Ik deed zelf juist de shrines om mijn stamina te boosten en zo snel mogelijk hoger te kunnen klimmen en verder te vliegen, dat was voor mij de beloning, de schatkisten zijn inderdaad vaak gewoon resources en geen bijzonderheden. Daarnaast ook veel koroks verzamelem, zodat het breken van wapens minder erg was. Het voelde in BOTW echt nuttig om tempels, koroks en torens te vinden. Terwijl dit soort dingen in andere games voor mij toch voelt als iets om een spel 100%, uit te spelen.Vreemd want voor mij voelde dat wel zo. In de Zelda’s daarvoor was iedere item uniek, en het bracht letterlijk nieuw spel elementen met zich mee. Dat had ik bij BOTW totaal niet. Je reward was een shrine of een wapen, of het zelfde wapen met een andere getal er achter. De verschillende kostuums voor temperatuur vond ik niets nieuws. En wat je ook deed, de volgende reward was ook zichtbaar. Het idee van de Shrines was leuk, maar ze zagen allemaal hetzelfde er uit. Daar had veel meer variatie in gemogen kwa setting. Ook werd je steeds maar vertraagd door die vervelende stamina balk. Ik ging ook tegenstanders niet meer aanvallen, want ik had geen zin om mijn wapen te breken, het was de moeite vaak niet. En ook de levelling van je enemies was raar. En ook in soorten en maten. Veel enemies waren hetzelfde, maar veranderde slechts van kleur of element. Ik miste ook het gevoel van immersie. Was was je nu precies aan het redden, hyrule was vrijwel leeg. En de boss fights waren ontzettend eentonig.
Ook enemies ontwijken deed ik omdat het op dat moment een slimme keuze was, en juist dat vind ik leuk, dat je keuzes moet maken omdat je bijvoorbeeld te weinig eten, wapens en resources hebt en later terug kan komen.
Daarnaast waren er vaak heel veel creatieve manieren om problemen aan te pakken door gebruik te maken van bepaalde combat, resources en omgeving (iets wat in TOTK nog veel uitgrebreider is).
Maar het is misschien ook wel echt een smaak dingetje hoor. Voor mij was het in ieder geval een heerlijke game met ongekend veel vrijheid en weinig missies met ga hier naar toe en doe nu dit.