Raye op DTRH 2024 was een van de traagste sets die ik ooit heb gezien. Volgens setlist.fm ook maar 9 nummers in een uur, en dat is niet omdat die nummers zo lang zijn. De vaart werd er in het midden compleet uitgehaald door lange verhalen waar ik niet op zat te wachten.Ik ben nu wel oprecht heel erg benieuwd waar je RAYE live heb gezien of welke beelden van RAYE je hebt gezien om te zeggen dat het trage klagerige pop is? Zeker als je een vergelijking met Teddy Swims maakt, wat echt een veel tragere en saaiere live artiest is in vergelijking met RAYE.
Heel eerlijk ben ik niet helemaal fan van de muziek van RAYE, maar live is het wel echt megasterk. Toen ik ze op Lowlands zag, dacht ik eigenlijk maar één ding, dit is gewoon al bijna een headliner waardige show. Stiekem zou ik daarom best wel een beetje jaloers worden als Pinkpop RAYE heeft. Wel heb ik een beetje hetzelfde gevoel als @Oasiss dat het voor mij wel als een verassing zou komen als Pinkpop dit boekt en mijn gevoel zegt dat RAYE eerder op DTRH of LL staat.
Met lagere verwachtingen naar Lowlands gegaan, maar dat bleek compleet onterecht. Show was veel sneller, sprankelender en publiek bleef er nu ook bij. Als ze dit nog meer doorzet is het zeker een fijne headliner.