Pendulum - Lamb Of God: 6-4
Ingewikkelde keuze, niet per se mijn allergrootste favorieten persoonlijk, maar voor beide zijn goede argumenten voor en tegen te bedenken. De Marquee is eigenlijk vooral een podium voor black en death, daar vallen beide niet onder. Lamb of God is eigenlijk meer een mainstage naam, al zouden ze natuurlijk ook een geweldige set als Marquee headliner kunnen spelen, Pendulum hoort volgens sommigen niet eens op Graspop maar de uitpuilende Marquee zei toch iets anders. Uiteindelijk geeft de mensenmassa die dat concert trok, en de pure extase die ze bij die massa teweegbrachten, de doorslag. Ongekend.
Soulfly - Stone Sour: 10-0
Tja, dit zijn dan weer twee minder interessante namen, maar toch een duidelijke voorkeur voor Soulfly. Vandaag naar aanleiding van dit duel ook even hun sectie van de Alcatraz inluister playlist aangehad en dat ging er toch wel goed in. Stone Sour vind ik vrij slapjes.
King Diamond - Tiamat: (-5)-5
@Loek123 minpunten zijn ook een optie om je eerdere zonden ongedaan te maken

maar ik gun Tiamat persoonlijk ook wel wat punten, hun sound ligt wel in mijn straatje, ook al lijken ze mij vandaag de dag eigenlijk te klein om de Marquee te headlinen (geen idee wanneer ze dat gedaan hebben en of ze toen groter waren).
DevilDriver - Emperor: 0-10
Geen competitie, Emperor is Marquee headliner pur sang.