Rock Werchter 2024

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
407
533
424581712_965291424964719_1402488709768295517_n-jpg.8001

Deze poster werd gedeeld op het Pukkelpop forum. Pukkelpop is logischer, maar wat zou het fijn zijn als Bonnie Prince Billy al eerder op RW neerstrijkt.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.968
543
Lijken vrij exclusieve shows te zijn, dus die verwacht ik verder niet op de festivals (buiten wat ze nu al bekend gemaakt hebben). Op 2 juli staan ze overigens in Milaan:

39d869db-5d0e-4032-bcf4-aa60cbce4b2d.jpg
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
947
986
Denk wel dat die hun tickets nog vlot verschuiven.
Hun laatste Sportpaleis passage was toch allesbehalve uitverkocht. Wel redelijk goed gevuld hoor, maar zo vlot vlogen de tickets toch niet meer de deur uit.

Denk dat ze dat "exclusieve" en schaarste aan shows nu nodig hebben om het nog goed te doen verkopen.

En los daarvan vind ik integrale opvoeringen van platen ook niet thuishoren op festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife en mattman

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Hun laatste Sportpaleis passage was toch allesbehalve uitverkocht. Wel redelijk goed gevuld hoor, maar zo vlot vlogen de tickets toch niet meer de deur uit.

Denk dat ze dat "exclusieve" en schaarste aan shows nu nodig hebben om het nog goed te doen verkopen.

En los daarvan vind ik integrale opvoeringen van platen ook niet thuishoren op festivals.
Ik was niet aanwezig bij de laatste Sportpaleisshow, maar volgens mij viel die wel zeer snel na de bekendmaking van het schandaal. Die timing zal wel zijn invloed gehad hebben.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
947
986
Tgoh.. Interpol dat integraal 'Turn On The Bright Lights' speelt in de Marquee van Pukkelpop, blijft toch nog steeds één van mijn beste festivalervaringen. :)
Een collega vindt het nog altijd schandalig dat ze toen hun set niet gestart zijn met 'Untitled', maar met twee nummers uit Antics.
Daar is die nog altijd kwaad om. :LOL:
 
Laatst bewerkt:

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
947
986
Ik was niet aanwezig bij de laatste Sportpaleisshow, maar volgens mij viel die wel zeer snel na de bekendmaking van het schandaal. Die timing zal wel zijn invloed gehad hebben.
Ik denk eigenlijk dat de matige ontvangst van die laatste plaat een grotere invloed heeft gehad op de slechte ticketverkoop toen.
Was inderdaad niet heel lang nadat het schandaal was losgebarsten.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
De affiche van Pukkelpop voelt dit jaar meer 'Rock Werchter' aan, dan Werchter zelf lijkt het. 😅

Wat Placebo betreft. De vijfde of zesde keer op een paar jaar tijd met hetzelfde album zou echt overkill zijn, maar op een line up met namen als Yungblud zou het me niet eens zo hard verbazen. Het blijft een naam die publiek blijft trekken. Zou niet van mijn stoel vallen als ze op 8 maart de laatste acts voor Werchter lossen met Placebo als laatste grote naam.
Ik vind niet dat werchter moet onderdoen voor pukkelpop. Ook 3 headliners die onlangs nog op werchter stonden bvb. Een dag met Sam Smith en goldband bovenaan is voor mij al even erg als Maneskin als headliner.
Mooie zondag dat wel maar die donderdag op.Werchter is ook best fijn
 
  • Leuk
Waarderingen: frank foert

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.163
5.498
Ik was niet aanwezig bij de laatste Sportpaleisshow, maar volgens mij viel die wel zeer snel na de bekendmaking van het schandaal. Die timing zal wel zijn invloed gehad hebben.
Uitbrengen artikels over Win zijn gedrag viel ook vlak voor die tour. Was geen toeval natuurlijk.
 

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
76
75
werchter volgende week terug namen? (Pukkelpop pas vanaf na krokus terug las ik daar)
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.616
862
Ik vind niet dat werchter moet onderdoen voor pukkelpop. Ook 3 headliners die onlangs nog op werchter stonden bvb. Een dag met Sam Smith en goldband bovenaan is voor mij al even erg als Maneskin als headliner.
Mooie zondag dat wel maar die donderdag op.Werchter is ook best fijn
Pukkelpop zit meestal wel heel erg sterk in de breedte, en daar moet misschien Werchter nu wat het onderspit delven.
Soulwax, Jorja Smith, The Smile, The Vaccines, ... toch wel mooie boekingen die zeker Werchter ook de nodige kruiding hadden kunnen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.163
5.498
Pukkelpop zit meestal wel heel erg sterk in de breedte, en daar moet misschien Werchter nu wat het onderspit delven.
Soulwax, Jorja Smith, The Smile, The Vaccines, ... toch wel mooie boekingen die zeker Werchter ook de nodige kruiding hadden kunnen geven.
Je noemt er al 2 waarvan kans enorm groot is dat ze in 2025 in Werchter staan.

Trouwens, ik denk dat Werchter het in de breedte nu prima doet. Beter dan vorige editie. Maar ze doen het dit jaar met 2 KBS headliners, 1 headliner die zou werken in co-headline structuur (Maneskin) en 1 headliner die eigenlijk Max sub is.
Daar zit het grote verschil vind ik. Vorig jaar 5 echte headliners, en 3 sportpaleis acts (oscar, fred en rosalia).

Maar de rijtjes in de tenten zijn toch allemaal succesvolle zaal acts, ook op de main. Een NBT staat zelfs te laag voor hun waarde momenteel in België. Ook een IDLES schat ik groter ik dan RB.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken