Kaat Van Stralen Primus
Aangezien ik mooi op tijd op de wei was, heb ik Kaat Van Stralen toch maar meegenomen. Oorspronkelijk was ik dat niet van plan, want op plaat vind ik het eerlijk gezegd twee keer niks. Live kwam het echter een pak beter over. Uiteindelijk ben ik wel op tijd vertrokken om een goed plekje te bemachtigen voor Tsar B.
Tsar B
Wat een mooi optreden was dit! zonder te veel verwachtingen naar toe gegaan en ik was toch wel redelijk onder de indruk.Als ik haar met iemand moet vergelijken, dan is het toch wel een beetje met Rosalia, zeker met de techno achitge drop op het einde van de set. wat een optreden!
Bad Nerves
Straight to the point (Punk) rock! Niks heel speciaals maar zeker wel de energie die de mainstage nodig had op dat moment
Dressed Like Boys
Na Bad Nerves toch maar eens gaan kijken bij DLB aangezien ik er zo veel positieve dingen over heb gehoord, kwam ik daar toen en een afgeladen volle Klub C, (gelukkig wel nog net binnen geraakt via de tribunes) en zo +- de helft van zijn set meegevolgd. en ik moet zeggen dat ik de hype wel snap! op voorhand had ik gedacht dat het misschien niet genoeg zou zijn voor op werchter maar hij heeft het tegendeel bewezen! Jammergenoeg niet alles kunnen meevolgen aangezien ik met men vrienden had afgesproken om SONS te kijken!
SONS
Was it all Gold? Bij de mensen rondom me toch wel! heel erg goede sfeer en ook weer energie van minuut een! zo hoort een rockband te zijn
Rise Against
Tjah Rise Against, Was het slecht? zeker niet, Was het Goed? ook niet echt. De songs werken nog altijd bij het publiek en iedereen zingt luid mee, maar toch mis ik iets. Het voelt allemaal net iets te basic.
A Perfect Circle
Een van de groepen waar ik op voorhand het hardste naar uit keek, en live eigenlijk exact wat je zou verwachten, een vrij statische Maynard met een top band. heel erg blij dat ik ze heb kunnen zien! Origineel was het de bedoeling om hun set volledig af te kijken en hierna even te gaan piepen bij Byrne, maar de FOMO werd te erg dus ik ben maar iets eerder vertrokken om toch nog in de buurt van de barn te komen. Wat me tijdens het weggaan vooral opviel, was hoe weinig volk er eigenlijk voor A Perfect Circle stond. Best jammer, want muzikaal was dit echt van een hoog niveau. Volgens mij stonden er zelfs meer mensen bij Bad Nerves en SONS eerder op de dag.
David Byrne
Maar dan kom je bij de barn aan en snap je direct waarom de main stage zo leeg was, gewoonweg iedereen stond klaar voor Byrne, En Terrecht, hoe goed was die show! zefs een stuk buiten de barn was nog het volledige publiek mee aan het zingen en dansen, ik ben erg blij dat iedereen hier zo lyirisch was over zijn show want anders had ik dit hoogstwaarschijnlijk gemist! dus een Dikke merci allemaal.
Moby
En dan Moby... jammergenoeg de teleurstelling van de dag. Hij heeft natuurlijk een catalogus vol wereldhits en praktisch de hele set kon je meezingen. Alleen vond ik de versies waarin hij de nummers bracht vaak veel minder sterk dan de originele. Ik weet niet of mijn verwachtingen gewoon te hoog lagen, maar voor mij klikte het niet helemaal.. al bij al ben ik toch blij dat ik het heb meegemaakt.
The Cure
Le moment suprême, The Cure. Wat een groep, wat een catalogus van nummers, hier kan echt niets tegen op. van de eerste seconde tot de laatste noot van Boys Dont Cry heb ik staan genieten. dit wordt zelfs een zware contender voor de beste show die ik ooit heb gezien.