Best Kept Secret 2026

Haar mening doet me weinig, ze mag zingen wat ze wil zingen. Maar ik vind het jammer dat ze dan toch op dit soort podia een plaats krijgt.

Op diezelfde spots hebben vroeger acts als Portishead, Beach House, PJ Harvey gestaan om maar wat te noemen. Die zullen vast ook een mening hebben over iets.

Beach House en PJ Harvey zijn secret afsluiters geweest?

Ik had het trouwens over mijn mening, niet die van haar. (Hoewel ik denk dat die twee ook in de buurt komen)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo
Ik vind de Secret een prima podium voor Merol. Mula op Two vind ik wel jammer met Indiaantje z'n argumenten: Op diezelfde spots hebben vroeger acts als Portishead, Beach House, PJ Harvey

Maar nee, die stonden niet op the Secret maar in de Two, wel op datzelfde tijdstip.

Beach House en PJ Harvey zijn secret afsluiters geweest?

Ik had het trouwens over mijn mening, niet die van haar. (Hoewel ik denk dat die twee ook in de buurt komen)
Ah excuus, zo goed heb ik het nog niet op mijn netvlies staan. Maar goed idem geld voor mula B (die doet wel de TWO toch?) of Job Jobse. Het standpunt veranderd niet, en ook zie ik veel liever Baxter Dury dan een Merol. Zonde van de spots.

Het is Blood Incantation dat nu op de PJ Harvey spot staat. Floating Point sloot die nacht de Two af. DJs die in de nacht op de two staan is niet bepaald nieuws, Beach House was eerder een uitzondering. En natuurlijk heb ik ook liever een indie artiest dan een Mula B, maar hij is ten minste wel een live artiest met goede live reputatie.

• Leuk
Waarderingen: BlokkenBaron
Hmm nee, ik vind Froukje en S10 en Eefje dan toch wel iets inhoudelijker meer hebben (ook geen fan van). Maar Merol vind ik echt ordinair, een beetje proberen te shockeren. Het doet me denken aan een Amsterdam variant van Iris Queen of hoe die gek ook mocht heten.
Merol heeft nu ook haar eigen Substack waar ze lange posts schrijft over al haar creatieve keuzes. En vervolgens beluister je de muziek en is het nog steeds vorm over inhoud. Ze blijft een dilettant.

Het is Blood Incantation dat nu op de PJ Harvey spot staat. Floating Point sloot die nacht de Two af. DJs die in de nacht op de two staan is niet bepaald nieuws, Beach House was eerder een uitzondering. En natuurlijk heb ik ook liever een indie artiest dan een Mula B, maar hij is ten minste wel een live artiest met goede live reputatie.
Blood Incantation is best een toffe act. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat ook mager als TWO headliner. Althans vind ik. Natuurlijk is het klagen om te klagen, want nu zijn de gewone headliners wel groter. Maar zou Mula B net wel een Interpol geweest zijn (ja alweer) dan had dat toch meer mijn ding geweest ofzo en past voor mij meer in het BKS plaatje zoals deze ooit was.

Mijn lijstje voor in Juni - heerlijk om al die verschillende behoeftes te zien - en uiteraard sluiten we het weekend af met 'When the sun goes down' bij dj St. PAUL 🙏 .

vrijdag
ÃO
Femi Kuti
Elmer
De La Soul
DJ Tracksuit
Mavochi b2b Diede
Swordes
Merol
Doppelgang

zaterdag

Weval (live)
Sef
Aldous Harding
Hayley Williams
Wolf Alice
Nick Cave & The Bad Seeds
BCUC

zondag

∑tella
Dressed like boys
Jungle by Night
Sophie Straat
Don West
Waarom ben jij op dit festival?
Ethal Cain
JBN Soundsystem
Mac de Marco
Joey Valence & Brae
Gorillaz
Sammy Virji
DJ St. Paul

Blood Incantation is best een toffe act. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat ook mager als TWO headliner. Althans vind ik. Natuurlijk is het klagen om te klagen, want nu zijn de gewone headliners wel groter. Maar zou Mula B net wel een Interpol geweest zijn (ja alweer) dan had dat toch meer mijn ding geweest ofzo en past voor mij meer in het BKS plaatje zoals deze ooit was.
Dat is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak. Voor mij is Blood Incantation de beste act op BKS sinds Aphex Twin. Al snap ik wel dat ze niet echt een headliner gehalte hebben.

Maar niet vergeten dat in 2023, toen Interpol er stond, Oscar & The Wolf headliner was & vlak daarvoor Goldband op de Main stond. 😅

• Leuk
Waarderingen: smooshsmoosh en Matthijs
Dat is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak. Voor mij is Blood Incantation de beste act op BKS sinds Aphex Twin. Al snap ik wel dat ze niet echt een headliner gehalte hebben.

Maar niet vergeten dat in 2023, toen Interpol er stond, Oscar & The Wolf headliner was & vlak daarvoor Goldband op de Main stond. 😅
Ja dat is ook wat ik net een beetje aangaf. En ik vind Blood Incantation ook vet, hoewel ik wel mijn twijfels heb of dit gaat werken bij het BKS publiek. Ergens wel gedurfd dus dat is misschien dan weer wel goed. Maar we moeten toch soms wat te zeiken hebben, daarvoor heb ik een Nederlands paspoort gekregen.

Voor mij is Blood Incantation de beste act op BKS sinds Aphex Twin.
Ik blijf het moeilijk vinden om warm te lopen voor die band. Muzikaal best oké met momenten, maar die vocals zijn zo over de top dat ik het moeilijk uithou om een heel nummer uit te zitten.

Ik hoop dat het kwartje valt wanneer ik het live zie, maar thuis word ik er rotzenuwachtig van merk ik. 😅 M'n vriendin meekrijgen wordt ook een hele klus.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Davidd
Ik ben oprecht benieuwd om na afloop van velen hier te horen of jullie de vooropgestelde planning gehaald hebben. Geen idee hoe jullie het doen en of jullie ook nog een beetje gewoon genieten van jullie medegezelschap, de zon, een bank, een schaduwrijk bosje, een drankje & hapje, etc., maar mijn ding zou het niet zijn zo'n schema quasi van minuut 1 tot einde, 3 dagen aan een stuk.

Ja dat is ook wat ik net een beetje aangaf. En ik vind Blood Incantation ook vet, hoewel ik wel mijn twijfels heb of dit gaat werken bij het BKS publiek. Ergens wel gedurfd dus dat is misschien dan weer wel goed. Maar we moeten toch soms wat te zeiken hebben, daarvoor heb ik een Nederlands paspoort gekregen.
Amenra is op zich ook wel gelukt, dus zal Blood Incantation ook wel lukken, hoop ik.
Al had ik ze liever (als afsluiter) in de Secret gezien, had volgens mij iets beter gepast.

En wat zeiken moet kunnen, dat doe ik ook al elke editie over het nachtprogramma de voorbije 5 jaar.

Ik blijf het moeilijk vinden om warm te lopen voor die band. Muzikaal best oké met momenten, maar die vocals zijn zo over de top dat ik het moeilijk uithou om een heel nummer uit te zitten.

Ik hoop dat het kwartje valt wanneer ik het live zie, maar thuis word ik er rotzenuwachtig van merk ik. 😅 M'n vriendin meekrijgen wordt ook een hele klus.
De zang gaat live niet meteen minder agressief klinken, integendeel vrees ik. Al zou ik iedereen aanraden het live een kans te geven (al is het maar voor de magistrale instrumentale kunde van die mannen), al is het jammer dat Militarie gun tegenover ze staat & je dan dat moet missen. En ik heb het geluk dat mijn vriendin wel houdt van een potje herrie, al ben ik ook benieuwd of ze het een uur gaat volhouden.

Ik ben oprecht benieuwd om na afloop van velen hier te horen of jullie de vooropgestelde planning gehaald hebben. Geen idee hoe jullie het doen en of jullie ook nog een beetje gewoon genieten van jullie medegezelschap, de zon, een bank, een schaduwrijk bosje, een drankje & hapje, etc., maar mijn ding zou het niet zijn zo'n schema quasi van minuut 1 tot einde, 3 dagen aan een stuk.
Het programma is voor de voorpret, de werkelijkheid is weerbarstig. Zeker op zondag kan ik per ongeluk urenlang rondhangen bij de speciale bieren en de mannen van Kartje Kilo. En dan is het belangrijk geen spijt te hebben. :giggle:

Er zijn toch wel elk jaar heel wat mensen hier die echt het ene optreden na het andere doen.
Ik ben ook helemaal zo niet. Ik kies liever 5 a 6 acts per dag uit (helpt ook wel dat ik meestal maar 3 of 4 must sees per dag heb), om dan volop van die te genieten en tussendoor inderdaad de tijd te hebben om te relaxen, lekker te eten en iets te drinken.

• Leuk
Waarderingen: swami
De zang gaat live niet meteen minder agressief klinken, integendeel vrees ik. Al zou ik iedereen aanraden het live een kans te geven (al is het maar voor de magistrale instrumentale kunde van die mannen), al is het jammer dat Militarie gun tegenover ze staat & je dan dat moet missen. En ik heb het geluk dat mijn vriendin wel houdt van een potje herrie, al ben ik ook benieuwd of ze het een uur gaat volhouden.
FWIW, ik heb Militarie Gun op de Slope van RW gezien en daar was echt geen ene hol aan... Zelden zo'n platte show gezien.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Het programma is voor de voorpret, de werkelijkheid is weerbarstig. Zeker op zondag kan ik per ongeluk urenlang rondhangen bij de speciale bieren en de mannen van Kartje Kilo. En dan is het belangrijk geen spijt te hebben. :giggle:
Hey, nu zeg je daar zoiets, Kartje Kilo is nergens terug te vinden in het programma :oops::oops:. Staan natuurlijk niet op 1 van de stages, maar werden toch wel vermeld in app/timetable dacht ik??

Users who are viewing this thread