Graspop Metal Meeting 2026

Marquee headliner is toch een bijzondere status, die ongeveer gelijk staat aan een main sub of soms zelfs North headliner.
uit de oude posters kon je redelijk gemakkelijk afleiden hoe hoge positie de marquee headliner in nam op de line up
over het algemeen was dit de kleinste logo band of de grootste niet logo band, ongeveer de 6e a 7e grootste naam van de dag
denk dan ook dat marquee headliners een stuk lagere gage krijgen dan mainstage subs al kunnen we dat natuurlijk niet met zekerheid vaststellen

uit de oude posters kon je redelijk gemakkelijk afleiden hoe hoge positie de marquee headliner in nam op de line up
over het algemeen was dit de kleinste logo band of de grootste niet logo band, ongeveer de 6e a 7e grootste naam van de dag
denk dan ook dat marquee headliners een stuk lagere gage krijgen dan mainstage subs al kunnen we dat natuurlijk niet met zekerheid vaststellen
Vroeger was dit inderdaad zo, maar sinds enkele jaren heb ik het idee dat de headliners in de marquee (en eigenlijk ook de jupiler stage) groter/belangrijker zijn geworden. Daar staan tegenwoordig toch namen die ze vroeger eerder op de main hadden geplaatst.

King 810 had in de Marquee ook wel beter op zijn plek gestaan trouwens. Gisteren de set van ik meen Bloodstock even bekeken; erg bijzonder en dat is naar mijn mening zowel iets positiefs als negatiefs. Maarja, liever in Metal Dome of Marquee dan nu op Jupiler

Vroeger was dit inderdaad zo, maar sinds enkele jaren heb ik het idee dat de headliners in de marquee (en eigenlijk ook de jupiler stage) groter/belangrijker zijn geworden. Daar staan tegenwoordig toch namen die ze vroeger eerder op de main hadden geplaatst.
op de main wel ja, maar niet als sub of hoger. dat was mijn punt een beetje.
Anthrax (of Hatebreed) had prima op de positie onder Megadeth kunnen staan bijvoorbeeld waar Tom Morello nu staat. Niemand had dat een te lage plek gevonden voor die bands denk ik. rond 18 uur op de mainstage.

even wat anders

ik zie regelmatig dat mensen met hele uitrustingen dekentjes en stoelen op het veld zitten bij de mainstage, hartstikke leuk

Maar wat ik mij afvraag want het lijkt mij best relaxed om zo ' n plekje te hebben
Wat doe je als je even naar een ander podium wil en de rest wil dat ook ???

laat je die hele zooi staan in de hoop van het staat er nog als ik terug ben of pak je alles op neem je het mee ik weet het echt niet

zijn er hier mensen die een plekje claimen in de vroege ochtend of mensen kennen die dat doen en hoe doen jullie dat dan

Nog mensen die Mastodon niet kunnen zien staan op de affiche zonder dat hun hoofd dat automatisch aanvult met pterodactyl! triceratops! ,..!

of zijn jullie wel normaal?
Dat vind ik dan weer wel plezant aan Mastodon. De link met Power Rangers. Ik keek dat programma vroeger heel vaak

Dat vind ik dan weer wel plezant aan Mastodon. De link met Power Rangers. Ik keek dat programma vroeger heel vaak
Is er effectief een 'link' buiten dat het die ganse morph sequentie in je hoofd in gang zet? ik ken de band zelf niet, zag het enkel op de affiche :D

• Haha
Waarderingen: Dwarf
  • Haha
Waarderingen: Dwarf en nikita
Is er effectief een 'link' buiten dat het die ganse morph sequentie in je hoofd in gang zet? ik ken de band zelf niet, zag het enkel op de affiche :D
Al jaren. Als ik in een zwembad spring roep ik eerst "it's morphin time" en dan roep ik (dankzij Blood And Thunder, het enige nummer dat ik graag hoor) Mastodon

even wat anders

ik zie regelmatig dat mensen met hele uitrustingen dekentjes en stoelen op het veld zitten bij de mainstage, hartstikke leuk

Maar wat ik mij afvraag want het lijkt mij best relaxed om zo ' n plekje te hebben
Wat doe je als je even naar een ander podium wil en de rest wil dat ook ???

laat je die hele zooi staan in de hoop van het staat er nog als ik terug ben of pak je alles op neem je het mee ik weet het echt niet

zijn er hier mensen die een plekje claimen in de vroege ochtend of mensen kennen die dat doen en hoe doen jullie dat dan
Naar mijn gevoel zitten die mensen toch wel redelijk ver naar achter toe van het podium. Daar is het hoe dan ook wel wat kalmer (doorheen de dag).
Lijkt me wel dat je dan even e.e.a. kan laten staan. Maar goed, dat blijft natuurlijk een risico...

Nog mensen die Mastodon niet kunnen zien staan op de affiche zonder dat hun hoofd dat automatisch aanvult met pterodactyl! triceratops! ,..!

of zijn jullie wel normaal?
Haha. Dat niet, maar dank zij @MetalLimbo moet ik sinds vorige week wel steeds aan de Vulgaris Magistralis denken al ik Mastodon lees. In dat kader bezien is het ook leuk dat Graspop Mastodon op zondag heeft neergezet 😎

Users who are viewing this thread