Graspop Metal Meeting 2026

Dankzij cancel Static-X meteen eens een volledige setlist van Ankor beluisterd en kijk er nu echt wel naar uit. Volledig mijn genre. Ik kan het niet onmiddellijk met iets anders vergelijken maar Graspop zet hiermee voor mij het trackrecord door van de afgelopen jaren door dit soort bands te boeken waarvan ik nog nooit gehoord had, maar echt wel fantastisch zijn.

Kwestie van een idee te krijgen:

Dankzij cancel Static-X meteen eens een volledige setlist van Ankor beluisterd en kijk er nu echt wel naar uit. Volledig mijn genre. Ik kan het niet onmiddellijk met iets anders vergelijken maar Graspop zet hiermee voor mij het trackrecord door van de afgelopen jaren door dit soort bands te boeken waarvan ik nog nooit gehoord had, maar echt wel fantastisch zijn.

Setlist op Spotify. Zet ik even in spoiler:

Voor wie graag begint met een voorproefje:
Yes, ga ik ook sowieso kijken!

Kwestie van een idee te krijgen:
ja dat is toch wel een lichtpuntje ja, Ankor en Static-x waren voor mij de beste bands van de donderdagmiddag en speelden precies tegelijk. zal die set ook eens opzetten.

De grote vraag is wat ze wel gaan doen.
Meest realistisch lijkt me het doorschuiven van de eerste 2 bands en een klein bandje als opener of als 2e neer zetten.
Geloof dat de spoeling dun is voor wat anders.

Ze mogen me natuurlijk verrassen met channel zero maar dat lijkt me te vroeg.
Er is maar 1 klein probleempje met Channel Zero op die spot.
Mikey staat op dat tijdstip al gitaar te spelen met SNOT in de Marquee.

Al mogen ze van mij schuiven zodat CZ wel past, ik gun ze wel een GMM spot in hun laatste maanden.

Voor de Nederlanders die Regi niet kennen (die doet geen acts meer momenteel trouwens denk ik): houden zo.
Ik zou, als ik u was niet naar zijn agenda kijken, want op donderdag 18/06 heeft hij nog plaats.
Maar verder heeft hij nog meerdere DJ sets en optredens met Milk Inc in de planning.

En voor wie zowel Channel Zero als Regi (met Milk Inc) wilt zien, een weekendje Campo Solar in Damme boeken.

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
stop eens met extra clashes te creëren
Er is maar 1 klein probleempje met Channel Zero op die spot.
Mikey staat op dat tijdstip al gitaar te spelen met SNOT in de Marquee.

Al mogen ze van mij schuiven zodat CZ wel past, ik gun ze wel een GMM spot in hun laatste maanden.

Ik zou, als ik u was niet naar zijn agenda kijken, want op donderdag 18/06 heeft hij nog plaats.
Maar verder heeft hij nog meerdere DJ sets en optredens met Milk Inc in de planning.

En voor wie zowel Channel Zero als Regi (met Milk Inc) wilt zien, een weekendje Campo Solar in Damme boeken.
Als Graspop enige interesse had in Channel Zero hadden die er al wel gestaan natuurlijk, dit jaar of één van de vorige 10 edities.

Als Graspop enige interesse had in Channel Zero hadden die er al wel gestaan natuurlijk, dit jaar of één van de vorige 10 edities.
Het is inderdaad al van 2011 geleden.
Maar het kan natuurlijk zijn dat GMM dit jaar wel interesse had, maar dat CZ zichzelf op onbeschikbaar had gezet omdat Mikey met Snot aan het touren is.
Dat weten GMM en CZ natuurlijk zelf het beste.
Maar van mij zouden ze mogen komen, als ze niet clashen zou ik wel even gaan kijken omwille van hun naderende afscheid en de legende die ze in de Belgische Metal toch wel achterlaten. (al moeten ze dan natuurlijk wel op een andere spot komen te staan, of ze moeten met Snot gaan schuiven)

Maar met Static-X cancel ben ik nu wel van een clash verlost en kan ik naar Ankor gaan.

Denk dat ik nu de hele set van Blackgold maar ga proberen.
ben benieuwd hoe die nu live gaan zien. Toen ze er vorige keer stonden ben ik wezen kijken en vond dat erg teleurstellend. Onsamenhangend, leeg en schreeuwerig. Sloeg ook echt niet aan bij het publiek toen.

ben benieuwd hoe die nu live gaan zien. Toen ze er vorige keer stonden ben ik wezen kijken en vond dat erg teleurstellend. Onsamenhangend, leeg en schreeuwerig. Sloeg ook echt niet aan bij het publiek toen.
Als het niks is loop ik weer terug naar de FL meeting als die dan nog steeds bezig is. Er vanuit gaande dat het hier eerder genoemde tijdstip van 13:00 wordt aangehouden 😉

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Joslittel
Als het niks is loop ik weer terug naar de FL meeting als die dan nog steeds bezig is. Er vanuit gaande dat het hier eerder genoemde tijdstip van 13:00 wordt aangehouden 😉
Zou op zich wel een perfect uur zijn. Zowat het enige echte gaatje dat ik heb die dag.

Users who are viewing this thread