Le Guess Who? 2026

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
4.533
4.157
Locatie: Utrecht (o.a. TivoliVredenburg, De Helling, EKKO, Stadsschouwburg, Jacobikerk, Pieterskerk, Theater Kikker)
Wanneer: 5 t/m 8 november 2026
Genre: Hokjes- en genreoverstijgend / Alternatief / Experimenteel
Website: http://www.leguesswho.com/
Bezoekers: bijna 20.000 (uit 50 verschillende landen)
Eerste editie: 2007

Schermafbeelding 2025-04-01 om 16.19.54.jpg

Paar nieuwtjes alvast over LGW?:

- Het heeft dit keer wat langer geduurd, maar het eerste pakketje weekendtickets voor 2026 is uitverkocht. Volgende batch als het eerste deel van het programma bekend wordt.
- Het derde vraagteken van dit jaar, Los Thuthanaka, heeft volgens Pitchfork het album van het jaar opgeleverd.
- En er staat een mooie opname van Nicolas Jaar met Ali Sethi online:

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
BBC heeft Le Guess Who? opgenomen in de lijst van 7 "live experiences worth travelling for in 2026". Ze lijken te suggereren dat LGW? vanwege het 20-jarig bestaan van het festival dit jaar wat extra's zou gaan doen. Het lijkt mij eigenlijk niet dat LGW? financieel veel ruimte heeft.

Le Guess Who? Utrecht, Netherlands (5-8 November)

Every November, Le Guess Who? Festival transforms Utrecht's plentiful concert venues, ornate churches, funky coffee shops and forward-thinking art galleries into a genre-defying music experience spanning across the picturesque city. Located 47 miles outside of Amsterdam, this is the ultimate city break (or add-on to a larger Netherlands trip), where biking between venues alongside a picturesque canal is just one of the event's unique joys. And it's only going to get better as they celebrate their second decade in the game.

The Dutch music festival is doubling down on programming, with stages curated by guest artists, surprise guests revealed only when they take the stage, a slate of free day programing, and COSMOS – an ongoing program that invites communities from around the world to share their stories both in-person and online.

Die 'extras' die in het laatste stukje staan zijn dingen die ze toch altijd doen? Denk dat iemand zich gewoon slecht ingelezen heeft.

Ik ben benieuwd naar de line-up dit jaar zoals altijd en ga er dit jaar maar echt weer een poging wagen om er bij te zijn.

Er is geen teken dat ze gaan touren met dit album. Live optredens zijn heel zeldzaam. Maar mocht het gebeuren zou dit een ultieme naam voor LGW? zijn...

Ze hebben sinds begin 2000 niet meer
Live opgetreden dus kans is zeer klein. Hoop doet leven maar een nieuw album is al een klein wonder dus laat staan optreden.

Het is mei, dus het wordt tijd voor de eerste namen voor Le Guess Who? 2026.
Als ze zich aan het schema van afgelopen jaren houden zou 21 mei de dag moeten zijn.

We hebben dus al een zelfbevestiging van Dirty Three, maar verder is het nog rustig.
Zal Unwound de afzegging van vorig jaar nog inhalen?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en teunajax
Als ze zich aan het schema van afgelopen jaren houden zou 21 mei de dag moeten zijn.

De hebben dus al een zelfbevestiging van Dirty Three, maar verder is het nog rustig.
Als Unwound komt dan ben ik erbij.

We hebben dus al een zelfbevestiging van Dirty Three, maar verder is het nog rustig.
Als de gezondheid problemen voorbij waren hadden ze wel wat 'terugkomst' shows in Amerika gedaan deze zomer maar het is bijna compleet muisstil vanuit de band sinds de tour is afgezegd. Dus hoop het maar ik schat de kans realistisch niet heel hoog in.

Sonic City kondigt Dirty Three en Marie Davidson aan als curatoren. Dan zal het binnenkort wel gaan losbarsten.

Sonic City kondigt Dirty Three en Marie Davidson aan als curatoren. Dan zal het binnenkort wel gaan losbarsten.
Die waren vorig jaar ook een paar weken eerder dan LGW? Maar ik verwacht inderdaad ook dat er wel wat gaat komen.
Overigens lijkt het mij niet dat LGW? een curator gaat delen met Sonic City, dus verwacht Dirty Three alleen als artiest op de line up.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Die waren vorig jaar ook een paar weken eerder dan LGW? Maar ik verwacht inderdaad ook dat er wel wat gaat komen.
Overigens lijkt het mij niet dat LGW? een curator gaat delen met Sonic City, dus verwacht Dirty Three alleen als artiest op de line up.
Lijkt me ook inderdaad. Ik ben erg benieuwd.

Eerste berichtje van LGW? over de komende editie.
Ze bieden ook dit jaar weer low income day tickets aan:

"In 2026 biedt Le Guess Who? weer Low Income Day Tickets aan. Dit initiatief komt voort uit het feit dat we horen dat de ticketprijs één van de grootste drempels is voor mensen om het festival te bezoeken. Wij willen mensen – die het festival graag willen bezoeken maar niet over de financiële middelen beschikken – de mogelijkheid geven dit wel te kunnen doen.

In 2026 stellen we een aantal tickets beschikbaar met een vaste korting van 75%. Als dit initiatief bij je past, vul dan onderstaand formulier in om je aan te melden. Je kunt je tot 6 juli aanmelden. Op 14 juli ontvang je een e-mail met daarin een link naar de ticketshop en een unieke kortingscode. Vanaf dat moment is het mogelijk om een ticket te kopen."

Users who are viewing this thread