Gaming

Vreemd want voor mij voelde dat wel zo. In de Zelda’s daarvoor was iedere item uniek, en het bracht letterlijk nieuw spel elementen met zich mee. Dat had ik bij BOTW totaal niet. Je reward was een shrine of een wapen, of het zelfde wapen met een andere getal er achter. De verschillende kostuums voor temperatuur vond ik niets nieuws. En wat je ook deed, de volgende reward was ook zichtbaar. Het idee van de Shrines was leuk, maar ze zagen allemaal hetzelfde er uit. Daar had veel meer variatie in gemogen kwa setting. Ook werd je steeds maar vertraagd door die vervelende stamina balk. Ik ging ook tegenstanders niet meer aanvallen, want ik had geen zin om mijn wapen te breken, het was de moeite vaak niet. En ook de levelling van je enemies was raar. En ook in soorten en maten. Veel enemies waren hetzelfde, maar veranderde slechts van kleur of element. Ik miste ook het gevoel van immersie. Was was je nu precies aan het redden, hyrule was vrijwel leeg. En de boss fights waren ontzettend eentonig.
Ik deed zelf juist de shrines om mijn stamina te boosten en zo snel mogelijk hoger te kunnen klimmen en verder te vliegen, dat was voor mij de beloning, de schatkisten zijn inderdaad vaak gewoon resources en geen bijzonderheden. Daarnaast ook veel koroks verzamelem, zodat het breken van wapens minder erg was. Het voelde in BOTW echt nuttig om tempels, koroks en torens te vinden. Terwijl dit soort dingen in andere games voor mij toch voelt als iets om een spel 100%, uit te spelen.

Ook enemies ontwijken deed ik omdat het op dat moment een slimme keuze was, en juist dat vind ik leuk, dat je keuzes moet maken omdat je bijvoorbeeld te weinig eten, wapens en resources hebt en later terug kan komen.

Daarnaast waren er vaak heel veel creatieve manieren om problemen aan te pakken door gebruik te maken van bepaalde combat, resources en omgeving (iets wat in TOTK nog veel uitgrebreider is).

Maar het is misschien ook wel echt een smaak dingetje hoor. Voor mij was het in ieder geval een heerlijke game met ongekend veel vrijheid en weinig missies met ga hier naar toe en doe nu dit.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Er zijn eigenlijk maar 4 games ooit die mij dat gevoel van absoluut avontuur en vrijheid gaven. Zelda BOTW, RDR 2, Kingdom Come 2 en Elden Ring. Heerlijke verdwaalgames.

Daarom was ik denk ik ook zo teleurgesteld in Crimson Desert. Die game lijkt enorm maar is eigenlijk heel leeg.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Dat zal zeker zo zijn, en het was ook geen slechts game hoor. Tears Of The Kingdom had al wat enkele verbeteringen met oa de dungeons van Ocarina. Of in de dorpjes de diepgang aan missies van Majora’s Mask. Of de terugkeer van de hookshot, de pegasus boots of iron boots, dat je met bepaalde abilities im bepaalde gedeeltes later in het spel mee moet doen. Of dat er een geheime ghostship in zit zoals The Windwaker, of dat je weer tegen de Snowpeak Ruins aanloopt van Twilight Princess. Of dat er een geheime mask salesman lore in zit.En dat Stamina of Heartpieces gewoon in de open wereld zelf te vinden. Een groter dorp met een levendige markt waar je mini games kan spelen oid.

het zou nog zo veel vetter kunnen zijn…

Stamina en heart pieces aan shrines linken was juist wel een meesterzet imo. Zorgde ervoor dat je het gevoel kreeg dat Link bij elke shrine overwinning wat van zichzelf terugvond.

Nu we het toch over Zelda hebben. Dinsdag waarschijnlijk de Nintendo Direct met de aankondiging van de remake van Majora's Mask! Ik moet bekennen dat ik het origineel nooit heb gespeeld maar eindelijk een reden om er eens aan te beginnen.

Nu we het toch over Zelda hebben. Dinsdag waarschijnlijk de Nintendo Direct met de aankondiging van de remake van Majora's Mask! Ik moet bekennen dat ik het origineel nooit heb gespeeld maar eindelijk een reden om er eens aan te beginnen.
Ik heb hem alleen op de Emulator gespeeld. En vond het echt een toffe game, ook de meest melancholisch uit de gehele Zelda serie. En dan moet je je nog bedenken dat die game binnen een jaar gemaakt is. Het was niet mijn favoriete Zelda game, en dat had voor mij met een bepaald element van de game te maken (ik ga dit niet voor je spoilen).

Voor wat ik gespeeld heb:
1. Ocarina Of Time
2. A Link To The Past
3. The Windwaker
4. Majora's Mask
5. Tears Of The Kingdom
6. Twilight Princess
7. Breath Of The wild
8. Link's Awakening (ik heb alleen de remake op de Switch 1 gespeeld)
9. The Minish Cap
10. Skyward Sword
11. Zelda 1 (NES)
12. Zelda 2 (NES)

Ik moet de 2 Oracle games ooit nog eens spelen en en ook Phantom Hourglass en Spirit Tracks nog eens een keer proberen.

Dat zal zeker zo zijn, en het was ook geen slechts game hoor. Tears Of The Kingdom had al wat enkele verbeteringen met oa de dungeons van Ocarina. Of in de dorpjes de diepgang aan missies van Majora’s Mask. Of de terugkeer van de hookshot, de pegasus boots of iron boots, dat je met bepaalde abilities im bepaalde gedeeltes later in het spel mee moet doen. Of dat er een geheime ghostship in zit zoals The Windwaker, of dat je weer tegen de Snowpeak Ruins aanloopt van Twilight Princess. Of dat er een geheime mask salesman lore in zit.En dat Stamina of Heartpieces gewoon in de open wereld zelf te vinden. Een groter dorp met een levendige markt waar je mini games kan spelen oid.

het zou nog zo veel vetter kunnen zijn…
Ik snap het, en kan me zelfs vinden in de sommige punten, maar dingen als 'geheime shostship', 'snowpeak' of lore in het algemeen is net wat deze games zo goed maakt. Er zit zoveel in. Je moet echt niet ver lopen voor er weer een side mission is, waarvan sommige echt enorme quests zijn. De grotten vinden (Bubbul Frogs!) was lang mijn favoriete bezigheid. Ook echt veel geheime hoekjes en kantjes.

Hoop ook van harte dat ze nog even doorgaan met deze artstyle (ook voor die OOT remake?), want deze games blijven echt prachtig.

• Leuk
Vanavond ook nog Summer Game Fest, benieuwd of daar nog een niet aangekondigde titel wordt laten zien. Ik verwacht Intergalactic van Naughty Dog, meer info over Witcher 3 DLC en misschien de eerste beelden van het laatste deel van ff7 (ik ga dan even op pauze om spoilers tegen te gaan voor Rebirth). Hopelijk meteen met een releasedatum zodat ik weet wanneer ik met Rebirth moet beginnen.

Kan er echt met mijn kop niet bij hoe deze games zo groot zijn en er prachtig uitzien terwijl games als Pokemon Legends ZA zelfs op de Switch 2 er nog uitzien als een WII-Game.
Bizar he. Beath Of The Wild is al bijna 10 jaar oud maar ziet er nog altijd magnifiek uit. Met name dat kleurenpallet en lichtspel maakt die game echt af. Veel mooier dan zogenaamd realistische graphics.

Gamefreak is gewoon een luie developer vind ik. Altijd het hoogst nodige. Afgrijselijke games, inderdaad. Ik hoop dat ze ooit weer gewoon voor 2D gaan met die franchise.

• Leuk
Bizar he. Beath Of The Wild is al bijna 10 jaar oud maar ziet er nog altijd magnifiek uit. Met name dat kleurenpallet en lichtspel maakt die game echt af. Veel mooier dan zogenaamd realistische graphics.

Gamefreak is gewoon een luie developer vind ik. Altijd het hoogst nodige. Afgrijselijke games, inderdaad. Ik hoop dat ze ooit weer gewoon voor 2D gaan met die franchise.
Nu moet er natuurlijk ook bijgezegd worden dat Pokemon de allergrootste IP van de wereld is (geen overdrijven, dit is een feit) en dat Nintendo altijd hamert op minimaal 1 game per jaar. ZA is gehaast uitgebracht zodat er meer tijd gestoken kon worden in de nieuwe regio van Winds and Waves, daar kijk ik ook echt naar uit

Op de Switch 2 komt dat ook echt heerlijk naar voren. Het gebruik van licht, maar ook de grassprietjes waar je doorheen loopt, de windvlagen, de insecten die voor je wegschieten als je aan komt lopen, en dan ook nog is het geluid. Zeker als je in het bos loopt heb je echt het idee dat je door een bos aan het wandelen bent, ook met de koekoek die je continue in de verte hoort. Ja grafisch en qua sfeer ook een meer dan prima game.

Vanavond ook nog Summer Game Fest, benieuwd of daar nog een niet aangekondigde titel wordt laten zien. Ik verwacht Intergalactic van Naughty Dog, meer info over Witcher 3 DLC en misschien de eerste beelden van het laatste deel van ff7 (ik ga dan even op pauze om spoilers tegen te gaan voor Rebirth). Hopelijk meteen met een releasedatum zodat ik weet wanneer ik met Rebirth moet beginnen.

En in het weekend gaan we door met Planet Zoo 2 op Wholesome Fest of iets dergelijks (waar Summer Game Fest ook sponsor van is dacht ik). (ik val in herhaling met deze haha)

Maar ik hoop ook nog op wat extra info over Stagetour van Redoctane, die nieuwe Guitar Hero game... De release datum misschien gewoon vast wat liedjes die erin zitten oid...

Users who are viewing this thread