Graspop Metal Meeting 2026

Fleddy Melculy: niet per se mijn muziek, maar altijd een leuk feestje. Hopelijk lukt het om hier met een groot deel van mijn groep heen te gaan, dat is toch altijd het gezelligst bij dit soort bands.

Malevolence: hierover ben ik nog een beetje in dubio. Op zich leuk, maar toch net niet helemaal mijn ding. Maar dat is het mooie van zo'n festival: je kunt altijd even uit nieuwsgierigheid gaan kijken :)

Hollywood Undead: niks voor mij

Ice Nine Kills: inmiddels alweer een aantal jaar fan, dus dit is voor mij zeker een must see. De afgelopen jaren heb ik ze toch al vrij vaak gezien, maar ze blijven verrassen. Ik ben enorm benieuwd naar de show die ze deze keer meebrengen!

Architects: gewoon goed. Ik ga zeker kijken.

Bring Me The Horizon: niks voor mij

Nav hun show op Graspop en ook gewoon uit curiositeit heb ik eens wat filmpjes van Knoced Loose opgezocht van gisteren, een support act bij Metallica. Ik was vooral benieuwd hoe een Metallica publiek op Knocked Loose zou reageren

Nog nooit heb ik zo een dood publiek geweten. Ik heb Knocked Loose zelf een maal als steward gezien op Antwerp Metal Fest en zelfs daar was het publiek enthousiaster. Ik heb ook ooit naar Knocked Loose geweest in Lille maar nog voor de band op het podium kwam was ik al lang weg. Ik was daar toen enkel voor hun voorproramma (dat ik kende via een Graspop aankondiging en niet kon gaan zien op Graspop door een clash). Pest Control. Een crossover band maar ik zag daar wel de pit en dus ken ik wel de reputatie van een normale KL pit min of meer kan ik zeggen. U snapt wat ik bedoel. Pas wanneer een gitarist (of bassist, kon niet goed zien want zijn instrument hing op zijn rug) vraagt om een moshpit, ontstaat er een wall of death. En dat moet ik ze wel meegeven, dat was een moshpit waar ik zelfs aan zou deelnemen. Niet omwille van de muziek, maar gewoon een tof pitje. Met wel de nadruk op "je" Die ninja pits heb ik het hoe dan ook niet voor.

Ik heb ook wat Gojira opgezocht maar ik moet toch zeggen dat die ook maar precies weinig respons kregen maar ook zelfs Metallica zelf kreeg maar weinig respons had ik de indruk eigenlijk dus misschien lag het niet aan Knoced Loose maar aan de Grieken ...?
Wie weet de grieken,
Misschien dan is kijken wat ze bij rotting christ doen als thuis publiek.
Komt er dan wel een reactie?

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en won666
Fleddy Melculy: niet per se mijn muziek, maar altijd een leuk feestje. Hopelijk lukt het om hier met een groot deel van mijn groep heen te gaan, dat is toch altijd het gezelligst bij dit soort bands.

Malevolence: hierover ben ik nog een beetje in dubio. Op zich leuk, maar toch net niet helemaal mijn ding. Maar dat is het mooie van zo'n festival: je kunt altijd even uit nieuwsgierigheid gaan kijken :)

Hollywood Undead: niks voor mij

Ice Nine Kills: inmiddels alweer een aantal jaar fan, dus dit is voor mij zeker een must see. De afgelopen jaren heb ik ze toch al vrij vaak gezien, maar ze blijven verrassen. Ik ben enorm benieuwd naar de show die ze deze keer meebrengen!

Architects: gewoon goed. Ik ga zeker kijken.

Bring Me The Horizon: niks voor mij
Als je INK en Architects tof vind zou ik toch wel BMTH een kans geven, ook als het op album niet direct klikt. Live komt dat toch wel heel anders over :)

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en MandyRose
Hier kan ik heel kort over zijn.
Alleen Fleddy Melculy staat op het programma voor de zaterdag South Stage. De rest van de bands heb ik helemaal niets mee.

High five!

Edit: Fleddy zou ik ook gaan zien, aan de mainstage meer kans dan de overvolle tent op Alcatraz in 2024!

Laatst bewerkt:
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en Piebe71
Is dit soort negativiteit echt nodig? Je kunt ook proberen mensen enthousiast te maken over bands waar je fan van bent ipv blij zijn wanneer mensen dingen slecht vinden die je ook slecht vind. Is niet de eerste keer dat je zo'n opmerking plaatst. Niet bepaald goed voor de sfeer.

• Leuk
Waarderingen: MartinB en Jamel
Is dit soort negativiteit echt nodig? Je kunt ook proberen mensen enthousiast te maken over bands waar je fan van bent ipv blij zijn wanneer mensen dingen slecht vinden die je ook slecht vind. Is niet de eerste keer dat je zo'n opmerking plaatst. Niet bepaald goed voor de sfeer.

Dan lees je er gewoon negativiteit in die er niet is. Fleddy Melculy zou ik ook gaan zien en de rest ook niet. Dat is alles.

Een beetje inspiratieloos is het wel om het rijtje Ice Nine Kills - Architects - BMTH na twee jaar weer opnieuw neer te zetten, maar toch wel weer zin in.

Fleddy Melculy
Op album geen zak aan maar live is het best tof. Als ik niet lui op de camping zit (voor P.O.D. opzich nog weinig spannends) dan ben ik er wel bij

Malevolence
Vorige keer op de jupiler stuk meegepakt maar was niet zo mijn ding, is voor mij een easy skip

Hollywood Undead
Vroeger wel groot fan maar tegenwoordig weinig enthousiasme om ze nog eens te zien. waarschijnlijk een skip.

Ice Nine Kills
Fantastische live band, één van de betere in het genre. Vorige keer halve optreden gemist door Pain (geen spijt van) dus deze keer ben ik er wel bij

Architects
Drie keer in vier jaar is overkill, hoog tijd om die eens weg te zetten op Werchter of Live is live ofso. Wel fan overigens, maar genoeg gezien de laatste jaren. is een misschien.

Bring me the horizon
Toen ze werden aangekondigd dacht ik 'alweer?' maar inmiddels begin ik wel steeds enthousiaster te worden weer. was toch wel een fantastische show de vorige keer, hopelijk krijgen we niet exact dezelfde set. 1 nummertje erin van count your blessings zou ook tof zijn.
toch wel weer een must voor mij, zin in.

Als je INK en Architects tof vind zou ik toch wel BMTH een kans geven, ook als het op album niet direct klikt. Live komt dat toch wel heel anders over :)
Tja, ik weet ook niet zo goed wat het is. Ik ken ze al jaren en hun muziek heeft me nooit gepakt. De vorige keer dat ze op de line-up stonden heb ik het ook echt weer een kans gegeven, maar het is het gewoon niet voor mij ofzo. Maar je hebt zeker gelijk hoor, dat kan live heel anders zijn! De vorige keer op graspop heb ik niks van hun show meegekregen. Als ik dit jaar na Avatar nog wat energie over heb, zal ik ze een kans geven!

Tja, ik weet ook niet zo goed wat het is. Ik ken ze al jaren en hun muziek heeft me nooit gepakt. De vorige keer dat ze op de line-up stonden heb ik het ook echt weer een kans gegeven, maar het is het gewoon niet voor mij ofzo. Maar je hebt zeker gelijk hoor, dat kan live heel anders zijn! De vorige keer op graspop heb ik niks van hun show meegekregen. Als ik dit jaar na Avatar nog wat energie over heb, zal ik ze een kans geven!
zou ik zeker doen ja. vorige keer waren er hier op het forum een hoop mensen die het op album maar niks vonden maar live wel onder de indruk waren.

• Leuk
Waarderingen: MandyRose
Nav hun show op Graspop en ook gewoon uit curiositeit heb ik eens wat filmpjes van Knoced Loose opgezocht van gisteren, een support act bij Metallica. Ik was vooral benieuwd hoe een Metallica publiek op Knocked Loose zou reageren

Nog nooit heb ik zo een dood publiek geweten. Ik heb Knocked Loose zelf een maal als steward gezien op Antwerp Metal Fest en zelfs daar was het publiek enthousiaster. Ik heb ook ooit naar Knocked Loose geweest in Lille maar nog voor de band op het podium kwam was ik al lang weg. Ik was daar toen enkel voor hun voorproramma (dat ik kende via een Graspop aankondiging en niet kon gaan zien op Graspop door een clash). Pest Control. Een crossover band maar ik zag daar wel de pit en dus ken ik wel de reputatie van een normale KL pit min of meer kan ik zeggen. U snapt wat ik bedoel. Pas wanneer een gitarist (of bassist, kon niet goed zien want zijn instrument hing op zijn rug) vraagt om een moshpit, ontstaat er een wall of death. En dat moet ik ze wel meegeven, dat was een moshpit waar ik zelfs aan zou deelnemen. Niet omwille van de muziek, maar gewoon een tof pitje. Met wel de nadruk op "je" Die ninja pits heb ik het hoe dan ook niet voor.

Ik heb ook wat Gojira opgezocht maar ik moet toch zeggen dat die ook maar precies weinig respons kregen maar ook zelfs Metallica zelf kreeg maar weinig respons had ik de indruk eigenlijk dus misschien lag het niet aan Knoced Loose maar aan de Grieken ...?
Nog nooit een Metallica publiek enthousiast weten zijn bij een voorprogramma zelfs niet bij Machine head of nine inch nails.
Niet dat ik knocked loose fan ben ofzo maar het enige voordeel aan voor Metallica spelen is dat je een groot publiek bereikt en veel reclame hebt.

• Leuk
  • Pray
Waarderingen: Dwarf, Piebe71 en won666
Fleddy melculy ga ik allicht wel een stuk van meenemen de rest van de dag weet ik nog niet.
Niks moet alles kan hier voor mij.

Ben wel benieuwd naar ice nine kills maar kan evenzeer aan een ander podium te vinden zijn dan.

Architects en bring me the horizon zijn ook beide bands waar ik wel een stukje van ga proberen mee te nemen maar die niet perse moeten voor mij.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Zaterdag wissel ik de Jupiler stage in voor de mainstages!

Fleddy Melculy: voor het eerst opgezocht toen ze aangekondigd werden voor de donderdag op Graspop 2016, en meteen fan! Ook live de voorbije keren dat ze langskwamen, en alle keren dat ik ze elders aan het werk zag was het er boenk op! Ik sta dus zeker vroeg aan de mainstage zaterdag!

Malevolence: twee jaar geleden op de Jupiler gezien, en was toen een heel degelijke show. Ik kende ze niet, heb ze ook niet meer gevolgd erna, maar ik ga denk ik wel opnieuw kijken!

Hollywood Undead: nooit echt gevolgd, nooit echt opgezocht ook niet, en voorlopig zie ik hen nog als mijn ‘pauze’ moment in de dag.

Ice Nine Kills: per toeval ontdekt toen Loudwire de breakdown van Enjoy Your Slay gebruikte in een van hun video’s. Dat klonk zo vet, dat ik The Silver Scream later van voor tot vannachter vanbuiten kende. Heel blij dan ook dat ze in 2023 en 2024 op Graspop stonden. Dit jaar ronde 3: ik ben present!

Architects: must see van de dag. Een van mijn favoriete bands aller tijden, kunnen in mijn ogen niks verkeerd doen. See you in the pit!

Bring Me The Horizon: ik heb echt mijn best gedaan, verschillende keren (mijn broer is megafan, dus die doet ook zijn best). Ook twee jaar geleden op Graspop gaan kijken. Maar het kan me om een of andere reden toch echt niet overtuigen. Ik ga wss vanop een afstandje wel kijken, en hopen dat het me deze keer wel wat doet, maar ik vrees ervoor…

Bring Me the Horizon - Hebben een paar albums die ik goed vond, maar alles wat ervoor kwam, was middelmatige deathcore en alles wat erachter kwam... tja. Waren de laatste keer dat ik ze zag erg vermakelijk, maar de keer ervoor leek het nergens op, dus beetje afwachten wat het wordt

Architects - Er zijn voor mij 2 soort metalcore-bands. Degenen die generieke metalcore maken en degenen die "iets" doen met dat gegeven, er een eigen draai of interpretatie aan geven, waardoor het interessant wordt. Architects zijn voor mij de koningen van het eerste type metalcore. Zal allemaal wel goed zijn, maar het blijft totaal niet hangen.

Ice Nine Kills - Dit vind ik dan wel weer heel tof, vallen ook zelden tegen. Wil ik zeker zien.

Hollywood Undead - Als ik denk aan vreselijke nu metal/rap rock, zijn deze jongens altijd de eersten die me te binnen schieten (samen met Crazy Town en Methods of Mayhem). Ik vind dit enorme rommel.

Malevolence - Doet me weinig, zowel in positieve als negatieve zin

Fleddy Melculy - Prima opstarter van een dag, maar 't zal toch Faetooth worden
Ik snap je redenatie rondom architects obv ouder werk. Echter zou ik graag aanbevelen dat je de nieuwste plaat “The Sky, the earth and all between” een keer gaat luisteren. Hij begint met wat zwaardere nummers en wordt dan wat rustiger. Echt een vet album vind ik dat. Is by far de meest geluisterde cd van mij van de laatste 1,5 jaar.

En dan nog kan het zijn dat het niks voor je is, maar dan heb je het weer een kans gegeven en kun je het voldaan afkruisen van jouw lijstje 😉

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Inmiddels hebben we dus ook de hele vrijdag behandeld, waarmee we al op de helft zitten van onze voorbeschouwingen!
Binnenkort een samenvatting van de vrijdag, maar daarvoor wacht ik wel tot we 30+ lijstjes binnen hebben (momenteel zitten we pas op 23, overige podia allemaal tussen de 30 en 35) om een goed beeld te krijgen.
Laat dus maar komen die lijstjes!
Gemiste podia of correcties ook welkom!

1778457870407.png

1778457931391.png

Users who are viewing this thread