Het festival hoeft niet snel uit te verkopen om van een goede editie te spreken, gelukkig maar want Pukkelpop toestanden kan ik best missen bij een van mijn favoriete festivals. De aantallen die Werchter aantikt zijn nog steeds gigantisch.Als je me citeert, moet je wel de volledige zin citeren heIk zei dat De selectie aan mensen op dit forumtopic representatiever zijn dan louter streamingcijfers. Als in: ik geloof dat als je bv. de 20 actiefste posters in dit topic een afgebakend budget zou geven om een affiche samen te stellen, deze affiche in totaal meer kaartjes zou schuiven en beter zou ontvangen worden door de gemiddelde combi-bezoeker, dan wanneer je een affiche met datzelfde budget zou samenstellen louter gebaseerd op streamingcijfers.
Dat diezelfde selectie van 20 forumgangers het beter zou doen dan de bookers heb ik dan ook niet beweerd. Al vind ik nu ook niet dat je objectief kan zeggen dat die bookers het zo fameus doen de voorbije 10 jaar. Het festival is, in tegenstelling tot Pukkelpop, nooit snel uitverkocht en soms zelfs nog niet tegen de deuren open gaan. Dat de weide uiteindelijk soms nog redelijk vol staat voor bepaalde acts ligt voor een groot deel ook aan de vaak zeer karige alternatieve programmatie (of soms zelfs het totale gebrek daaraan).
Pukkelpop is natuurlijk een heel ander festival maar ik heb nog maar zelden de affiche van Werchter willen inwisselen voor die van Pukkelpop.