Jera on Air 2025

Model/Actriz was met nog wat beter publiek en geluid ook top 3 geweest. Deafheaven ging ook dwars door je ziel heen. High Vis top. Eigenlijk gewoon een prachtige dag gisteren.
Bij Model/Actriz stond ik vooraan, dus kreeg niet het hele concert mee wat er achter mij gebeurde. Alleen de momenten dat de zanger het publiek in ging. Bij High Vis stond ik niet op de meest ideale plek (het was daar ook gruwelijk druk), maar in Trix was het top. En hier duikelde ook iedereen over elkaar heen. Dat gebeurde sowieso in die tent: ook bij Deafheaven en Terror.

ik ben vrijdag naar Jera geweest.

-Defects: Te standaard Metalcore, niet echt heel pakkend. Ze begonnen mij beetje te irriteren door van alles aan het publiek te vragen. Ik kan niet zo goed tegen geforceerde actie en publiek interactie. Het werkt voor mij beetje averrechts altijd.
-Catbite: Leuk, lekker enthausaist. Leuk bandje voor half uurjte.
-House of Protection: heerlijke set vol energie, echt tof.
-Sunami: Toffe Hardcore, vol energie.
-Doodseskader: Heel tof, altijd leuk dat Jera ook deze hardere muziek boekt. Zou ze graag nog eens in een toepasselijker setting willen zien als een Soulcrusher of een los concert.
-For I am King: Te kort gezien om iets over te zeggen. Alleen de eerste 2 nummers meegepakt omdat ik langsliep, en niet graag stukje van hun laatste fesitval concert wilde zien. Ik heb zin in het optreden in Doornroosje.
-Donots: Leuke energieke punkpop optreden. Was relatief rustig. Ik dacht dat de meeste duitsers hier wel op zouden afkomen. Maar verder erg leuk.
-Landmvrks: Ook hier weer het begint te snel allemaal op elkaar te lijken bij deze band. kon mij niet helemaal pakken.
-The Scratch: Altijd tof, heel leuke set. Ook weer veel te rustig, maar aan de andere kant, lekker dichtbij het podium staan en ruimte hebben is ook weer iets wat veel optredens op Jera erg tof en fijn maakt. Ik hoop dat ze dit soor folk-ish punk blijven boeken, vorig jaar hadden ze the Rumjacks en toen was het ook erg rustig.
-Frank Turner & Sleeping Souls: Zoals altijd heerlijk energiek. Hier vind ik juist alle publiek interactie erg leuk, en doe ik graag mee. Iets voelt dat meer oprecht voor mij.
-While She Sleeps: Dit is voor mij de betere Metalcore, meer verschillende nummers, het lijkt net allemaal wat minder op elkaar. Goede set, beetje van achtere bekeken. Maar hadden voor mij op de spot van Sex Pistols mogen staan. Echt tof.
-Health: Oef, een beetje jammer. Ik had het te doen met de zanger, hij klonk zo oprecht, maar de tent was zo super leeg. Helemaal onverdient was echt tof, lekkere muziek. Maar ik denk dat ze verkeeder moment in de verkeerde tent stonden. (misschien hadden hot water music en health moeten wisselen, maarja misschien wilde Hot water music weer in een no-barrier tent)
-The Sex Pistols: Wat een verspilling van een slot, passieloos, energieloos, saai en geforceerd. Frank Carter deed zijn best, maar hij kreeg mij niet mee. Had beter op Pinkpop of Bospop gepast denk ik.
-Yellowcard: Ja, openen met mijn favo nummer is natuurlijk garantie dat ik er gelijk energie weer van krijg, leuke pop punk toffe sets, nieuwe nummers pakken me nog niet helemaal maar het oude werk was top en echt heel tof.
-Pendulum: hier kwam ik voor. Toffe set vol heerlijke nummers, dit heeft de energie die ik nodig had in een late set. Altijd al eens willen zien en stelde geen moment teleur.

Na 2 volledige edities, alleen een dagje geweest omdat ik ookal naar RW ga, en 2 festivals zo kort achter elkaar trek ik niet meer. Maar volgend jaar waarschijnlijk toch wel weer alle dagen. Jera blijft een van de tofste festivals. Ik houd van de korte set die er zijn, als ik lang optreden wil zien dan ga ik wel naar een concert van een artiest. (fesitvals zijn er voor de variatie, concerten zijn er voor de diepgang) Het terrein is top, de nieuwe Sparrow (de oude Hawk) staat op een goede plek. Leuk dat ze ook nog een silent disco hebben toegevoegd. Dat deel van her terrein was de vorige jaren erg stil, nu niet meer. Maar nergens voelt het als druk aan. Ook steeds een goed of mooi plekje kunnen vinden voor alle optredens.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en won666
De Silent-Disco op de camping, het rad van fortuin. Het is een wonder dat er nog een aantal woorden aan de bands wordt geschonken. Het valt niet mee in ieder geval.
Er stond verder ook niets bijzonders toch? Ook het reuzenrad was een doorslaand succes. Dat die niet in de top 7 staat??!

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: johanra en Jamel
Knocked Loose vond ik ook weer erg gaaf, lekker rennen en vliegen gister tussen de bands!

Ik kwam overigens de mannen van TPD TV tegen op Jera. Ze hadden Defqon gepland maar vonden het dusdanig kut dat ze hierheen zijn gekomen 🫡

• Leuk
Waarderingen: Joris en Lawaaipapegaai
Knocked Loose vond ik ook weer erg gaaf, lekker rennen en vliegen gister tussen de bands!

Ik kwam overigens de mannen van TPD TV tegen op Jera. Ze hadden Defqon gepland maar vonden het dusdanig kut dat ze hierheen zijn gekomen 🫡
Knocked Loose is niet echt mijn ding. Heb het wel uitgestaan. Ik houd niet zo van alleen maar geschreeuw (zegt de man die enorm van screamo houdt). Maar mijn zoon vond het echt grandioos. Ook daar was het goed vol trouwens. Ik denk sowieso dat Knocked Loose gewonnen heeft met het aantal bandshirts dat ik gedragen zag. Wel close met Turnstile en STYG.

Was geweldig idd! Maar dat eindeloos vragen om circlepits etc werd ik wel een beetje moe van op een gegeven moment
Niet echt meegekregen dat 't irritant was, maar komt denk ik omdat ik in de pit of in de lucht zat haha
Knocked Loose is niet echt mijn ding. Heb het wel uitgestaan. Ik houd niet zo van alleen maar geschreeuw (zegt de man die enorm van screamo houdt). Maar mijn zoon vond het echt grandioos. Ook daar was het goed vol trouwens. Ik denk sowieso dat Knocked Loose gewonnen heeft met het aantal bandshirts dat ik gedragen zag. Wel close met Turnstile en STYG.
Heb ik er in ieder geval 1 aan bijgedragen :), Turnstile was qua merch inderdaad ook bizar veel

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Was geweldig idd! Maar dat eindeloos vragen om circlepits etc werd ik wel een beetje moe van op een gegeven moment
Ik wilde dat niet zeggen, maar je hebt gelijk. En 'handjes de lucht in' en 'iedereen schreeuwen!' en 'iedereen crowdsurfen, nu!'. Maar ik moet zeggen, de circle pits om de 6 pilaren heen zag er wel weer leuk uit.

De hoogtepunten volgens de Festileaks-reporters!
Staat Festileaks open voor feedback in dezen?

Ik vind dit eerlijk gezegd een heel aparte opsomming van hoogtepunten voor een festival als Jera. Ik ben er zelf niet geweest en zou als lezer graag hebben gelezen over de hoogtepunten op het gebied van punk, hardcore en metalcore. Want dat is immers de identiteit van het festival. Nu gaan drie van de zeven hoogtepunten over randanimatie op het terrein en Turnstile is de enige band die genoemd wordt die ik typisch vind voor dit festival. Geen enkele punkband of metalcore band bij de hoogtepunten, volgens Festileaks?

Staat Festileaks open voor feedback in dezen?

Ik vind dit eerlijk gezegd een heel aparte opsomming van hoogtepunten voor een festival als Jera. Ik ben er zelf niet geweest en zou als lezer graag hebben gelezen over de hoogtepunten op het gebied van punk, hardcore en metalcore. Want dat is immers de identiteit van het festival. Nu gaan drie van de zeven hoogtepunten over randanimatie op het terrein en Turnstile is de enige band die genoemd wordt die ik typisch vind voor dit festival. Geen enkele punkband of metalcore band bij de hoogtepunten, volgens Festileaks?
Haha ja als je dit artikel ziet lijkt muziek bijna een bijzaak op Jera, 4 bands noemen van het hele weekend is wel opmerkelijk weinig.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Jamel
Volgend jaar 25, 26 en 27 juni

Rise Against mag alvast op de geruchtenlijst voor 25 juni. Zijn al aangekondigd voor Vainstream en Impericon, allebei op 26 en 27 juni

Ik weet wel niet hoe Rise Against staat tegenover 4 dagen na elkaar spelen. Dit jaar hebben ze eigenlijk zelfs maar één maal 3 keer na elkaar gespeeld en dat was tijdens hun Europese wintertour (Ik heb wel niet naar de Amerikaanse tour gekeken). Pak daar nog bij dat Werchter Parklife ze misschien ook wel wil ... dus afwachten

Geen silent-disco hier. Al kun je over zo'n lijstjes altijd discussieren. Wat was jullie top 5 eigenlijk? 😎

Geen silent-disco hier. Al kun je over zo'n lijstjes altijd discussieren. Wat was jullie top 5 eigenlijk? 😎
1. Knocked Loose
2. Guilt Trip
3. Turnstile
4. Model/Actriz
5. Fidlar
(6. Teen Mortgage)

• Leuk

1. Turnstile
2. Deafheaven
3. High Vis
4. Terror
5. Evergreen Terrace

• Leuk
Ik ben maar 1 dag geweest (zaterdag):

1. Turnstile
2. Model/Actriz
3. Deafheaven
4. Bad Nerves