Pinkpop 2027

Ik ben nu wel oprecht heel erg benieuwd waar je RAYE live heb gezien of welke beelden van RAYE je hebt gezien om te zeggen dat het trage klagerige pop is? Zeker als je een vergelijking met Teddy Swims maakt, wat echt een veel tragere en saaiere live artiest is in vergelijking met RAYE.

Heel eerlijk ben ik niet helemaal fan van de muziek van RAYE, maar live is het wel echt megasterk. Toen ik ze op Lowlands zag, dacht ik eigenlijk maar één ding, dit is gewoon al bijna een headliner waardige show. Stiekem zou ik daarom best wel een beetje jaloers worden als Pinkpop RAYE heeft. Wel heb ik een beetje hetzelfde gevoel als @Oasiss dat het voor mij wel als een verassing zou komen als Pinkpop dit boekt en mijn gevoel zegt dat RAYE eerder op DTRH of LL staat.
Raye op DTRH 2024 was een van de traagste sets die ik ooit heb gezien. Volgens setlist.fm ook maar 9 nummers in een uur, en dat is niet omdat die nummers zo lang zijn. De vaart werd er in het midden compleet uitgehaald door lange verhalen waar ik niet op zat te wachten.

Met lagere verwachtingen naar Lowlands gegaan, maar dat bleek compleet onterecht. Show was veel sneller, sprankelender en publiek bleef er nu ook bij. Als ze dit nog meer doorzet is het zeker een fijne headliner.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik ben nu wel oprecht heel erg benieuwd waar je RAYE live heb gezien of welke beelden van RAYE je hebt gezien om te zeggen dat het trage klagerige pop is? Zeker als je een vergelijking met Teddy Swims maakt, wat echt een veel tragere en saaiere live artiest is in vergelijking met RAYE.

Heel eerlijk ben ik niet helemaal fan van de muziek van RAYE, maar live is het wel echt megasterk. Toen ik ze op Lowlands zag, dacht ik eigenlijk maar één ding, dit is gewoon al bijna een headliner waardige show. Stiekem zou ik daarom best wel een beetje jaloers worden als Pinkpop RAYE heeft. Wel heb ik een beetje hetzelfde gevoel als @Oasiss dat het voor mij wel als een verassing zou komen als Pinkpop dit boekt en mijn gevoel zegt dat RAYE eerder op DTRH of LL staat.

Ik heb de muziek op spotify geluisterd (nummertje of 10 nu), maar geen live ervaring. Mocht ze het live helemaal anders brengen, ben ik erg benieuwd. Maar op album doet het me niet veel. Ben overigens wel gewoon aan de meest beluisterde nummers op spotify begonnen dus misschien moeten de pareltjes nog komen.

Maar goed, smaken verschillen gelukkig. Volgens mij kan mij voorkeur voor NbT hier ook op weinig begrip rekenen :P

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Maria
Raye op DTRH 2024 was een van de traagste sets die ik ooit heb gezien. Volgens setlist.fm ook maar 9 nummers in een uur, en dat is niet omdat die nummers zo lang zijn. De vaart werd er in het midden compleet uitgehaald door lange verhalen waar ik niet op zat te wachten.

Met lagere verwachtingen naar Lowlands gegaan, maar dat bleek compleet onterecht. Show was veel sneller, sprankelender en publiek bleef er nu ook bij. Als ze dit nog meer doorzet is het zeker een fijne headliner.
Ik zag haar ook op DTRH en was, ondanks haar fabelachtige stem, niet helemaal van weggeblazen. Ze kletste zo enorm veel (en zong dus bijzonder weinig eigenlijk). Maar ik ben inmiddels wel erover uit dat dit niet perse de norm is voor haar en al het andere dat ik van haar zie, hoor en lees, belooft zo enorm veel goeds.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik zag haar ook op DTRH en was, ondanks haar fabelachtige stem, niet helemaal van weggeblazen. Ze kletste zo enorm veel (en zong dus bijzonder weinig eigenlijk). Maar ik ben inmiddels wel erover uit dat dit niet perse de norm is voor haar en al het andere dat ik van haar zie, hoor en lees, belooft zo enorm veel goeds.
Was in Ziggo Dome ook wel flink aan het babbelen.

Want Eilish tourt niet?
Ze is pas bezig met een nieuw album dat pas klaar zal zijn wellicht in april volgend jaar. De release datum van het album is wellicht nog enkele maanden later dus herfst 2027. En dan eerst touren in de USA om dan in 2028 eventueel te touren in Europa. Ze zal echter niet zoals Nick Cave of the Cure een 30plus live concerts geven dus wellicht rond periode Glastonbury.

En dan eerst touren in de USA om dan in 2028 eventueel te touren in Europa. Ze zal echter niet zoals Nick Cave of the Cure een 30plus live concerts geven dus wellicht rond periode Glastonbury.
Dat weten we nu nog niet hé. Kan ook gewoon een festivaltourtje doen volgend jaar.

Ze is pas bezig met een nieuw album dat pas klaar zal zijn wellicht in april volgend jaar. De release datum van het album is wellicht nog enkele maanden later dus herfst 2027. En dan eerst touren in de USA om dan in 2028 eventueel te touren in Europa. Ze zal echter niet zoals Nick Cave of the Cure een 30plus live concerts geven dus wellicht rond periode Glastonbury.
Je kent haar tourmanager? 😅

Weet waar je aan begint als je Raye geen credits geeft ;).

Geintje, kan natuurlijk gewoon je ding niet zijn. Ik heb ook wel een aantal nobrainers aan headliners voor Pinkpop waar ik geen nummer van hoef te zien of horen. Ik denk echter dat het in het geval van Raye een gevalletje is van, headliner of niet op Pinkpop.
zal haar eens gaan luisteren, heb er nog niet echt een mening over en ken uit mn hoofd geen nr van haar

Katy Perry is wss al eens benoemd, vond dit wel een goede live performance. optie voor sub/een na laatste zuid slot.

• Thinking
Waarderingen: elo
Tijd om heel snel een liveshow van RAYE aan te gaan zetten zou ik zeggen.

Ik hoop toch echt dat Katy Perry jullie PP-ers bespaard gaat blijven, mijn god 😬
Rock Werchter 2009 was ze nog goed. Feestje in de tent toen.. Maar het is iets minder zuiver geworden 😬

Tijd om heel snel een liveshow van RAYE aan te gaan zetten zou ik zeggen.

Ik hoop toch echt dat Katy Perry jullie PP-ers bespaard gaat blijven, mijn god 😬
Ik heb na drie dagen bier drinken al genoeg last van een kater Perry, wat we op zondagavond écht nodig hebben om een Katy-strofe te voorkomen, is een warme Raye van zonneschijn (waar ik met plezier voor in de Raye ga staan).

Naja ik vind haar in die clip die k stuurde een stuk beter zingen dan eerdere jaren. Ze is niet zo slecht als mensen hier rondbazuinen

Raye stukje geluisterd. Live versie van montreux jazz festival dit jaar; en.. nee. Het kan me niet raken. Wonderschone stem maar ik zou eerder katy perry, nbt of zelfs joost als headliner hebben dan raye. Sorry.

• Wow
Waarderingen: mart1234
Naja ik vind haar in die clip die k stuurde een stuk beter zingen dan eerdere jaren. Ze is niet zo slecht als mensen hier rondbazuinen

Raye stukje geluisterd. Live versie van montreux jazz festival dit jaar; en.. nee. Het kan me niet raken. Wonderschone stem maar ik zou eerder katy perry, nbt of zelfs joost als headliner hebben dan raye. Sorry
Ik heb liever Ernst en Bobbie als headliner dan Joost, ieder zn ding toch.

Users who are viewing this thread