Wat luister je nu?

Editors hebben een eerste single van hun toekomstige 8e album uitgebracht, Call It In.
Een verfrissend, zomers en radiovriendelijk nummer.

TÖRZS & Barabás Lőrinc - Egy Pillanatban A Végtelen (Live at Hortobágy) :cool:

Recorded live at Hortobágyi Nemzeti Park (Hortobágy National Park) an official International Dark Sky Place (IDSP).
Performed by Barabás Lőrinc and TÖRZS.

• Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal
En we blijven nog even bij KEXP.

Wanneer de twee heren van de Funeral Doom metalband Bell Witch de handen ineen slaan met Erik Moggride, beter bekend als de man achter het akoestische folkproject Aerial Ruin dan denk ik al gelijk: dat kan vet worden! Nou en of het vet is! Dus toen dit gezelschap eind vorig jaar met hun tweede album uitkwam en begin dit jaar op ging treden in Doornroosje, was de hype compleet.

Stygian Bough, zo noemen ze het. En het is een aanrader voor iedereen die van mooie, meeslepende muziek houdt. Geen grunts, geen blastbeats. Wel zware gitaren en vooral ook prachtige vocal lines van Moggride.

En we blijven nog even bij KEXP.

Wanneer de twee heren van de Funeral Doom metalband Bell Witch de handen ineen slaan met Erik Moggride, beter bekend als de man achter het akoestische folkproject Aerial Ruin dan denk ik al gelijk: dat kan vet worden! Nou en of het vet is! Dus toen dit gezelschap eind vorig jaar met hun tweede album uitkwam en begin dit jaar op ging treden in Doornroosje, was de hype compleet.

Stygian Bough, zo noemen ze het. En het is een aanrader voor iedereen die van mooie, meeslepende muziek houdt. Geen grunts, geen blastbeats. Wel zware gitaren en vooral ook prachtige vocal lines van Moggride.

Die zag ik niet aankomen, Stygian Bough bij KEXP! Was inderdaad een heerlijk concert in Nijmegen, erg benieuwd naar deze opname.

TÖRZS & Barabás Lőrinc - Egy Pillanatban A Végtelen (Live at Hortobágy) :cool:

Recorded live at Hortobágyi Nemzeti Park (Hortobágy National Park) an official International Dark Sky Place (IDSP).
Performed by Barabás Lőrinc and TÖRZS.

Ik moet dit topic beter volgen, worden toch blijkbaar wel wat pareltjes gedeeld! Van Törzs is er ook een prachtige concert registratie in een grot, via Audiotree, die andere hofleverancier van goede live sessies op youtube naast KEXP :)

• On fire
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: B0G5, gy0n en Jamel
Février - Rosevalent (indie rock, noise rock - 10/04/2026)

weinig info te vinden, wordt wel eens gewezen naar Shannon Wright, Slint, Trunks, June Of 44,... mij doet het wat denken aan vroege PJ Harvey?

--> bandcamp

a3167784248_10.jpg

Neil Young's originele versie uit 2000, met Emmylou Harris op backing vocals, en de recente cover van The Notwist.

Black Idol - Woes Are Legion (Live Session) 15/05/206 🤘
Our debut EP Woes Are Legion performed at Out There Studio in Zuce.

Recorded by Uroš Milkić
Mixed & Mastered by Aleksandar Bojković
Lyrics by Uroš Savić Kain & Loïc Rossetti
Music by Black Idol

Westside Cowboy klikt eindelijk heel goed! Wel jammer dat als ze in Doornroosje staan ik al naar een ander concert ga, dus even kijken of naar die in Amsterdam kan. Voelt toch wel een beetje als de concerten van Geese eerder dit jaar waar je bij moet zijn geweest.

Users who are viewing this thread