Graspop Metal Meeting 2026

Ik was even aan het rondkijken in de app code (met behulp van ChatGPT) en iets wat ik net bedacht over de skullies: Vorig jaar moesten we ons ticket code linken om een account aan te maken, maar deze ticket code is nu helemaal niet meer te zien op ticketmaster.
De code van de app geeft wel hints naar een integratie met ticketmaster, het zou dus wel kunnen dat ze dit nog op punt aan het zetten zijn.
Ik denk (hoop) dat het nieuwe systeem iets wordt in de zin van:
- op de GMM app kan je inloggen bij Ticketmaster
- Dan zou in theorie ook je ticket op de gmm app kunnen staan, wel handig voor het festival zelf, gewoon gmm app nodig, geen ticketmaster
- Vanuit de app zou je dan rechtstreeks kunnen linken naar je skullie account zoals vorig jaar, of nog beter, gewoon rechtstreeks in de app skullies beheren, want die hele flow om skullies aan te kopen via de app was niet echt optimaal...

Ik heb geen idee hoe dit anders aangepakt zou moeten worden, tenzij je skullies kan kopen met een account op Weezepay (provider die tot nu toe altijd de skullies deed) zonder dat er al een ticket gelinkd is, en dan op het festival zelf het ticket/bandje moeten linken met je account. Dit lijkt mij echt vragen voor problemen...

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Ik was even aan het rondkijken in de app code (met behulp van ChatGPT) en iets wat ik net bedacht over de skullies: Vorig jaar moesten we ons ticket code linken om een account aan te maken, maar deze ticket code is nu helemaal niet meer te zien op ticketmaster.
De code van de app geeft wel hints naar een integratie met ticketmaster, het zou dus wel kunnen dat ze dit nog op punt aan het zetten zijn.
Ik denk (hoop) dat het nieuwe systeem iets wordt in de zin van:
- op de GMM app kan je inloggen bij Ticketmaster
- Dan zou in theorie ook je ticket op de gmm app kunnen staan, wel handig voor het festival zelf, gewoon gmm app nodig, geen ticketmaster
- Vanuit de app zou je dan rechtstreeks kunnen linken naar je skullie account zoals vorig jaar, of nog beter, gewoon rechtstreeks in de app skullies beheren, want die hele flow om skullies aan te kopen via de app was niet echt optimaal...

Ik heb geen idee hoe dit anders aangepakt zou moeten worden, tenzij je skullies kan kopen met een account op Weezepay (provider die tot nu toe altijd de skullies deed) zonder dat er al een ticket gelinkd is, en dan op het festival zelf het ticket/bandje moeten linken met je account. Dit lijkt mij echt vragen voor problemen...
IPV met skullies gewoon met euro's. Maarja dan krijgt natuurlijk iedereen zicht op dat een pak friet helemaal geen 3 euro kost maar 10 euro 50 (als een skully 3 euro 50 is). Nu kunnen ze dat psychologisch drukken

• 100
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig en Jimmeh07
IPV met skullies gewoon met euro's. Maarja dan krijgt natuurlijk iedereen zicht op dat een pak friet helemaal geen 3 euro kost maar 10 euro 50 (als een skully 3 euro 50 is). Nu kunnen ze dat psychologisch drukken
is gewoon wettelijk verplicht nu om ook de prijs in euro duidelijk te adverteren. ik zie geen enkel nut in de skullies in dat geval

is gewoon wettelijk verplicht nu om ook de prijs in euro duidelijk te adverteren. ik zie geen enkel nut in de skullies in dat geval
Die regel was er vorige zomer ook al en deed graspop toen ook gewoon netjes.

De reden voor skullies lijkt me duidelijk, het zorgt ervoor dat mensen meer geld uitgeven.

• 100
Waarderingen: Jimmeh07
Een beetje rondkijken er is keuze genoeg om te eten, soms liever een paar euro meer uitgeven aan een grotere maaltijd dan 3 keer iets kleins te eten.
En met een dag vol bands waar je tenslotte ook voor betaald, kies ik er toch voor om op de wei te eten en niet buiten de wei of in mol of eender waar te gaan eten.
Enkel voor smorgens en snachts neem ik wat mee om te eten en dat zal het zijn dit jaar.

Dit jaar ook een evenement gehad en de frituur had duidelijk zijn prijzen uithangen 6euro50 voor frieten met saus.
Ik heb maar 1 persoon horen klagen tegen mij over de prijs, als je naar een evenement gaat weet je dat je van die prijzen moet verwachten tegenwoordig in Belgie en Nederland. Keur ik het goed nee maar ik kan er toch niks aan veranderen.

Maar ik denk dat er dus veel mensen zijn die daar niet naar kijken. En dat kan onbewust zijn of sommigen willen het ook gewoon misschien niet weten (kop in het zand zeg maar, waarheid doet pijn)

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Maar ik denk dat er dus veel mensen zijn die daar niet naar kijken. En dat kan onbewust zijn of sommigen willen het ook gewoon misschien niet weten (kop in het zand zeg maar, waarheid doet pijn)
Ik denk dat je de mensen nou echt als te dom wegzet. Ik kijk er sowieso wel naar. Meer om de hoeveelheid die je krijgt voor je euro. Maar zoals @saurus hier ook al aangeeft. Op een festival weet je dat je goed betaald voor het eten. De truc is om voor je geld het beste eruit te kiezen. De grote dönerwrap bijvoorbeeld. Of de mitraillette. Maar de broodjes van de broertjes Sate waren ook goddelijk. Ondanks de prijs. Niet iedereen gaat het dorp om daar een pizza te halen

Het dorp in gaan om te eten verlies je uiteindelijk zelfs gewoon geld mee, als je kijkt hoe veel optredens je mist daardoor

Daarnaast kost het ook een hoop energie waardoor je weer nog meer mist en ga zo maar door

• Leuk
Waarderingen: saurus en Piebe71
Ik denk dat je de mensen nou echt als te dom wegzet. Ik kijk er sowieso wel naar. Meer om de hoeveelheid die je krijgt voor je euro. Maar zoals @saurus hier ook al aangeeft. Op een festival weet je dat je goed betaald voor het eten. De truc is om voor je geld het beste eruit te kiezen. De grote dönerwrap bijvoorbeeld. Of de mitraillette. Maar de broodjes van de broertjes Sate waren ook goddelijk. Ondanks de prijs. Niet iedereen gaat het dorp om daar een pizza te halen
Ik sta er anders in. Ik probeer toch echt uitsluitend naar de Skullies te kijken ipv naar de euro's. Die Skullies koop ik allemaal in de voorverkoop en is dan al een gedane uitgave. Ik heb er helemaal geen zin in om me constant bewust te zijn van hoe belachelijk duur het eten is op zo'n festival. Dat weet ik echt zelf al, heeft niets met domheid of naïviteit te maken. Maar met een psychologisch effect van het uitgeven van een paar tokens die ik toch al gekocht heb, ipv 10 euro af te tikken voor een frietje en me dan nog af te vragen of het me die 1,10 extra voor een beetje saus ook nog waard is.

Het dorp in gaan om te eten verlies je uiteindelijk zelfs gewoon geld mee, als je kijkt hoe veel optredens je mist daardoor

Daarnaast kost het ook een hoop energie waardoor je weer nog meer mist en ga zo maar door
Vorige jaren toch een paar keer gedaan als ik enkele uren niks had. Maar ik had wel elentrikke velo tot mijn uitrusting. Naar Retie bv naar een frituur en dat vond ik rust gevend. Vooral eten buiten de wietdampen. Qua geld ... tja mijn gemiddeld menu als ik naar de frituur ga is

Kleintje
Mayonaise
Warme pepersaus
Warme currysaus
Videevulling
5 tal kroketten

Kaaskroket, cheeseburger of kaassouflee

Garnaalkroket

En een variable snack. De ene keer cervela, dan eens kippensate, dan eens loempia, dan eens ... .

Kost mij met drank rond de 30 euro. Op Graspop durf ik het niet eens uit te rekenen

Vorige jaren toch een paar keer gedaan als ik enkele uren niks had. Maar ik had wel elentrikke velo tot mijn uitrusting. Naar Retie bv naar een frituur en dat vond ik rust gevend. Vooral eten buiten de wietdampen. Qua geld ... tja mijn gemiddeld menu als ik naar de frituur ga is

Kleintje
Mayonaise
Warme pepersaus
Warme currysaus
Videevulling
5 tal kroketten

Garnaalkroket

En een variable snack. De ene keer cervela, dan eens kippensate, dan eens loempia, dan eens ... .

Kost mij met drank rond de 30 euro. Op Graspop durf ik het niet eens uit te rekenen
Zo hee, dat is wel heel specifiek allemaal! Het roept allerlei vragen in mij op. Zoals:

- Waarom slechts een klein frietje?
- Waarom 5 kroketten en niet 4 of 6?
- Hoe kies je tussen een kaaskroket, cheeseburger of kaassouflee?
- Waarom maar één garnalenkroket?
- Is die variabele snack elke keer weer anders of neem je soms twee keer achter elkaar dezelfde?

Zo hee, dat is wel heel specifiek allemaal! Het roept allerlei vragen in mij op. Zoals:

- Is die variabele snack elke keer weer anders of neem je soms twee keer achter elkaar dezelfde?
Euh ...

Een groot is koud tegen dat ik aan de onderkant ben door de vele andere snacks er tussen koud en koude frieten lust ik niet

Meestal is het per aantal. Het is de gemiddelde bestelling. Bij bepaalde frituren kan kroketten mar per 6

Hangt er echt van af

Die zijn duur

Nee ik probeer elke keer af te wisselen. In totaal 5 tal variabele snacks

• Geweldig
  • Pray
Waarderingen: saurus en Jamel

Als ge bij ons een klein pak friet vraagt krijgt ge genoeg om een klein leger eten te geven.

Die er voorts maar een Drumstick (gekruid) en een mexicano bij.

Kleintje
Mayonaise
Warme pepersaus
Warme currysaus
Videevulling
5 tal kroketten

Garnaalkroket

Daar noem je ook voor 3 dagen eten op 🤣

Users who are viewing this thread