Best Kept Secret 2026

Vreemde opmerking. De festivalbeleving is voor iedereen anders. Leuk voor jou als je plezier haalt uit je helemaal naar de tering zuipen en/of snuiven, maar dat geldt niet voor alle bezoekers.
Dat zeg ik, een echte BKS opmerking. Zakje krentenbollen mee, lekker fris en fruitig vroeg opstaan, stukje hardlopen en dan met gewassen haartjes okselfris het terrein oplopen.

Maar er is uiteraard ook een middenweg. Als je het echter leuk hebt en het laat maakt en een kleine versnapering neemt hier en daar, je toch wat langer blijft liggen. Dat is toch hoe 90% een festival beleefd. Even lekker de boel de boel laten.

• Geweldig
Waarderingen: Nutini
Dat zeg ik, een echte BKS opmerking. Zakje krentenbollen mee, lekker fris en fruitig vroeg opstaan, stukje hardlopen en dan met gewassen haartjes okselfris het terrein oplopen.

Maar er is uiteraard ook een middenweg. Als je het echter leuk hebt en het laat maakt en een kleine versnapering neemt hier en daar, je toch wat langer blijft liggen. Dat is toch hoe 90% een festival beleefd. Even lekker de boel de boel laten.
De boel de boel laten is voor mij ook pas om 09:00 uur mijn bed uit gaan. Zeker als je kinderen hebt is dat uitslapen. Vroeger op Lowlands was het tot 04:00 doorgaan en 09;00 uur de tent uit. Dat komt ook omdat ik niet heel goed kan uitslapen als ik al stemmen hoor die gezellig een ontbijtje aan het doen zijn voor mijn tent.

Aldous Harding nooit echt kunnen klikken bij mij. Totdat ik net voor de eerste keer dat nieuwe album zet :love:
Wel benieuwd hoe dat over komt op het festival en of de Two niet te groot is om die intimiteit vast te houden.

Dat is toch ook gewoon waar het festival naar programmeert? Heel tof dat mensen op DTRH meer zuipen en meer uitbundig zijn en tot lang in de nacht doorfeesten en dan in hun tent liggen tot half 4, maar ik ben toch erg dankbaar voor mijn rustige, saaie mede-BKSers als ik tijdens Madra Salach niet naast één of andere touwtjespringende yogaleraar hoef te staan, dat is op DTRH wel anders.

Ook vreemd om te gaan gatekeepen wat de "echte" festivalganger doet, en dat dat dan iemand zou zijn die tot 5 uur bij een DJ-set staat en dan rustig het klokje rond slaapt. Dat klinkt wel heel geriatrisch. Je kunt het toch best 3 daagjes laat maken en alsnog weer vroeg uit de veren zijn?

Je hebt padvinders en festivalgangers. Op BKS lopen voornamelijk padvinders. Geen waardeoordeel, wel een constatering.

De meeste mensen weten daar bv nog precies welke acts ze op vrijdag hebben gezien als je het ze op zaterdag vraagt. Dan beleef je het festival niet optimaal natuurlijk.
Los van dat je lekker loopt te trollen, ben ik toch blij dat ik na betalen van €300+ voor een ticket mij nog wat kan herinneren na het festival.

Ik lees nog maar weinig over Madra Salach hier terug. Ik voorspel dat dat een van de beste shows van de zaterdag gaat worden. Hun eigen songs zijn retesterk, maar ze coveren bv ook In An Aeroplane Over The Sea van Neutral Milk Hotel. Dan heb je bij mij al redelijk de heldenstatus bereikt. Ik zou die zeker niet skippen.
Jaaaaaa, dat gaan we zeker zien😉!!

• Leuk
Waarderingen: hanam0t0
Je hebt padvinders en festivalgangers. Op BKS lopen voornamelijk padvinders. Geen waardeoordeel, wel een constatering.

De meeste mensen weten daar bv nog precies welke acts ze op vrijdag hebben gezien als je het ze op zaterdag vraagt. Dan beleef je het festival niet optimaal natuurlijk.
Animated GIF

En zo niet, dan zou ik als ik jou was iets van een ruimdenkendheid of open-minded cursus gaan volgen.

Je hebt mensen die een meerwaarde zijn op een forum en je hebt er ook die geen meerwaarde zijn. Ook dat is een constatering.

Altijd al het vermoeden gehad dat het Megapiratenfestijn in Klazienaveen in 2016 mijn meest pure festivalervaring is geweest tot nu toe.. Bedankt voor de bevestiging van dat vermoeden!

Je hebt festivalgangers en goddelozen. Op BKS lopen voornamelijk festivalgangers. Geen waardeoordeel, wel een constatering.

De meeste mensen weten daar bv nog precies wat ze allemaal gezien en gedaan hebben als je het ze op maandag vraagt. Dan beleef je het festival optimaal natuurlijk.

Als je het echter leuk hebt en het laat maakt en een kleine versnapering neemt hier en daar, je toch wat langer blijft liggen. Dat is toch hoe 90% een festival beleefd.
Nee. Er is ook een groot aantal festivalbezoekers die voornamelijk voor de muziek komt. En dat is zowel op DTRH als BKS zo.

Je beleeft een muziekfestival niet optimaal als je puur voor de muziek komt, daar enorm van geniet en daar een dag (of maaaaanden) later van kan nagenieten? Wtf. :LOL:

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Ik pleit ervoor dat meerdaagse festivals op zaterdag en zondag niets moeten programmeren voor 14:45. Anders ben je als organisatie je bezoekers gewoon aan het zieken. Wie gaat er in Godsnaam zo vroeg naar een act kijken? Of je moet acts boeken waar niemand interesse in heeft zoals Anna vonn Hauschwulff om 13:00.

• Haha
Waarderingen: LIBOH en Armadildo
Ik pleit ervoor dat meerdaagse festivals op zaterdag en zondag niets moeten programmeren voor 14:45. Anders ben je als organisatie je bezoekers gewoon aan het zieken. Wie gaat er in Godsnaam zo vroeg naar een act kijken? Of je moet acts boeken waar niemand interesse in heeft zoals Anna vonn Hauschwulff om 13:00.
Kom op, genoeg met dit kinderachtige geneuzel nu. Laten we het topic leuk houden. Prima als jij met een opblaaskrokodil en serotoninetekort op het meer wil drijven zaterdagmiddag 15.00, gaan wij met onze krentebolletjes en ANWB gear genieten van Anna von Hauswolff op de vroege zondag.

Aldous Harding gaat hier seffes mijn planning nog veranderen. Normaal ga ik voor Sorry - Radio Free Alice, maar beiden dan misschien opofferen om haar te zien. Extra dilemma😅

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
Ik kom er met haar vorige werk nog niet helemaal in maar miss brengt die nieuwe plaat daar verandering in

Users who are viewing this thread