Pinkpop 2024

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.762
3.704
behalve dan dat dit totaal niets met smaak te maken heeft, enkel met de geografische ligging.
als dit pinkpop 100 km verder gehouden zou worden, dan zouden een heleboel mensen, die nu wel in de buurt wonen, er niet naar toe gaan.
en dat is heel begrijpelijk.
ik snap alleen niet waarom mensen dan zeggen dat ze pinkpop een geweldig festival vinden.
Dat ze dan zeggen, "het interesseert me niet hoe t uitziet, en wie er speelt, want t is dicht bij, en dat is de enige reden die er toe doet. Want dat is namelijk wel een prima reden. (y):D

Ik ben ook eens bij een festivalletje geweest wat wat tegenviel. Als mensen vroegen hoe het was zei ik dan: "het was wel gezellig, omdat we met een gezellige groep waren. Maar als we met die groep in een willekeurig weiland hadden gestaan was dat ook zo geweest". Daar gaan we dus niet meer heen en dan proberen we andere dingen waarbij het festival wél iets toevoegt.
Maar goed dan zul je je moeten verplaatsen en als dat heel belangrijk is, even goede vrienden
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
behalve dan dat dit totaal niets met smaak te maken heeft, enkel met de geografische ligging.
als dit pinkpop 100 km verder gehouden zou worden, dan zouden een heleboel mensen, die nu wel in de buurt wonen, er niet naar toe gaan.
en dat is heel begrijpelijk.
ik snap alleen niet waarom mensen dan zeggen dat ze pinkpop een geweldig festival vinden.
Dat ze dan zeggen, "het interesseert me niet hoe t uitziet, en wie er speelt, want t is dicht bij, en dat is de enige reden die er toe doet. Want dat is namelijk wel een prima reden. (y):D

Ik snap je redenering niet helemaal. Pinkpop is toch ook een prima festival? Goede stages, goede organisatie (over het algemeen), fijne campings, prima toiletten, snelle bedieding etc etc. Als de lineup en opzet (Grote Pop/rock namen op een groot veld) dus je ding is, is Pinkpop gewoon een goed festival.

Ik ben nooit naar Paaspop geweest, maar als ik naar de timetable en plattegrond kijk, zie ik ook wel dat het heel anders is opgezet. Er is veel meer in paralel te doen, en veel meer verschillende dingen te doen, en een veel diversere lineup. Maar dat is niet perse beter ,het is gewoon anders.

Ikzelf vind de opzet van Pinkpop heerlijk. Ik kijk een paar optredens op de dag, en tussendoor zitten we te praten of lopen een rondje, of spelen een spelletje op de camping. Ik hoef helemaal niet de keuze te hebben uit nog 10 andere dingen. Dus voor mij een ideaal festival (y)

Vergeet niet dat al die keuze ook met een prijs komt: Je kunt minder grote namen boeken als je constant 5 namen tegelijk wilt hebben spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en D02

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.762
3.704
Ik snap je redenering niet helemaal. Pinkpop is toch ook een prima festival? Goede stages, goede organisatie (over het algemeen), fijne campings, prima toiletten, snelle bedieding etc etc. Als de lineup en opzet (Grote Pop/rock namen op een groot veld) dus je ding is, is Pinkpop gewoon een goed festival.

Hij zegt letterlijk dat hij het zich niet kan voorstellen waarom iemand Pinkpop een fijn festival vindt. De reactie daarop is; ja wij gaan er altijd met vrienden heen, het is lekker in zuid limburg.

Oftewel dat zegt he-le-maal niks over waaróm diegene het een fijn festival vindt.

Jij doet dat nu wel, misschien vindt hij dat ook maar hij zegt het niet...

Ík vind de indeling van het veld vreselijk, de line-up met het jaar slechter, veel te druk voelen als het uitverkocht is, veel te duur voor wat je krijgt en geen alternatief tijdens de headliner (dit vind ik nog het ergst van alles) of soms op andere momenten zelfs bijvoorbeeld dingen dingen waarom ik het geen fijn festival (meer) vind
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Hij zegt letterlijk dat hij het zich niet kan voorstellen waarom iemand Pinkpop een fijn festival vindt. De reactie daarop is; ja wij gaan er altijd met vrienden heen, het is lekker in zuid limburg.

Oftewel dat zegt he-le-maal niks over waaróm diegene het een fijn festival vindt.

Jij doet dat nu wel, misschien vindt hij dat ook maar hij zegt het niet...
Het is een fijn festival omdat de ligging mij zo aanspreekt 😜
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Maar Pinkpop is ook niet zo kut als sommige hier zeggen. Voor mij is het ook beetje been there done that. Maar ik snap wel als je in de buurt woont dat je toch gaat kijken naar die grote namen.

Ik weet ook niet of ik naar BKS zou gaan dit jaar als het niet dicht bij huis zou zijn. Ik had zaterdag denk ik ook niet naar Masters Of Hardcore gegaan als het niet in Den Bosch zou zijn maar weer in Heerenveen zoals het eerder was. Zou ik naar Roadburn gaan als dit in Enschede gehouden wordt?... Ik denk het niet.

Kwa dat betreft is Lowlands een van de weinige festivals waar ik nog bereid voor ben om ver voor te rijden. Dus om daar alleen Pinkpop voor af te straffen is niet fair denk ik dan wel.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
het feit dat jij pinkpop een festival vind waar je (los van de line up) graag naar toe gaat vind ik echt een bizar idee.
kan me niet voorstellen dat iemand het festival pinkpop( los van de line up) kan verkiezen boven een paaspop, dtrh of lowlands
kijk daar zeg je iets. Paaspop. Vorig jaar geweest (alleen de vrijdag), maar echt totaal niet mijn cup of tea. Ongeacht de line-up van Paaspop die echt wel oke was (ook dit jaar trouwens). DTRH geen ervaring mee. Lowlands vroeger geweest, leuk, maar Pinkpop staat voor mij toch wel op 1 hoor... Maar dat is persoonlijk hè! Dat is voor een ander weer anders, dat is het mooie aan het forum :cool:
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
kijk daar zeg je iets. Paaspop. Vorig jaar geweest (alleen de vrijdag), maar echt totaal niet mijn cup of tea. Ongeacht de line-up van Paaspop die echt wel oke was (ook dit jaar trouwens). DTRH geen ervaring mee. Lowlands vroeger geweest, leuk, maar Pinkpop staat voor mij toch wel op 1 hoor... Maar dat is persoonlijk hè! Dat is voor een ander weer anders, dat is het mooie aan het forum :cool:

Helemaal mee eens, Pinkpop is voor mij ook de nr1 en ‘t fijnste festival. Echt heel wat festivals geweest, ook Paaspop aantal keer lang geleden dat wel.

Ligt misschien ook aan de leeftijd 😉 maar vindt t juist fijn dat op Pinkpop de headliners tot middernacht spelen. Al die extra dingen en podia.

Gewoon lekker houden zoals Pinkpop al jaren is, zonder al die poespas met aankleding en feest/dance area. Het Vip deck en die garden van dit jaar hoeft voor mij ook niet. Beter meer schaduw plekken voor iedereen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rednasnamsob

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
365
296
Paaspop voelt voor mij als een grote, luxe kermis, maar dan met tenten ipv attracties. Ik kan de grote verschillen tussen de twee wel waarderen. Maakt het leuk om naar beide heen te gaan.

Beide festivals hebben ook hun eigen dingen die ik niet helemaal snap. Bij Paaspop snap ik niet dat ze de Editors van 00.30-03.00 (tijd ging vooruit) laten spelen voor een genant lege tent, ook al kon ik het daardoor wel goed zien. Bij Pinkpop snap ik niet dat ze niets tijdens de headliners programmeren. Ik blijf hopen op een trial dit jaar met Tinlicker tijdens Maneskin, John Coffey tijdens Calvin Harris en DOOL tijdens Ed Sheeran.
 

BeWario

Campingartiest
27 jun 2023
99
93
Paaspop voelt voor mij als een grote, luxe kermis, maar dan met tenten ipv attracties. Ik kan de grote verschillen tussen de twee wel waarderen. Maakt het leuk om naar beide heen te gaan.

Beide festivals hebben ook hun eigen dingen die ik niet helemaal snap. Bij Paaspop snap ik niet dat ze de Editors van 00.30-03.00 (tijd ging vooruit) laten spelen voor een genant lege tent, ook al kon ik het daardoor wel goed zien. Bij Pinkpop snap ik niet dat ze niets tijdens de headliners programmeren. Ik blijf hopen op een trial dit jaar met Tinlicker tijdens Maneskin, John Coffey tijdens Calvin Harris en DOOL tijdens Ed Sheeran.
Kunnen ze dan niet beter Pendulum in een tent zetten tijdens Måneskin?
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Bij Pinkpop zal en moet je naar de hoofdacts kijken. En als de ene hoofdact klaar is, moet je even 180 graden draaien om naar de volgende hoofdact te kijken. Repeat. Als je 100 mensen vraagt wat ze gedaan hebben op Pinkpop krijg je 98x hetzelfde antwoord. Dat vind ik gewoon totaal geen aantrekkelijk iets voor een festival, maar kan me heel goed voorstellen dat het voor een hoop mensen prima werkt op die manier.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Helemaal mee eens, Pinkpop is voor mij ook de nr1 en ‘t fijnste festival. Echt heel wat festivals geweest, ook Paaspop aantal keer lang geleden dat wel.

Ligt misschien ook aan de leeftijd 😉 maar vindt t juist fijn dat op Pinkpop de headliners tot middernacht spelen. Al die extra dingen en podia.

Gewoon lekker houden zoals Pinkpop al jaren is, zonder al die poespas met aankleding en feest/dance area. Het Vip deck en die garden van dit jaar hoeft voor mij ook niet. Beter meer schaduw plekken voor iedereen.
Je kan als Pinkpop zijnde inderdaad niet met je tijd meegaan en randprogrammering / dance lekker links laten liggen zodat je geen nieuwe generatie aanspreekt, maar dan maak je het festival echt extreem afhankelijk van hele grote namen en de dagjesmensen die daar op afkomen. En als die namen er dan een keer niet zijn, zoals in 2024, dan heb je best wel een probleem. Nu is daar voor één jaar wel overheen te komen, maar als je een paar 2024 edities achter elkaar hebt dan vraag ik me echt af hoe lang dat financieel houdbaar is.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
een tussenvorm tussen paaspop en pinkpop in, zou een geweldig festival zijn.
grote acts die op tijd klaar zijn. maar toch net iets meer aankleding en randzaken om t interessant te maken als je de grote acts toevallig nx vind.
en dat dan uiteraard wel gewoon in landgraaf, want lekker dicht bij 😁😁
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Landgraver

Support act
13 apr 2021
939
444
Bij Pinkpop zal en moet je naar de hoofdacts kijken. En als de ene hoofdact klaar is, moet je even 180 graden draaien om naar de volgende hoofdact te kijken. Repeat. Als je 100 mensen vraagt wat ze gedaan hebben op Pinkpop krijg je 98x hetzelfde antwoord. Dat vind ik gewoon totaal geen aantrekkelijk iets voor een festival, maar kan me heel goed voorstellen dat het voor een hoop mensen prima werkt op die manier.
Tsja, dat hebben we dan te danken aan het nieuwe PP management draai 1 podium om en de meeste mensen blijven zitten/hangen en claimen hun "vast" plekje. Laat mij maar lekker rondstruinen over het terrein en de tent / stage 4 bezoeken in combi met het hoofdveld, maar ieder zijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
939
444
een tussenvorm tussen paaspop en pinkpop in, zou een geweldig festival zijn.
grote acts die op tijd klaar zijn. maar toch net iets meer aankleding en randzaken om t interessant te maken als je de grote acts toevallig nx vind.
en dat dan uiteraard wel gewoon in landgraaf, want lekker dicht bij 😁😁
Als ik naga hoeveel ik heb gereisd naar de Randstad om concerten / festivals te bezoeken dan zijn we hier in het zuiden toch maar karig bediend met maar 1 echt groot festival / PP. Elk festival heeft zijn plussen / minnen en PP is PP, misschien dat er de komende jaren meer veranderingen gaan komen onder de nieuwe leiding, je moet inderdaad wel met je tijd meegaan en het "verwende " publiek iets meer bieden dan nu het geval is.Na 52 edities blijft wel staan dat PP er nog is en dat moet ik nog zien bij andere festivals.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Paaspop voelt voor mij als een grote, luxe kermis, maar dan met tenten ipv attracties. Ik kan de grote verschillen tussen de twee wel waarderen. Maakt het leuk om naar beide heen te gaan.

Beide festivals hebben ook hun eigen dingen die ik niet helemaal snap. Bij Paaspop snap ik niet dat ze de Editors van 00.30-03.00 (tijd ging vooruit) laten spelen voor een genant lege tent, ook al kon ik het daardoor wel goed zien. Bij Pinkpop snap ik niet dat ze niets tijdens de headliners programmeren. Ik blijf hopen op een trial dit jaar met Tinlicker tijdens Maneskin, John Coffey tijdens Calvin Harris en DOOL tijdens Ed Sheeran.
Ik vond het ook erg pijnlijk om dat te lezen over Editors. Een van mijn favorieten artiesten. Had ze dan maar lekker weer naar Pinkpop laten komen :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
opvallend dat er nog geen campingtainment bekend gemaakt is... zal toch komende tijd moeten komen verwacht ik
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.535
2.002
Bij Pinkpop zal en moet je naar de hoofdacts kijken. En als de ene hoofdact klaar is, moet je even 180 graden draaien om naar de volgende hoofdact te kijken. Repeat. Als je 100 mensen vraagt wat ze gedaan hebben op Pinkpop krijg je 98x hetzelfde antwoord. Dat vind ik gewoon totaal geen aantrekkelijk iets voor een festival, maar kan me heel goed voorstellen dat het voor een hoop mensen prima werkt op die manier.
Kan me voorstellen dat Pinkpop voor een casual festivalganger, die door het jaar heen naar weinig concerten gaat van acts die niet op 3fm/radio2 te horen zijn, prettig is. Voeg daar het ons-kent-ons gehalte aan toe, wat veel mensen fijn vinden en je hebt je setting te pakken.
Dan boeit het mensen inderdaad niet dat ze op een ring van asfalt met een picknickpartij in het midden staan, een beetje kletsen met een biertje in de hand wordt al gauw prima gevonden. Alleen maar mooi meegenomen als Metallica dan nog voorbij komt aan het eind van de avond.
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken