Rock Werchter 2024

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Waarschijnlijk omdat je vooral alleen gitaren wil zien?
Voornamelijk toch ja. En die krijg je bij Werchter gelukkig nog genoeg te zien.
Maar ook als ik telkens die beelden van het hoofdpodium zie krijg ik rillingen maar dan wel in de negatieve zin. Lijkt wel een vlaggenparade.

Mocht ik anderzijds even dicht bij het Glastonbury festival wonen als ik bij Werchter doe zou je me er misschien wel terugvinden want zelfs zonder al die topnamen waar ik quasi niets mee heb ga je daar altijd wel een leuke route kunnen uitstippelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.602
Voornamelijk toch ja. En die krijg je bij Werchter gelukkig nog genoeg te zien.
Maar ook als ik telkens die beelden zie van het hoofdpodium krijg ik rillingen maar dan wel in de negatieve zin. Lijkt wel een vlaggenparade.

Mocht ik anderzijds even dicht bij het Glastonbury festival wonen als ik bij Werchter deed zou je me er misschien wel terugvinden want zelfs zonder al die topnamen waar ik quasi niets mee heb ga je daar altijd wel een leuke route kunnen uitstippelen.
Ja, die vlaggen ook geen fan van hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
Als ik Glastonbury's line-up zie valt me een paar dingen op die ik wel heeeeuuul graag op Werchter had gezien;

- Bloc Party, 2013/2014? was echt tof. Man dat is alweer 10 jaar geleden.
- London Grammar had echt niet misstaan als barn-head, of sub op elke dag. Ik had ze echt nog lang als headliner voor Live is Live staan. Hopelijk trekken ze volgend jaar een tour door en komen ze alsnog naar Belgie. Een no-brainer om te boeken wat mij betreft.
- En ja Coldplay. Maargoed die lijken ongrijpbaar.

Two Door Cinema Club was ook goed de laatste keer, stonden toen geloof ik met Goose daarna op de mail. Dat was echt een fotte dag!
Keane, mis ik toch wel deze editie.
Fontaines D.C. Maar ik denk dat die de komende jaren meermaal zullen passeren.


Verder sluit ik me wel bij @Joe aan. Ik ga hiervoor geen ticketstress hebben en een hoop moeite doen. Werchter is prima ;)

Vorig jaar geweest maar dit jaar zegt de affiche me minder. Idd mooie namen die je opsomt maar niet direct iets waarvoor je zegt daar ga ik moeite voor doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Timmetje

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
Wel benieuwd naar Khruangbin op werchter. Vond hun doortocht op boutique echt tegenvallen. Ik denk dat ze in de barn veel beter tot hun recht zouden komen. Maar ik laat me graag verrassen. Wie weet veel beter ondertussen
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
141
126
Nog eens wat bescheiden research gedaan over Khruangbin. Lang geen slechte muziek hoor. Ergens in de middag in de Klub C of The Barn zou ik met plezier gaan kijken. Ik zou het ook best een goed optreden kunnen vinden. Maar als co-headliner op mainstage vóór Dua Lipa op zaterdag?? Ik vraag me toch af wie zoiets beslist...
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.166
1.622
Nog eens wat bescheiden research gedaan over Khruangbin. Lang geen slechte muziek hoor. Ergens in de middag in de Klub C of The Barn zou ik met plezier gaan kijken. Ik zou het ook best een goed optreden kunnen vinden. Maar als co-headliner op mainstage vóór Dua Lipa op zaterdag?? Ik vraag me toch af wie zoiets beslist...

Ik denk dat Jimmy nu ondertussen al vijf keer eerder uitgelegd heeft, dat dat komt omdat Dua Lipa zo een grote productie heeft en dat Khruangbin niet veel capaciteit van het podium moet benutten, waardoor de turnover vlot kan verlopen.

De mensen die dat beslissen zijn de mensen die al jaren ervaring hebben met het organiseren van een festival en weten hoe de machinerie achter de schermen werkt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.148
Wel zonde voor de band die dan die spot krijgt toebedeeld terwijl ze op een andere spot beter tot hun recht komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.616
862
Ik denk dat Jimmy nu ondertussen al vijf keer eerder uitgelegd heeft, dat dat komt omdat Dua Lipa zo een grote productie heeft en dat Khruangbin niet veel capaciteit van het podium moet benutten, waardoor de turnover vlot kan verlopen.
En het moet blijkbaar heel groot zijn dan...
Ooit hebben ze P!NK en Rammstein na elkaar gezet met twee spectaculaire producties.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife en Shuliv

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.163
5.498
En het moet blijkbaar heel groot zijn dan...
Ooit hebben ze P!NK en Rammstein na elkaar gezet met twee spectaculaire producties.
Beluister podcast met Walter Dhaese eens? Ze hebben ook wel geleerd dat dit niet het beste plan was.
Bovendien is dat 14j geleden. Producties zijn veel groter geworden nog en entourage artiesten staan meer op hun strepen. Deals springen op zulke zaken af.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke, Shuliv en Thieske

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.257
3.826
Orbital op The Park stage is wel zonde. Zo'n Arcadia is echt voor hen gemaakt. Daar stonden ze ook in 2011 en die show was episch (ook meteen mijn laatste Glastonbury). Zo jammer dat de gebroeders Hartnoll niet naar de Benelux afzakken deze zomer.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
141
126
Ik denk dat Jimmy nu ondertussen al vijf keer eerder uitgelegd heeft, dat dat komt omdat Dua Lipa zo een grote productie heeft en dat Khruangbin niet veel capaciteit van het podium moet benutten, waardoor de turnover vlot kan verlopen.

De mensen die dat beslissen zijn de mensen die al jaren ervaring hebben met het organiseren van een festival en weten hoe de machinerie achter de schermen werkt.
Dank u en excuses. Uiteraard perfect verdedigbaar. Ik had hier tot nu toe over gelezen. Kan gebeuren é.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.166
1.622
Dank u en excuses. Uiteraard perfect verdedigbaar. Ik had hier tot nu toe over gelezen. Kan gebeuren é.

Uiteraard. Mijn eerste reactie was ook echt eentje van...'serieus, gaan we een jamsessie houden op de subspot?', maar er zijn zoveel kleine radertjes achter de schermen die vlot in elkaar moeten lopen om het boeltje te doen draaien, waar we gewoon te weinig stil bij staan vrees ik.

Laat ons het gewoon zien als een kleine concessie voor de grootste festivalshow van 2024. Dit is Dua Lipa, een paar maand na de release van haar derde album, met een gloednieuwe show. De volgende zomer dat die in Belgie staat, is dat zonder twijfel in het KBS.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.163
5.498
Uiteraard. Mijn eerste reactie was ook echt eentje van...'serieus, gaan we een jamsessie houden op de subspot?', maar er zijn zoveel kleine radertjes achter de schermen die vlot in elkaar moeten lopen om het boeltje te doen draaien, waar we gewoon te weinig stil bij staan vrees ik.

Laat ons het gewoon zien als een kleine concessie voor de grootste festivalshow van 2024. Dit is Dua Lipa, een paar maand na de release van haar derde album, met een gloednieuwe show. De volgende zomer dat die in Belgie staat, is dat zonder twijfel in het KBS.
Je kan ook alle voorbereidingen volgen op haar insta. Zeker qua choreografie. Gaat wel zotjes worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en Shuliv

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
141
126
Uiteraard. Mijn eerste reactie was ook echt eentje van...'serieus, gaan we een jamsessie houden op de subspot?', maar er zijn zoveel kleine radertjes achter de schermen die vlot in elkaar moeten lopen om het boeltje te doen draaien, waar we gewoon te weinig stil bij staan vrees ik.

Laat ons het gewoon zien als een kleine concessie voor de grootste festivalshow van 2024. Dit is Dua Lipa, een paar maand na de release van haar derde album, met een gloednieuwe show. De volgende zomer dat die in Belgie staat, is dat zonder twijfel in het KBS.
Als trouwe Werchterganger is het best interessant om nog zo'n zaken bij te leren hoor. Dat is ook een meerwaarde van dit forum vind ik. En je hebt gelijk, ieder jaar zijn er zaken waarbij ik denk 'waarom toch??', en in de meeste gevallen zal daar wel een vrij logische verklaring voor zijn. Bovendien: overall vind ik de organisatie top. Elke editie opnieuw. Laat dat duidelijk zijn. Als je ook zaken hoort en leest van andere, voornamelijk buiten België georganiseerde festivals, wordt dit ook telkens bevestigd. Wij hebben nu eenmaal een prima festival- en concertcultuur. Gerenomeerd bij het gros van de (grote) artiesten.
 

beschuitfluiter

Playlistbediener
5 dec 2023
7
0
Voornamelijk toch ja. En die krijg je bij Werchter gelukkig nog genoeg te zien.
Maar ook als ik telkens die beelden van het hoofdpodium zie krijg ik rillingen maar dan wel in de negatieve zin. Lijkt wel een vlaggenparade.

Mocht ik anderzijds even dicht bij het Glastonbury festival wonen als ik bij Werchter doe zou je me er misschien wel terugvinden want zelfs zonder al die topnamen waar ik quasi niets mee heb ga je daar altijd wel een leuke route kunnen uitstippelen.
Vorig jaar vond ik de bands bij the Slope wel lekker tussendoor qua gitaarmuziek ;) ging er aardig op met top sfeertje.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
Beluister podcast met Walter Dhaese eens? Ze hebben ook wel geleerd dat dit niet het beste plan was.
Bovendien is dat 14j geleden. Producties zijn veel groter geworden nog en entourage artiesten staan meer op hun strepen. Deals springen op zulke zaken af.
Kan je uit ervaring vertellen dat dat toen ook al zo was. Crew van Rammstein tov stageco crew was regelmatig stevige druk erop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken