Sport algemeen

Maar er zitten nu 36 clubs in de huidige opzet en in de oude opzet 32, dus zo groot is dat verschil toch helemaal niet? Nogsteeds het europese toernooi waar de grootste clubs van Europa in strijden. Vind zelf deze nieuwe opzet ook wel leuk, echt een soort mini competitie.
Maar topcompetities hebben we al? En door deze opzet zie ik weinig topwedstrijden en de potten die topaffiches zijn, zijn niet zo belangrijk. Maar goed, misschien ben ik wel te zuur; ik proef hier dat het ook wel wordt gewaardeerd en dat is fijn. Voor mezelf kijk ik tot maart liever een pot uit de Premier League dan de CL.

Maar er zitten nu 36 clubs in de huidige opzet en in de oude opzet 32, dus zo groot is dat verschil toch helemaal niet? Nogsteeds het europese toernooi waar de grootste clubs van Europa in strijden. Vind zelf deze nieuwe opzet ook wel leuk, echt een soort mini competitie.
Idd, tenzij je elk seizoen enkel geïnteresseerd bent in de zoveelste PSG-Man City-Barca-Real-Bayern onderonsjes, is de nieuwe opzet voor vele clubs véél interessanter, ook o.a. de Nederlandse en Belgische clubs varen er wel bij zowel sportief, financieel als ervaringgewijs mits ze uiteraard de kansen grijpen die meer aanwezig zijn dan voorheen.
Topaffiches baren op een uitzondering na meer een muis dan wat anders en die skip ik dan meestal weer.
Er zijn geregeld veel leuker wedstrijden te zien tussen mindere goden. Punt ;)

Misschien kunnen we een viewingparty organiseren voor Sparta Praag tegen Sabah ;). Geintje, denk dat we het gewoon niet met elkaar eens zijn (wat helemaal prima is).

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Vanwege het grotere aantal wedstrijden dan?

Nee, ik heb geen voetbal abonnement en kijk alleen naar de Nederlandse wedstrijden gratis via Ziggo.

Ik vind zo’n competitie verband veel leuker, meer rekenwerk, meer cijfertjes. Ik vind de coëfficiënten lijst ook leuk om te volgen…

En gevoelsmatig meer kans om de volgende ronde te halen voor de Nederlandse clubs. En fijn dat je niet meer vanuit een hoger toernooi kan doorstromen naar het toernooi eronder, betekent ook weer meer kans voor de clubs in die toernooien om de eindzege te halen (al is dat misschien alsnog kansloos omdat er altijd wel een willekeurige Liverpool of iets dergelijks meedoet aan een Conference League).

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Sparta Praag tegen Sabah

Dit soort wedstrijden kijk ik bijvoorbeeld niet, maar een City tegen PSG of wat dan ook eigenlijk dus ook niet. Natuurlijk ook omdat het niet kan (want geen abbo), maar zoveel interesseert voetbal me ook weer niet. Gewoon de wedstrijden van PSV kunnen zien (plus dat wat ik mee kan pakken van de rest van NL) en een EK/WK. En dan een beetje rekenen met wat bij welke uitslag gebeurt, de coëfficiënten en/of de familie-EK/WK poule.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Nee, ik heb geen voetbal abonnement en kijk alleen naar de Nederlandse wedstrijden gratis via Ziggo.

Ik vind zo’n competitie verband veel leuker, meer rekenwerk, meer cijfertjes. Ik vind de coëfficiënten lijst ook leuk om te volgen…

En gevoelsmatig meer kans om de volgende ronde te halen voor de Nederlandse clubs. En fijn dat je niet meer vanuit een hoger toernooi kan doorstromen naar het toernooi eronder, betekent ook weer meer kans voor de clubs in die toernooien om de eindzege te halen (al is dat misschien alsnog kansloos omdat er altijd wel een willekeurige Liverpool of iets dergelijks meedoet aan een Conference League).
Dat geen clubs meer afdalen naar het toernooi eronder vind ik wel een fijne ontwikkeling! Misschien dat ik de nieuwe opzet ook beter kon waarderen zonder tussenronde.

Dat geen clubs meer afdalen naar het toernooi eronder vind ik wel een fijne ontwikkeling! Misschien dat ik de nieuwe opzet ook beter kon waarderen zonder tussenronde.

De tussenronde is toch een wedstrijd minder voor een stuk of wat topclubs met de drukste schema's (en de meeste internationals)!

De tussenronde is toch een wedstrijd minder voor een stuk of wat topclubs met de drukste schema's (en de meeste internationals)!
Ja in die zin is dat dan wel handig. Maar het voelt gewoon niet meer als een competitie van de beste, nu krijg je een noodescape als je 24ste wordt.
Voor mijn gevoel is de CL ooit bedoeld als de beste van beste en daar gelden ook de regels van de topsport; verzaak je, dan krijg je niet alsnog kans op kans. Maar goed, het gaat nu al best lang over mijn geklaag haha, dat is ook voor niemand leuk. Blijkbaar waarderen velen deze opzet en dat is fijn!

Ja in die zin is dat dan wel handig. Maar het voelt gewoon niet meer als een competitie van de beste, nu krijg je een noodescape als je 24ste wordt.
Voor mijn gevoel is de CL ooit bedoeld als de beste van beste en daar gelden ook de regels van de topsport; verzaak je, dan krijg je niet alsnog kans op kans. Maar goed, het gaat nu al best lang over mijn geklaag haha, dat is ook voor niemand leuk. Blijkbaar waarderen velen deze opzet en dat is fijn!

Voor mij voelt het niet per se als een noodescape. Het zijn toch vaak nog best grote teams bij plekken 17 t/m 24, want ook de 17e plek is dan een noodescape. Uiteindelijk is het verschil tussen 24e en 16e ook maar één overwinning op acht wedstrijden. Dan is dat maar nauwelijks meer verzaken dan de nummer 16.

Voor mij voelt het niet per se als een noodescape. Het zijn toch vaak nog best grote teams bij plekken 17 t/m 24, want ook de 17e plek is dan een noodescape. Uiteindelijk is het verschil tussen 24e en 16e ook maar één overwinning op acht wedstrijden. Dan is dat maar nauwelijks meer verzaken dan de nummer 16.
Ja, het voelt voor mij gewoon niet als CL als je na 8 wedstrijden 23 (of 17) ploegen voor je moet laten, je nog mee mag doen.

België vergeet Italië af te maken in de eerste helft, benieuwd of ze daar nog spijt van krijgen. De Belgen leken vooral hun kansen te missen omdat ze vaak verrast waren dat de Italianen zó slecht verdedigden.

Enkel de goals gezien, hele mooie goals.

Geen verrassende uitslag maar wel een lekkere binnenkomer voor Den Bommel.

Benieuwd wat er tegen Frankrijk kan.

Users who are viewing this thread