Pukkelpop 2026

Artiesten hebben een podium waar zij op doen waar de fuck zij op dat goesting in hebben.

Alles is inherent politiek en de ene artiest is uitgesproken politieker dan de andere. Zeker op een festival als Pukkelpop.
Ben ik het niet volledig mee eens...
Deels volg ik u wel hoor, natuurlijk mogen zij dat.
Maar meningen mogen verschillen in het publiek.

Stel u voor... het is maar een voorbeeld hé.
Dat er een artiest tijdens zijn / haar optreden Trump komt verheerlijken.
Mogen zij dan echt doen waar de fuck zij op dat moment goesting in hebben?
Ik denk het niet... en het loopt soms de spuigaten uit.

Blijft een moeilijk topic.
Terug over naar de muziek nu, waar we allemaal voor komen ✌

Ben ik het niet volledig mee eens...
Deels volg ik u wel hoor, natuurlijk mogen zij dat.
Maar meningen mogen verschillen in het publiek.

Stel u voor... het is maar een voorbeeld hé.
Dat er een artiest tijdens zijn / haar optreden Trump komt verheerlijken.
Mogen zij dan echt doen waar de fuck zij op dat moment goesting in hebben?
Ik denk het niet... en het loopt soms de spuigaten uit.

Blijft een moeilijk topic.
Terug over naar de muziek nu, waar we allemaal voor komen ✌
1000089787.jpg

Kzen zeker voorstander van politiek in muziek kan me het haast niet anders inbeelden ma ook van ne timetable ofzo allee Chokri hoe zit het estebleef

• Haha
Waarderingen: CSM
Vermoeiende discussie, niemand verplicht je naar Sophie Straat te gaan kijken.

Wat ik me afvroeg:

Hoe wapent een festival als Pukkelpop zich eigenlijk tegen het uitvallen van een headliner (zeker met die geruchten rond Yungblud)? Hebben ze standaard al ruim van tevoren afspraken staan met een grote Belgische act die invalt wanneer een headliner cancelt, of is het op zo’n moment echt hals over kop vanaf nul zoeken?

Wat ik me afvroeg:

Hoe wapent een festival als Pukkelpop zich eigenlijk tegen het uitvallen van een headliner (zeker met die geruchten rond Yungblud)? Hebben ze standaard al ruim van tevoren afspraken staan met een grote Belgische act die invalt wanneer een headliner cancelt, of is het op zo’n moment echt hals over kop vanaf nul zoeken?
Vaak is er reeds polshoogte genomen bij agencies voor moest het zich voordoen dat iemand zou annuleren. Dan is het aan de artiest/manager zelf om te zien of ze het zien zitten dit er nog bij te nemen. Een Belgische act als vervanging komt vaker voor indien de annulatie last minute zou gebeuren en de opties van niet-binnenlandse vervangers reeds ergens anders vervangen of toch nog iets anders hebben ingepland. Meeste tours liggen al een jaar op voorhand vast.

• Leuk
Waarderingen: Jaulez en davadude

Wat ik me afvroeg:

Ga maar alvast kijken wat op Lowlands staat en niet op Pukkelpop wat semi groot genoeg is en logistiek gezien op vrijdag op Pukkelpop kan staan

ik vind dat altijd zo een stom argument
"hij is de afgelopen jaren 10 x in belgie geweest."
alsof iedereen m dan ook 10 x gezien heeft
op de meeste festivals moet je constant kiezen en kan t dus best zijn dat je bepaalde acts als 3 of 4 x gemist hebt

Lorde zou echt een geweldige naam geweest zijn voor Pukkelpop hé. Bijzonder dat het weer niet gelukt is voor de grote Belgische festivals. En jammer, want wat was ze goed in Vorst vorig jaar.

Laatste Belgische festivalshow blijft er eentje uit 2017.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Mr. Y
ik vind dat altijd zo een stom argument
"hij is de afgelopen jaren 10 x in belgie geweest."
alsof iedereen m dan ook 10 x gezien heeft
op de meeste festivals moet je constant kiezen en kan t dus best zijn dat je bepaalde acts als 3 of 4 x gemist hebt
Kansen genoeg gehad. Voor Lorde was er in dezelfde tijdspanne maar 1 kans. Vind het wel degelijk een argument om de 'waarde' van een act in acht te nemen.
Die gast zit aan bijna 2 passages per jaar hier, tis genoeg geweest.

Volgens mij is het nooit goed te zeggen hoe goed er een vervanger te krijgen is. Wij zien logische gaten in tourschema's, maar de artiesten moeten maar willen. Er kan een bepaalde exclusiviteit bedongen zijn. Soms te duur. Hoeveel tijd hebben ze? Weken of dagen maakt verschil. En een Macklemore werkte perfect op Pukkelpop, maar zou voor Lowlands misschien niet helemaal passend zijn.
Soms kan je het internationaal zoeken. Maar nationaal zoals Balthazar in de plaats van Florence and the machine werkte perfect.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y

Users who are viewing this thread