Concertaankondigingen

Verkoop start 5 juni 10:00, VVK 3 juni 10:00. En weer mijn traditioneel zeikerige toon: veertig euro. Van God los.
Wat zou volgens jou dan een redelijke prijs moeten zijn? Ik krijg een beetje het idee dat in het huidige "concertklimaat" bands van dit kaliber niet echt minder kunnen vragen. Anders komen ze simpelweg niet uit de kosten. Of zie ik dat verkeerd?

Je snapt hopelijk ook dat ik er zo in sta, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik dan niks hoef te zeggen. Beetje een makkelijk en flauw argument.
Dat kan ik van idem van jou zeggen. Alles en iedereen wordt duurder in deze tijd, dus er over klagen maakt het er ook niet gezelliger op. Als je het te duur vindt, prima, dan ga je niet.

• Haha
  • Thinking
Waarderingen: elo en Timmetje
Ja, laten we vooral net doen of er niks aan de hand is en die hoge prijzen normaliseren. Dat schiet lekker op.

Wat zou volgens jou dan een redelijke prijs moeten zijn? Ik krijg een beetje het idee dat in het huidige "concertklimaat" bands van dit kaliber niet echt minder kunnen vragen. Anders komen ze simpelweg niet uit de kosten. Of zie ik dat verkeerd?
De vorige keer was zo'n 28 euro. Ik denk dat het schappelijk was geweest als het 35 was geweest i.p.v. 40 tot 48 (voor de Gashouder). Tuurlijk, we hebben het over een verschil van maximaal dertien euro, dus wat dat betreft wellicht iets meer symbolisch. Ik heb natuurlijk geen inzicht in de financiën van Kingfishr, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ze met 35 euro niet uit de kosten waren gekomen als je ziet wat voor productie ze meenemen en gegeven hun Ierse (en dus EU-) achtergrond.

Dat kan ik van idem van jou zeggen. Alles en iedereen wordt duurder in deze tijd, dus er over klagen maakt het er ook niet gezelliger op. Als je het te duur vindt, prima, dan ga je niet.
Het hoeft er ook niet altijd gezelliger op te worden, hè. Ik vind het gewoon doodzonde dat ik één van mijn leukste hobby's op deze manier minder kan uitvoeren en daar wil ik graag iets over zeggen :) Maar prima als je dat anders ziet. Even goede vrienden.

Ja, laten we vooral net doen of er niks aan de hand is en die hoge prijzen normaliseren. Dat schiet lekker op.
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is en dat dit normale bedragen zijn. Ik ben het ermee eens.
Maar de hele tijd dat geklaag dat een ticket zo duur is geworden wordt het hier ook niet leuker van.

Dan maar ongezellig. Ik vind dat oneens zijn met te dure tickets, en dat blijven uiten, wel zijn functie heeft.

Nu vind ik het in dit geval echt wel meevallen, maar dat is iets anders.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het gaat inderdaad wel extreem hard met de prijzen tegenwoordig, schieten soms door het plafond. Ik kan me wel iets veroorloven gelukkig, maar ik word er ook kritischer door. Gigs in bijvoorbeeld de Ziggodome sla ik daarom bijna al per definitie over, uitzonderingen daargelaten. Het is bijna standaard 100 euro of meer. Echt op het bizarre af. Vaak vele honderden euro's om een beetje vooraan te mogen staan ook nog eens. Het gevoel van samen een optreden beleven is daarmee ook een stuk minder.

Het scheelt dat ik kleinschaligere optredens ook vaak leuker vind.

• Geweldig
Waarderingen: HaaEll
Neuh, maar stel dat er eentje wel helemaal enthousiast wordt van zo'n concertaankondiging. Die moet zich bijna schuldig gaan voelen als hij nu een ticket gaat kopen.
Hoezo? Ik heb daar toch geen mening over gegeven? Als jij lekker 45 euro wil betalen voor Kingfishr of iemand anders, moet je dat vooral doen. Dat maakt me echt niet uit. Ik stel gewoon vast dat de prijzen snel stijgen en dat ik dat voor mezelf vervelend vind, zeker in combinatie met de vaak snellere opmars van bands vergeleken met 'vroeger'. Ik vind kleinere optredens ook leuker dan de massale optredens in AFAS Live of de Ziggo Dome, maar het lijkt erop dat zelfs dat soms al prijzig gaat worden.

Hoezo? Ik heb daar toch geen mening over gegeven? Als jij lekker 45 euro wil betalen voor Kingfishr of iemand anders, moet je dat vooral doen. Dat maakt me echt niet uit. Ik stel gewoon vast dat de prijzen snel stijgen en dat ik dat voor mezelf vervelend vind, zeker in combinatie met de vaak snellere opmars van bands vergeleken met 'vroeger'. Ik vind kleinere optredens ook leuker dan de massale optredens in AFAS Live of de Ziggo Dome, maar het lijkt erop dat zelfs dat soms al prijzig gaat worden.
Helemaal mee eens hoor, ik heb een tijd geleden voor de grap eens op Podiuminfo gekeken welke prijzen men in bijvoorbeeld Paradiso vroeg rond 2005 bijvoorbeeld. Je schrikt je kapot (even los van dat ik snap dat inflatie een ding is en lonen ook zijn gestegen blablabla). Ik neig nu ook wat meer naar kleinere zalen zoals Ekko, Rotown et cetera omdat je daar nog hele goede acts kan zien voor amper 20 euro.

Dat is toch niet het punt als je klaagt dat iets te duur is. Dan kun je ook niet meer tanken (doe je je auto toch weg) of boodschappen doen (dan eet je maar minder)
Mijn dochter begint interesse in concerten te tonen. Als mijn vrouw mee wil, gaan we dus met zijn drieën (ja ik kan rekenen), maar dan kom je dus op bedragen waarvoor je wel heel veel andere leuke of noodzakelijke dingen kunt doen.
En dan heb je vervoer, parkeren (wat ook een luxe is geloof ik), drinken en merchandise nog niet meegeteld.
Als je 1x per jaar met je gezin zoiets doet is het misschien nog te overzien. Als je van veel muziek houdt en graag naar een concert gaat (zoals vele hier), is het echt onbetaalbaar aan het worden. Daar mag over geklaagd worden. Heeft vrij weinig met wel of niet gezellig te maken.

Wat volgens mij wel een oorzaak is en daar doen artiesten ook grotendeels zelf aan mee, is het steeds groter maken van de productie op het podium. Bij rockbands is alleen een backdrop steeds zeldzamer. Per nummer een licht, vuur en animatieshow is steeds normaler. Dan ga je vanzelf meer geld nodig hebben en in een grotere zaal moeten staan. Hiermee haal je mij inziens ook de aandacht weg van de muziek.

Heeft er al iemand de prijzen gevonden voor Nothing but thieves in Afas Dome en The Script in de Lotto Arena?
Die zitten tegenwoordig altijd maar verstopt die prijzen.
The Script zit in verkoop. 90€ voor een zitplaats. Staanplaats 73.50€. Op het balkon rond de 54€ tot 74€
In de Lotto Arena dan nog... Toch ook weer even van geschrokken terwijl we de laatste tijd wel wat gewoon zijn (helaas).

The Script doet het goed blijkbaar, 2e datum (27 november) toegevoegd in de Ziggo Dome. Kaartverkoop start meteen

Users who are viewing this thread