Ik denk dat Nederland en België wel op elkaar lijken in dat opzicht. Maar mijn vraag is dan: waarom wordt klassieke muziek en opera wel gezien als cultuur en metal-, rock- en popconcerten niet? Aangezien de publieke omroep voor iedereen is, mogen ze best in meer dingen investeren dan alleen concerten uit het Concertgebouw in Amsterdam of het Koningin Elisabethvoncours/wedstrijd. Dus heel goed dat ze het doen.Leuk, maar ik vraag me wel af of het de rol van de openbare omroep is om hier zo zwaar in te investeren, zeker als dat ten koste gaat van commerciële partners.
En terwijl ze bij de openbare omroep tegelijk constant klagen dat ze te weinig middelen hebben.
