Best Kept Secret 2026

Kon het ook niet laten om deze in te vullen. Dit overzicht laat zien dat voor mij, tegen de consensus in, zondag nog wat licht is en vrijdag meer dan vol.

Vrijdag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien: Amarae,
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Mavi en Ata Kak
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Jack White, De La Soul, Curtis Harding, Alice Olsthoorn, Mula, Susobrino, Swordes
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Militairy Gun, Rimini Express, Model/Actriz, Femi Kuti, Ao, Blood Incantation, Merol, Sudan Archives, Supermodel*, Shady Nasty

Zaterdag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien: Nick Cave & The Bad Seeds
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Grote Geelstaart en Hayley Williams
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Tropical Fuck Storms, Radio Free Alice, Dame Area, Kumo 99, Madra Salach, Naika
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt:
Aldous Harding, Marl William Lewis, Sef
Zondag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien: Ethel Cain
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Genesis Owusu en Anna von Hauswolff
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Another Country $$$, Men an Tol, Gorillaz, Gelli haha
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Mac demarco, Dressed Like Boys

• Leuk
Waarderingen: Matthijs, yeaghi en noid
Vrijdag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien:
Jack White
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: New Dad, supermodel*
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Croithe, De La Soul, Ao, Model/Actriz
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Ata Kak, Femi Kuti, Curtis Harding

Zaterdag

Nick Cave
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Radio Free Alice, Nation of Language
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Tramhaus,Grote Geelstaart, Sorry, Weval, Tropical Fuck Storm
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt GHOSTWOMAN, Madra Salach, Midrift

Zondag

Anna von Hausswolff
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Ethel Cain, Gorillaz
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Joey Valence & Brae, Dressed Like Boys,Skullcrusher, Good Flying Birds
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Mac demarco, Parker Fans, Lime Garden.

Hoop en verwacht dat dit nog gaat veranderen door laatste namen en blokkenschema. Een Haunted Youth zou meteen prioriteit worden bijvoorbeeld.

Nick Cave zou 2,5 uur krijgen op Live Is Live. Benieuwd wat BKS doet. Neem aan in ieder geval 2 uur.
Deze week nieuws daarover?

Naar aanleiding van de aanpassingen in de app, ververs ik graag mijn voornemen om met jullie de komende weken door te nemen:
  • dinsdag 21 april, bekendmaking van laatste namen + TIMEMTABLE + nog steeds ongeloof dat MBV er toch niet bij is. Op de spot van Sharon van Etten staat "to be announced". Een week lang berichten van stuiterende BKS Forum bewoners.
  • Laatste week april: inventarisatie van de clashes van alle BKS Forum bewoners. Boosheid en euforie wisselen elkaar af. Ën speculatie wie Van Etten moet doen vergeten.
  • 1e en 2e week mei: we maken ons gezamenlijk nog steeds druk over onze persoonlijke clashes. Neigt af en toe naar blinde paniek. Vervanger Van Etten wordt bekend gemaakt bij Hart van Nederland.
  • 3e week mei: berusting en voorzichtig optimisme dat het toch weer goed gaat komen. Plattegrond van nieuwe terrein wordt gedeeld. Wederom boosheid en euforie.
  • 4e week mei: informatie over eten, drinken, kunst etc. Toch nog een last minute wijziging door afzegging van drie artiesten.
  • 1e week juni: check weerbericht, paklijst etc.
  • 12 juni: showtime.

Naar aanleiding van de aanpassingen in de app, ververs ik graag mijn voornemen om met jullie de komende weken door te nemen:
  • dinsdag 21 april, bekendmaking van laatste namen + TIMEMTABLE + nog steeds ongeloof dat MBV er toch niet bij is. Op de spot van Sharon van Etten staat "to be announced". Een week lang berichten van stuiterende BKS Forum bewoners.
  • Laatste week april: inventarisatie van de clashes van alle BKS Forum bewoners. Boosheid en euforie wisselen elkaar af. Ën speculatie wie Van Etten moet doen vergeten.
  • 1e en 2e week mei: we maken ons gezamenlijk nog steeds druk over onze persoonlijke clashes. Neigt af en toe naar blinde paniek. Vervanger Van Etten wordt bekend gemaakt bij Hart van Nederland.
  • 3e week mei: berusting en voorzichtig optimisme dat het toch weer goed gaat komen. Plattegrond van nieuwe terrein wordt gedeeld. Wederom boosheid en euforie.
  • 4e week mei: informatie over eten, drinken, kunst etc. Toch nog een last minute wijziging door afzegging van drie artiesten.
O jee....

Jij denkt dat Van Etten vervangen gaat worden door Susan & Freek??

• Thinking
Waarderingen: Ferraroo
Vrijdag
Jack White
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben:
Curtis Harding, De La Soul
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn:
Model/Actriz, NewDad, supermodel*
ÃO, Alice Olsthoorn

Zaterdag
Hayley Williams
Wolf Alice, Nation of Language
Nick Cave, Hiqpy, Tramhaus, Tropical Fuckstorm
Grote Geelstaart

Zondag
Gorillaz
De drie acts die vervolgens prioriteit hebben:
Joey Valence & Brae, Mac DeMarco, Yard Act
Stella, Dressed like boys, Getdown Services, Lime Garden, Parker Fans, Sophie Straat
C’est Qui?

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Ik leef echt voor deze MBV-saga.

Ach ja, laatst keer dat er heel lang geen namen waren kwam met o.a. met Aphex Twin. Dus je weet nooit 🙃!

• Haha
Waarderingen: Ferraroo
Vrijdag

Sudan Archives
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Model/Actriz, Jack White
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Croithe, Ao, Blood Incantation, Curtis Harding
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: De La Soul, Amaarae, Militarie Gun, Ata Kak

Zaterdag

Hayley Williams
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Wolf Alice, Nick Cave
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Aldous Harding, Hiqpy, Sef, Sorry, Nation of Language
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Tramhaus, Grote Geelstaart, Madra Salach, Radio Free Alice, mark william lewis, Tropical Fuck Storm

Zondag

Ethel Cain
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Anna von Hausswolff, Yard Act
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Dressed Like Boys, C'est Qui?, Lime Garden, Gorillaz, Joey Valence & Brae
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Mac deMarco, Parker Fans, Apichat Pakwan

Tegenwoordig mik ik op vijf tot zes optredens per dag goed zien, dan ben ik wel verzadigd en/of trekt mijn rug het niet meer om lveel langer te staan. Dus als ik mijn lijst zo bekijk is er eigenlijk geen ruimte meer voor nieuwe namen! Als ik dan toch nadenk over een wensenlijstje, zonder te checken of ze realistisch zijn: Nourished By Time, Panda Bear, Smerz

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Vrijdag

Sudan Archives
supermodel*, Curtis Harding
De La Soul, Ão, Swordes, Model/actriz
MAVI, Elmer, Merol, Mula, Amaarae

Zaterdag

Sef
Hayley Williams, Nick Cave
Dame Area, Nation of Language, Wolf Alice, Marc william lewis
Naïka, Bruno Berle, Weval,

Zondag

Gorillaz
Dressed like boys, Genesis Owusu
Joey Valance & Brae, Parker Fans, Lime Garden, TBA, Anna von Hauswolff
Don West, Ethel Cain, Jungle by Night, Skullcrusher

Vrijdag

Jack White
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Militarie Gun, Croithe
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Model/Actriz, AO, NewDad, Pacifica
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Elmer en supermodel*

Zaterdag

Nick Cave
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Nation of Language, Tropical Fuck Storm
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Wolf Alice, Tramhaus, Hiqpy, Etta Marcus, Grote Geelstaart, Madra Salach, Sef, Radio Free Alice
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Sorry, Middrift, Weval, Ineffect, GHOSTWOMAN, Madra Salach (dj-set)

Zondag

De ene act die ik los van welke clash dan ook wel wil zien: Gorillaz
De twee acts die vervolgens prioriteit hebben: Ethal Cain, Dressed like boys
Deze acts zouden ook wel erg fijn zijn: Yard Act, Jungle by Night, Men An Tol, Parker Fans, Anna van Hausswolf
En kleine kans dat ik hier dan nog aan toe kom, maar als het zo uitkomt: Kroon (dj-set), Sef ft Lucky Done gone, Sammy Virji.

Die zaterdag wordt een drukke dag.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Matthijs

Users who are viewing this thread