GMM Marquee Bracket

Met ronde 1 en ronde 2L gedaan, is dit het resultaat voorlopig in een soort van schema.
Bovenaan de deelnemers van de ronde, daaronder de duels (behalve in het rood, dat zijn de definitieve afvallers).

Best wel groot prentje om het leesbaar te houden.
Duels van 2W zijn nog niet toegevoegd, die zijn nog bezig.

Bijlagen

• marquee_game.png
    marquee_game.png
    440,3 KB · Weergaven: 27
Het zit me niet bepaald mee qua lotingen... :(

Pendulum - Lamb Of God: 10-0
Net als in de eerste ronde: ik hoop niet dat Pendulum uiteindelijk dit hele spel wint, maar met deze tegenstander geef ik wel weer de volle punten aan hen.

Soulfly - Stone Sour: 0-10
Doet me allebei niet zoveel, toevalligerwijs vind ik beiden een slap aftreksel van de hoofdbands van de frontman. (Ja ik weet dat Stone Sour al bestond voor Slipknot). Maar als ik casual zou moeten luisteren naar beide bands, dan doe ik dat wel veel liever naar Stone Sour.

King Diamond - Tiamat: 6-4
Ik ken Tiamat simpelweg niet goed genoeg en ik vind de King toch eigenlijk wel een dermate grote legend dat ik hem een beetje wil verdedigen hier. Ook al is het met zijn stem lastig om een hele set uit te zitten, hij heeft ook een aantal geweldige nummers gemaakt.

DevilDriver - Emperor: 4-6
Ja verdorie, deze bedoelde ik dus. Voor mij zijn dit twee absolute topbands, die allebei ruimschoots zouden winnen van de zes bands hierboven. Maar goed, ik kies dan toch maar nipt voor Emperor, vanwege het feit dat ik dat anno 2026 meer een Marquee headliner vind dan DevilDriver, die waarschijnlijk een paar plaatsjes lager in de Marquee zouden staan.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo
Juist, nouja, dat gaat wel voor gelijkere matches zorgen in die kwartfinales dan waarschijnlijk. Toch grappig dat je gaandeweg zo'n spel pas echt gaat merken welk effect de vooraf opgestelde regels hebben, net als dat je de meeste bordspellen pas echt gaat leren als je het speelt, hoe vaak je het spelregel boekje er ook op naslaat van tevoren 😅
Ja, dat gaan ongetwijfeld sterke kwartfinale-duels worden! :cool:

Nog even over de loting, deze is in principe dus random, maar ik ga toch enigszins erin bijsturen.
Ik wil nl. voorkomen dat we een herhaling van duels krijgen.
Zo kan bv. Mastodon in de volgende ronde opnieuw loten tegen Abbath, net als in de 1e ronde.
Dat willen we uiteraard niet.. ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Pendulum - Lamb Of God: 5-2
Soulfly - Stone Sour: 6-0
King Diamond - Tiamat: 0-10
DevilDriver - Emperor: 0-8

Vind van dit rijtje alleen Tiamat écht goed, benieuwd wie er morgen op de agenda staan

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Met ronde 1 en ronde 2L gedaan, is dit het resultaat voorlopig in een soort van schema.
Bovenaan de deelnemers van de ronde, daaronder de duels (behalve in het rood, dat zijn de definitieve afvallers).

Best wel groot prentje om het leesbaar te houden.
Duels van 2W zijn nog niet toegevoegd, die zijn nog bezig.
Dank je voor de hulp, altijd welkom! 😁👍
Mag ik je bij deze officieel tot assistent-spelleider benoemen? 😋

Pendulum - Lamb Of God: 10-0
Soulfly - Stone Sour: 10-0
King Diamond - Tiamat: 5-5
DevilDriver - Emperor: 5-5

Pendulum - Lamb Of God: 0-10
DevilDriver - Emperor: 0-10

Bwa, te veel eer.
Ik beperk me tot het blokkenschemaplaatje, denk ik.
De duels en alle statistieken zijn te uwer eer.
I Guess Schitts Creek GIF by CBC

King Diamond - Tiamat: 10-0

Soulfly - Stone Sour: 8-2
King Diamond - Tiamat: 6-4
DevilDriver - Emperor: 10-0
Helaas niet bij Pendulul kunnen zijn laatste keer, en ookal waren ze goed, toch liever een metal band als HL!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71
Pendulum- Lamb of god 0-10
Soulfly- Stone sour 10-0
King diamond- Tiamat 10-0
Devildriver- emperor 0-10

Nouja dan maar zo, laat anderen wel de keuze maken
Pendulum - Lamb Of God: 5-5

Soulfly - Stone Sour: 5-5
Soulfly zou veel lager staan maar stone sour bestaat niet meer

Ik ken Tiamat niet maar heb nog spijt van punten geven aan King Diamond in de eerste ronde

DevilDriver - Emperor: 10-0
Toch nog een beetje liefde voor Devildriver ook al gaat Emperor toch wel winnen en ook wel terecht.

• Leuk
Pendulum - Lamb Of God: 6-4
Ingewikkelde keuze, niet per se mijn allergrootste favorieten persoonlijk, maar voor beide zijn goede argumenten voor en tegen te bedenken. De Marquee is eigenlijk vooral een podium voor black en death, daar vallen beide niet onder. Lamb of God is eigenlijk meer een mainstage naam, al zouden ze natuurlijk ook een geweldige set als Marquee headliner kunnen spelen, Pendulum hoort volgens sommigen niet eens op Graspop maar de uitpuilende Marquee zei toch iets anders. Uiteindelijk geeft de mensenmassa die dat concert trok, en de pure extase die ze bij die massa teweegbrachten, de doorslag. Ongekend.

Soulfly - Stone Sour: 10-0
Tja, dit zijn dan weer twee minder interessante namen, maar toch een duidelijke voorkeur voor Soulfly. Vandaag naar aanleiding van dit duel ook even hun sectie van de Alcatraz inluister playlist aangehad en dat ging er toch wel goed in. Stone Sour vind ik vrij slapjes.

King Diamond - Tiamat: (-5)-5
@Loek123 minpunten zijn ook een optie om je eerdere zonden ongedaan te maken ;) maar ik gun Tiamat persoonlijk ook wel wat punten, hun sound ligt wel in mijn straatje, ook al lijken ze mij vandaag de dag eigenlijk te klein om de Marquee te headlinen (geen idee wanneer ze dat gedaan hebben en of ze toen groter waren).

Geen competitie, Emperor is Marquee headliner pur sang.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en MetalLimbo
Pendulum goed feestje LoG ook en meer metal. Plus ze nemen nu ook weer een nieuw album mee, reden te meer.

Soulfly - Stone Sour: 10 - 0
Met de andere band heb ik niet veel. Jump da fuck up Corey.

King Diamond - Tiamat: 0 -10
Lastig. Laatste keer King Diamond gezien en in alles zag ik eigenlijk dat in de toekomst alleen maar dat dit een herhaling van zetten gaat zijn. Met een matte Theater show die na in 1x wel in elkaar zakt.
Tiamat ook een classic en zou ik graag weer in de tent willen zien.

DevilDriver - Emperor: 0 - 10
Ik zal hier ook de opmerking black in de tent en dat is enorm goed punt.

• Leuk
Pendulum - Lamb Of God: 10 - 0
Soulfly - Stone Sour: 0 - 10
King Diamond - Tiamat: 10 - 0
DevilDriver - Emperor: 10 - 0

King Diamond - Tiamat: (-5)-5
@Loek123 minpunten zijn ook een optie om je eerdere zonden ongedaan te maken ;) maar ik gun Tiamat persoonlijk ook wel wat punten, hun sound ligt wel in mijn straatje, ook al lijken ze mij vandaag de dag eigenlijk te klein om de Marquee te headlinen (geen idee wanneer ze dat gedaan hebben en of ze toen groter waren).
Mja, we hebben het dan wel over de tweede editie in 1997, daarna stonden ze inderdaad steeds lager:
  • 1996: 7e naam Main Stage
  • 1997: headliner Marquee
  • 2007: 2e naam Marquee I (onder Dimmu Borgir)
  • 2014: 4e naam Marquee (onder (Meshuggah, Paradise Lost, Death: DTA)
  • 2022: 4e naam Marquee (onder Dimmu Borgir, Amorphis, Sepultura)
Het zou me zelfs niet verbazen als ze bij een volgende doorkomst in de Metal Dome zouden staan (maar dan misschien wel als headliner).

Wel gewoon een heel toffe band voor liefhebbers van gothic metal à la Paradise Lost, Moonspell, Katatonia, Type O Negative.
Heb ze eigenlijk ook pas echt leren kennen voor/tijdens Samhain 2023 in Maastricht, lekker showtje! :cool:🤘

• Metal!
Waarderingen: Projunk en Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread