Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Hey!

Ik ben nog vrij nieuw op Festileaks en heb een vraagje. 😊

Ik ben momenteel bezig met een grote lijst van festivals en artiesten en probeer vooral in te schatten wanneer bepaalde artiesten eventueel opnieuw op hetzelfde festival zouden kunnen terugkomen.

Bijvoorbeeld: artiesten die in 2025 of 2026 op een festival stonden en misschien in 2027, 2028, 2029 of later opnieuw zouden kunnen terugkeren.

Ik zoek natuurlijk geen garanties, maar vooral iemand die wat kennis heeft van festivalboekingen, boekingscycli en terugkeerpatronen en mij kan helpen om die jaren realistischer in te schatten.

Weet iemand binnen Festileaks misschien wie hier veel kennis van heeft of wie ik hierover iets zou kunnen vragen?

Alvast heel erg bedankt! ❤️🙏

Groetjes,
Brent

Charlotte de Witte doet haar twee grootste events volgend jaar in Gent Expo dus die kan je afschrijven voor RW of één van haar zusterfestivals.

Hey!

Ik ben nog vrij nieuw op Festileaks en heb een vraagje. 😊

Ik ben momenteel bezig met een grote lijst van festivals en artiesten en probeer vooral in te schatten wanneer bepaalde artiesten eventueel opnieuw op hetzelfde festival zouden kunnen terugkomen.

Bijvoorbeeld: artiesten die in 2025 of 2026 op een festival stonden en misschien in 2027, 2028, 2029 of later opnieuw zouden kunnen terugkeren.

Ik zoek natuurlijk geen garanties, maar vooral iemand die wat kennis heeft van festivalboekingen, boekingscycli en terugkeerpatronen en mij kan helpen om die jaren realistischer in te schatten.

Weet iemand binnen Festileaks misschien wie hier veel kennis van heeft of wie ik hierover iets zou kunnen vragen?

Alvast heel erg bedankt! ❤️🙏

Groetjes,
Brent
Ga er maar vanuit dat in de regel artiesten niet het opvolgende jaar terugkomen, en het meeste hangt af van bijv tourschemas rondom album releases (bijv vaak de zomer na een album release in het najaar, of zelfde jaar indien t in de winter/lente is uitgekomen).

Maar t kan bijv ook samenhangen met boekingen op Primavera en Glastonbury, die betalen relatief goed en halen daarom soms artiesten de grote plas over die dan nog wat extra s er aan vast plakken. Andersom heb je ook Pukkelpop en Lowlands die in de nazomer zitten en bands die daar sneller heen gaan zullen hun tour in augustus plannen ipv juli.

Vlaamse, Nederlandse, en Britse bands worden regelmatiger geboekt dan bijvoorbeeld Aziatische, Afrikaanse, of Amerikaanse artiesten.

Maar t meeste is vibe based en voorgaande kennis per artiest (e.g. wie vinden Werchter een relaxt festival en zullen daardoor sneller daar heen willen, of wie doet altijd korte tours en is snel weer weg). Dus lastig om daar wat over te zeggen als je t niet al een tijdje volgt...

• Geweldig
Waarderingen: brentgitaar
En triggerfinger

Hopelijk zetten ze die op Classic. Ik vond die erg licht uitvallen dit jaar. Ik heb die indertijd ijzersterke concerten zien geven in kleine zaaltjes waar het zweet van de muren droop, maar Ruben zijn leeftijd begint door te wegen. De riffs zijn er nog, maar de stem is net als het haar steeds dunner geworden.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Tom Morello heeft pas een eigen solo album uitgebracht.

Kunnen we die nog verwachten?
Vorige passage was magisch.

Niet dat ik z'n solo album nou zo interessant vind, maarrr..... dat nummer met Kneecap vind ik toch wel heel vet hoor:
Tom Morello - "UNCONQUERED (Feat. KNEECAP)"
Was op pinkpop dit jaar echt waanzinnig. Het was nog een tijdje de vraag of hij kwam, omdat het niet goed ging met zijn 102 jaar oude moeder. In een aan alle kanten uitpuilende sauna van een tent echt één van de hoogtepunten van het weekend. Correct me if I'm wrong, maar hij stond bij zijn vorige passage op werchter in klub c volgens mij. Hij blaast zo'n kleinere tent toch wel lekker weg

Was op pinkpop dit jaar echt waanzinnig. Het was nog een tijdje de vraag of hij kwam, omdat het niet goed ging met zijn 102 jaar oude moeder. In een aan alle kanten uitpuilende sauna van een tent echt één van de hoogtepunten van het weekend. Correct me if I'm wrong, maar hij stond bij zijn vorige passage op werchter in klub c volgens mij. Hij blaast zo'n kleinere tent toch wel lekker weg
in de barn die flink uitpuilde ! Ik moest her van buiten volgen echt een stuk verder op de wei.

Users who are viewing this thread