Best Kept Secret 2026

Forummers,
Ik ben quasi door mijn Primavera sound-bands qua luisteren, wat zijn de verborgen parels op bks voor u dit jaar?

Forummers,
Ik ben quasi door mijn Primavera sound-bands qua luisteren, wat zijn de verborgen parels op bks voor u dit jaar?
Voor mij vliegt het alle kanten op: Tropical Fuck Storm, Another Country $$$$, Skullcrusher, Nation Of Language, Bruno Berle, Dame Area, La Von Hausswolff. Het beest Grote Geelstaart, Tramhaus en Rimini Express zijn niet echt een verborgen parels, maar die wil ik zeker weer eens zien. Er staan er nog meer in mijn BKS2026 Top 25 playlist waar ik nieuwsgierig naar ben, maar uiteindelijk bepaalt de timetable waar ik wat meer tijd aan ga besteden. Waar ben jij nieuwsgierig naar, @koekroeck ?

• Leuk
Waarderingen: Bubba en koekroeck
Voor mij vliegt het alle kanten op: Tropical Fuck Storm, Another Country $$$$, Skullcrusher, Nation Of Language, Bruno Berle, Dame Area, La Von Hausswolff. Het beest Grote Geelstaart, Tramhaus en Rimini Express zijn niet echt een verborgen parels, maar die wil ik zeker weer eens zien. Er staan er nog meer in mijn BKS2026 Top 25 playlist waar ik nieuwsgierig naar ben, maar uiteindelijk bepaalt de timetable waar ik wat meer tijd aan ga besteden. Waar ben jij nieuwsgierig naar, @koekroeck ?
Ik laat het u de komende weken weten wat ik echt goed vind! Bedankt alvast voor de input.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Forummers,
Naast de hierboven al genoemde namen raad ik ook nog Newdad, supermodel*, GHOSTWOMAN en Lime Garden aan.

Een andere naam die ik hier nog niet vaak heb zien passeren is Genesis Owusu. Die speelde in 2022 al een erg vette show in The Secret. Ik dacht toen dat zijn carrière vertrokken was, maar heb het gevoel dat hij nu eerder wat ter plaatse trappelt. Ik ben er (zonder clashes) alleszins opnieuw bij.

Warpaint is aangekondigd voor Meltdown festival, die zouden nog best wel goed passen voor op de vrijdag.
Zou goed kunnen want die hebben verder nog geen bevestigingen, en die zullen niet voor 1 show vanuit LA naar de VK overkomen. Staan op donderdag 11/6 in London. Dat is alleen geen echte festivalshow (is in de Royal Festival Hall).

Naast de hierboven al genoemde namen raad ik ook nog Newdad, supermodel*, GHOSTWOMAN en Lime Garden aan.

Een andere naam die ik hier nog niet vaak heb zien passeren is Genesis Owusu. Die speelde in 2022 al een erg vette show in The Secret. Ik dacht toen dat zijn carrière vertrokken was, maar heb het gevoel dat hij nu eerder wat ter plaatse trappelt. Ik ben er (zonder clashes) alleszins opnieuw bij.
Wat ik jammer vond was dat hij in 2022 geen band bij zich had. Als dat nu wel zo is, en het in het schema van vrijdag een beetje past, wil ik er nog wel gaan kijken.

Wat ik jammer vond was dat hij in 2022 geen band bij zich had. Als dat nu wel zo is, en het in het schema van vrijdag een beetje past, wil ik er nog wel gaan kijken.
Inderdaad. Hij mag die dansers van vorige keer gerust achterwege laten en een band meenemen. Zelfs gewoon een drummer en een DJ (beetje à la Death Grips) zou al een leuke verbetering zijn.

Op Youtube zie ik in ieder geval wel wat recente festivalopnames terugkomen mét band én danser, maar evengoed shows waar hij alleen op het podium staat. We zullen het wel zien in juni.

Gelli Haha onder de laatste namen is alvast heel goed nieuws!
Niet zo bekend met haar muziek, maar zag haar laatste album wel veel in de eindlijstjes van 2025. Krijg het gevoel dat we nog wat leuke verassingen kunnen verwachten bij de laatste drop.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Klinkt geinig, vooral - haha - Funny Music.

De zaterdag zit alleen al behoorlijk vol interessante acts. Om het mezelf iets makkelijker te maken, ga ik vanavond maar even kijken bij een 'kun je zien op iedere straatkoek-act' die vanavond daadwerkelijk praktisch op mijn straathoek (Ekko) speelt: Hiqpy. Alle vijf de uitgebrachte nummers vind ik behoorlijk sterk, benieuwd naar het album!

Klinkt geinig, vooral - haha - Funny Music.

De zaterdag zit alleen al behoorlijk vol interessante acts. Om het mezelf iets makkelijker te maken, ga ik vanavond maar even kijken bij een 'kun je zien op iedere straatkoek-act' die vanavond daadwerkelijk praktisch op mijn straathoek (Ekko) speelt: Hiqpy. Alle vijf de uitgebrachte nummers vind ik behoorlijk sterk, benieuwd naar het album!
Het is voor de zondag! Maar die is eigenlijk ook al bomvol!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JKGB
Moet me toch iets van het hart na deze laatste leak en dat is dat er stiekem toch weer heel veel lichtvoetige popacts geboekt worden. Ten koste van indie en andere alternatieve takken van sport. In die zin kruipt het festival uit de niche waarvan ik ooit dacht dat het bedoeld was.
Mogelijk vanuit noodzaak voor de kaartverkoop maar ik vind het jammer. Now shoot me

• Leuk
Waarderingen: wil
Moet me toch iets van het hart na deze laatste leak en dat is dat er stiekem toch weer heel veel lichtvoetige popacts geboekt worden. Ten koste van indie en andere alternatieve takken van sport. In die zin kruipt het festival uit de niche waarvan ik ooit dacht dat het bedoeld was.
Mogelijk vanuit noodzaak voor de kaartverkoop maar ik vind het jammer. Now shoot me
Gelli Haha is toch juist wat meer alternatieve pop/indie? Of ben ik gek? Jij doelt dan meer op gitaarbandjes?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Volgens mij zijn indie bandjes overall wat minder hip anno 2026 en is pop sinds 2013 ook wel een stuk avontuurlijker geworden. Al helemaal zo'n act als Gelli Haha, wat aardig psychedelisch en eigenaardig is.

Voor de rest zijn de enige echte pop artiesten dit jaar Hayley Williams, Merol, Leoniden (hoeft van mij ook niet) en Naïka, dus dat valt toch wel mee. Daarnaast stonden Ryan Lewis & Macklemore (vrolijke hip-pop) en Two Door Cinema Club (lichtvoetige pop met een gitaar) ook op de eerste editie BKS in 2013.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs

Users who are viewing this thread