Ja, op zijn zachtst gezegd zouden de meeste mensen best gechoqueerd zijn met wat ze daar hadden aangetroffen.

Al was ik dat ook wel de eerste keer dat ik op de camping verbleef en er bijna elk uur wel een dealer langskwam. Of toen ik iemand heroïne zag spuiten voor zijn tent. Aan de andere kant was ik dan wel meer meteen enthousiast over hoe ik elke dag bij andere mensen voor hun tent een biertje zat te drinken, de vele knuffels die ik kreeg, of de honderden willekeurige gesprekken die ik had. Je moest het ene erbij nemen voor het andere, maar de familiale sfeer die daar hing heb ik toch zelden ergens anders meegemaakt. En ondanks er zoveel niches aan bod kwamen (ook in de programmering), kon iedereen het met elkaar vinden en net die diversiteit appreciëren.
Jammer genoeg groeide het festival nadien wel steeds meer, waardoor het enerzijds professioneler werd, maar ook steeds minder gezellig en tolerant. Eens de drugshonden verschenen en de willekeurige politie razzia's op de camping (waardoor ik ook eens ben getroffen), was ik er snel klaar mee. Gelukkig dat je dat niet heb moeten meemaken dan, want doet toch pijn om je favoriete festival langzaam te zien sterven/veranderen.