten, 19u lijkt me heel vroeg, staan ook vrij groot op de poster (al zegt dat ook niet altijd alles)
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
537
636
Ik denk dat brutus idd in de dome zal staan, wie ze in België wilt zien kan ze op genoeg festivals aan het werk zien en ze verdienen ook wel een avondspot op graspop. Ik vind het geen band voor vroeg op de mainstage te zetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken