Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Sterker nog, op RW hebben ze nooit de status gehad van ultieme headliner. Nu is het wel zo dat oudere bands vaak langzaam omhoog klimmen, zeker na wat jaren afwezigheid. Maar FNM heeft toch een vrij specifieke doelgroep en zie dit zelf niet als een RW headliner, ook komend jaar niet. Wel een zeer geschikte naam als sub of coheadliner.

De combi met SOAD snap ik zelf niet echt. Met QOTSA zag ik het verband een stuk beter.
Ik vind de combo met FNM logischer dan de combo met QOTSA.

FNM heeft een invloed gehad op SOAD. Luister eens naar het album King for a Day, Fool for a Lifetime van FNM, dan hoor je het wel.

Ik vind de combo met FNM logischer dan de combo met QOTSA.

FNM heeft een invloed gehad op SOAD. Luister eens naar het album King for a Day, Fool for a Lifetime van FNM, dan hoor je het wel.
Maar los daarvan gaat ook FNM half doodvallen in een stadion voor de grotere band waar iedereen voor komt.

Wacht je zoveel jaar op de teugkeer van FNM, maken ze hun comeback als voorprogramma. Spijtig.

Hopelijk ook losse shows van ze.
Van alle mogelijke opties is als voorprogramma in een stadion toch wel het slechtste scenario. Ik hoop op een zaalshow als headliner of een festival tour die langs de Werchter Barn passeert.

De combi met SOAD snap ik zelf niet echt. Met QOTSA zag ik het verband een stuk beter.
De invloed van FNM op SOAD is onmiskenbaar, Serj heeft dat ook al bevestigd in interviews. Angel Dust is één van zijn favoriete albums.

Wacht je zoveel jaar op de teugkeer van FNM, maken ze hun comeback als voorprogramma. Spijtig.

Hopelijk ook losse shows van ze.
SOAD had bij iedere tour een ander voorprogramma en denk niet dat die snel weer in Europa zijn. Zou er niet bang voor zijn dat die samen zouden touren in europa. Denk dat die combi beperkt blijft tot alleen Australië.

Laatst bewerkt:
Maar los daarvan gaat ook FNM half doodvallen in een stadion voor de grotere band waar iedereen voor komt.
Inderdaad, op het eerste zicht een vreemde keuze van FNM om dit te doen bij hun terugkeer.
Misschien was dit qua financiën en logistiek de meest logische oplossing van hen.

Zoals anderen aanhalen, zie ik FNM in de EU niet enkel voorprogramma spelen van een grote band.
Ik heb vertrouwen in standalone shows in buurlanden en een festivalshow in België.

Ik had tickets voor Amsterdam en Dortmund voor hun laatste tour, maar dat ging dus niet door...

• Leuk
Waarderingen: johanra
ghoja true maar NIN trok ook niet de volle weide als afsluiter bv
er zijn erg veel headliners die geen volle wei trekken op graspop, maar dit wil niet zeggen dat een band niet headliner waardig is. Till, NIN, Behemoth, Powerwolf, the offspring, en zelfs Tool had nog erg veel plaats aan de mainstage.

• Leuk
Waarderingen: reaper
er zijn erg veel headliners die geen volle wei trekken op graspop, maar dit wil niet zeggen dat een band niet headliner waardig is. Till, NIN, Behemoth, Powerwolf, the offspring, en zelfs Tool had nog erg veel plaats aan de mainstage.

Tool blijft sowieso bizar. Laat die op Graspop of Werchter staan en die dagtickets zijn op een dag of 2/3 weg, maar de wei is half leeg, ook op Werchter.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Talk over on the Download forum on efests that BMTH and Blink 182 are 2 of the headliners. No idea if that makes them more/less likely for RW. Is there a big history of sharing headliners?

Talk over on the Download forum on efests that BMTH and Blink 182 are 2 of the headliners. No idea if that makes them more/less likely for RW. Is there a big history of sharing headliners?

Download is eentje die je meer in het oog moet houden voor Graspop. Dat gezegd hebbende...beide zie ik in 2027 niet in Dessel staan. Ik weet dat Graspop nier vies is van herhaling, maar ze gaan heus niet twee jaar na elkaar BMTH laten headlinen lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: Sisco1481

Users who are viewing this thread