Best Kept Secret 2026

Ben wel benieuwd hoe @jimmywe dit ziet. Ik geloof dat hij meer weet dan veel anderen hier, maar hij was ook vorige week nog wat sceptisch over hoe waar dit allemaal is.

Was de eerdere info toch niet zo betrouwbaar? Is de kaartverkoop vooral de laatste weken heel hard gegaan? (Zo ja, dan kan dat ook goed nieuws zijn voor de festivals als DTRH en LL die nog volgen). Of heeft BKS de 30.000 een tijdje terug al losgelaten en kunnen ze nu vanwege een teruggeschaalde productie niet meer zoveel mensen kwijt?
 
Lieve mensen, ik zit opeens met een groot dilemma: Hayley Williams of Radio Free Alice. Allebei pas leren kennen door de BKS-playlist en van allebei zeer gecharmeerd! Pros & Cons?
Ik ga morgen naar Hayley in Paradiso. Zal het laten weten.

Hayley Williams in ieder geval een stuk exclusievere naam. Kaarten waren 60+ euro en er worden er nog 3000 gezocht op ticketswap. Je weet niet met welk project zij in de toekomst verder gaat en de laatste headline show van Paramore was hier in 2018 vgm.

Radio Free Alice lijkt me zelf ook top, dus ik laat het er nog vanaf hangen, maar ik verwacht dat die nog regelmatig langs gaan komen de komende jaren.
 
Ben wel benieuwd hoe @jimmywe dit ziet. Ik geloof dat hij meer weet dan veel anderen hier, maar hij was ook vorige week nog wat sceptisch over hoe waar dit allemaal is.

Was de eerdere info toch niet zo betrouwbaar? Is de kaartverkoop vooral de laatste weken heel hard gegaan? (Zo ja, dan kan dat ook goed nieuws zijn voor de festivals als DTRH en LL die nog volgen). Of heeft BKS de 30.000 een tijdje terug al losgelaten en kunnen ze nu vanwege een teruggeschaalde productie niet meer zoveel mensen kwijt?
Hij is vaak wel wat kritischer (of iig sceptischer) op "niet Livenation" festivals voor mijn gevoel.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en yannickd
Nee, ik dacht eigenlijk precies het tegenovergestelde! Ervan uitgaande dat de informatie op setlist.fm compleet is.

Om te beginnen is dit een ontzettend korte set: slechts 14 nummers in 90 minuten?? Ter vergelijking: op Coachella speelde hij 13 nummers in een korte verrassingsset. In Krakau speelde hij 21 nummers in een set van 100 minuten. Dus slechts 14 nummers spelen is absurd. Ik ga er dan ook vanuit dat de informatie onvolledig is, of dat de NorthSide-slot erg kort was.

Daarnaast is No Name een van de beste rockalbums van de afgelopen jaren, en het terugbrengen tot slechts één nummer is eigenlijk misdadig. Ook het niet spelen van zijn nieuwste singles, met name G.O.D. And the Broken Rib, is teleurstellend. Zoals gezegd hoop ik dat deze setlist slechts een gedeeltelijke weergave is, want hij is niet alleen kort, maar lijkt ook nauwelijks iets van zijn recente en uitstekende werk te bevatten.

Ik hoop dat White ons wat meer krediet geeft en nummers uit alle periodes van zijn carrière speelt, in plaats van er weer zo'n White Stripes-meezingfeest van te maken met liedjes die we al jarenlang keer op keer horen.

Overigens ben ik wel erg blij dat Black Bat Licorice weer in de sets zit — hopelijk krijgen wij die ook te horen!
Ik hoop toch zeker op What's the rumpus?
 
  • Leuk
Waarderingen: yaniv297
Ben wel benieuwd hoe @jimmywe dit ziet. Ik geloof dat hij meer weet dan veel anderen hier, maar hij was ook vorige week nog wat sceptisch over hoe waar dit allemaal is.

Was de eerdere info toch niet zo betrouwbaar? Is de kaartverkoop vooral de laatste weken heel hard gegaan? (Zo ja, dan kan dat ook goed nieuws zijn voor de festivals als DTRH en LL die nog volgen). Of heeft BKS de 30.000 een tijdje terug al losgelaten en kunnen ze nu vanwege een teruggeschaalde productie niet meer zoveel mensen kwijt?
Een paar weken geleden zeiden de beide directeuren in een podcast al dat ze richting de 30.000 bezoekers gingen, en hoe blij ze daarmee wel niet waren. Sindsdien hebben ze eerst alle weekendtickets met camping uitverkocht en nu alle andere weekendtickets. En dan ga je nog twijfelen?
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd
dat voorterrein waar de secret nu staat is wel een grote stoffige bende. ik weet niet of dat heel fijn gaat zijn, zeker als het droog zonnig en warm wordt. de casbah op de kilo kilo plek is top. daar gaan wij veel rondhangen. sinds de casbah bestaat is ie altijd te klein geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: rojo
Een paar weken geleden zeiden de beide directeuren in een podcast al dat ze richting de 30.000 bezoekers gingen, en hoe blij ze daarmee wel niet waren. Sindsdien hebben ze eerst alle weekendtickets met camping uitverkocht en nu alle andere weekendtickets. En dan ga je nog twijfelen?
Optie 3 lijkt mij persoonlijk verreweg de minst waarschijnlijke opties van die 3, maar ik geloofde eerdere berichten dan ook al wel. Ben vooral benieuwd hoe iemand die wel wat inside info hierover die wél sceptisch was nu daarover denkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: markvdrheijden
Optie 3 lijkt mij persoonlijk verreweg de minst waarschijnlijke opties van die 3, maar ik geloofde eerdere berichten dan ook al wel. Ben vooral benieuwd hoe iemand die wel wat inside info hierover die wél sceptisch was nu daarover denkt.
Ik denk dat hij goed weet hoe festivals werken, maar weinig inside info heeft van BKS. Is geen Live Nation.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Timmetje
BKS heeft dit jaar wel een jasje uitgedaan moet ik zeggen met de afzeggingen hoor.

En het is logisch dat ze niet gelijk vergelijkbare vervangers hebben. Maar het zou toch iets creatievers mogen zo nu en dan.
Het is gewoon een strategie dat ze bepaalde artiesten een DJ-set laten doen, en als er dan een afzegging is kunnen zij inschuiven met een live set. Praktisch gewoon heel goed geregeld.
 
Beste mensen,
Wat mag ik absoluut niet missen qua muziek volgende week? Ik ken alleen de grotere namen maar ik vind het geweldig om verrast te worden zoals vorig jaar bij King Hannah.
 
Nee, ik dacht eigenlijk precies het tegenovergestelde! Ervan uitgaande dat de informatie op setlist.fm compleet is.

Om te beginnen is dit een ontzettend korte set: slechts 14 nummers in 90 minuten?? Ter vergelijking: op Coachella speelde hij 13 nummers in een korte verrassingsset. In Krakau speelde hij 21 nummers in een set van 100 minuten. Dus slechts 14 nummers spelen is absurd. Ik ga er dan ook vanuit dat de informatie onvolledig is, of dat de NorthSide-slot erg kort was.

Daarnaast is No Name een van de beste rockalbums van de afgelopen jaren, en het terugbrengen tot slechts één nummer is eigenlijk misdadig. Ook het niet spelen van zijn nieuwste singles, met name G.O.D. And the Broken Rib, is teleurstellend. Zoals gezegd hoop ik dat deze setlist slechts een gedeeltelijke weergave is, want hij is niet alleen kort, maar lijkt ook nauwelijks iets van zijn recente en uitstekende werk te bevatten.

Ik hoop dat White ons wat meer krediet geeft en nummers uit alle periodes van zijn carrière speelt, in plaats van er weer zo'n White Stripes-meezingfeest van te maken met liedjes die we al jarenlang keer op keer horen.

Overigens ben ik wel erg blij dat Black Bat Licorice weer in de sets zit — hopelijk krijgen wij die ook te horen!
Heb vorig jaar zo goed als dat hele album gehoord tijdens de tivoli sets. Verder zijn die setlists van Jack White zo verschillend altijd dat het alle kanten op kan gaan.
 
Zijn setlist is iedere dag zo verschillend. En voor Northside lijkt het inderdaad wel een beetje kort.
Setlist.fm is inmiddels bijgewerkt met nog twee nummers van het nieuwe album (That's How I'm Feeling en Rough on Rats). Met 16 nummers ziet het er meteen een stuk beter uit.

Hopelijk krijgen wij ook nog Old Scratch Blues of What's the Rumpus te horen.
 
Na de openingseditie (2013) heeft een heel weekend BKS me nooit meer kunnen bekoren maar de laatste jaren pak ik graag één dag mee: de zaterdagen van '22, '23 en '24. Ditmaal wordt het een zondag, voor de Gorillaz. Hun optreden op Werchter '18 was tamelijk ongeëvenaard (hoe "On Melancholy Hill" binnenkwam, die fenomenale lach in "Feel Good Inc", de gehele vibe van Albarn) en daarmee lang gedacht ze nooit meer te willen zien. Maar dit voelt als een goede aanleiding. Al kan ik niet zoveel met het laatste album (tof dat ze het doen, niet mijn muziek) en maak ik me enigszins zorgen qua setlist.

Dressed Like Boys heeft wat prachtige nummers, Jungle by Night is de perfecte strand-soundtrack. Sharon van Etten afzegging is jammer maar ben nog meer fan van Sylvie Kreusch - vrees alleen voor beiden dat de stage te groot gaat zijn. Dan komt een extreem nare clash: Yard Act is live altijd sterk, Genesis Owusu heeft het in zich dé festivalhit te worden en nieuwe album van Lime Garden kent geen slecht nummer. Ze staan alledrie in het najaar in Amsterdam/Utrecht, maar als je zo gaat redeneren heeft dat hele festival niet zoveel zin. Wil Owusu het liefst zien qua festivalervaring, maar dat betekent 40% Yard Act en 50% Lime Garden achterin meepikken. Dus Yard Act / Lime Garden combi voelt het meest logisch. Benieuwd wat anderen doen; ik denk er nog even over na.

Planning: Dressed Like Boys - Jungle by Night - Sylvie Kreusch - Getdown Services - Yard Act - Genesis Owusu - Lime Garden - Gorillaz
 
Hij is vaak wel wat kritischer (of iig sceptischer) op "niet Livenation" festivals voor mijn gevoel.
Waarom?
Ik ga zelf naar BKS, kom daar graag. En Pinkpop is gewoon LN. En daar ben ik zeer kritisch voor. Ik vind die hun aanpak en gekozen weg gewoon meh (Pinkpop).

Ze pakken het naar de grote massa toe in elk geval slim aan. Zeker met de toekomst in het achterhoofd. Maar het is geen 2017 dat stijf uitverkocht is.
Vergeet ook niet dat je een dagticket voor een prijs kon upgraden naar weekend ticket. Verder 🤐.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread