Actualiteit

Kijk ook even een dagje niet hier en we zitten Kamerleden voor bipolair uit te maken... Totaal niet eens met haar politieke standpunten maar als ik iemand in de kamer zou moeten kiezen om naar een concert te gaan is zij het wel. Zou mensen vaker sieren om elkaar gewoon te accepteren of je het op politiek gebied nou met elkaar eens bent of niet

Dit soort comments kunnen echt niet door de beugel. Doe eens normaal en denk eens drie keer na voordat je dit soort comments maakt.
Zolang er over allerlei onderwerpen opmerkingen gemaakt worden kan dit zeker. Als slachtoffer van heb ik daar zeker recht van spreken over. Het is niet dat ik zeg dat er maar 2 genders zijn of zo.

Als je dan ook daadwerkelijk inhoudelijk reageerde op meningen waar je het niet mee eens bent is het tot daar aan toe: dat is zelfs een voorwaarde voor een gezond functionerende democratie, mits het respectvol gebeurt.

Wat jij doet is persoonstyperingen gebruiken alsof dát argumenten zijn, beetje creatieve psychatrie voor beginners. Stop daarmee. Het is kinderachtig en bovendien enorm stigmatiserend voor mensen die met deze aandoening kampen.
Nou nee. Waarom zou ik daar mee stoppen? Een persoonstypering kan een heel goed argument zijn om wel of niet met iemand in gesprek/discussie te gaan en kan dan ook bepalen hoe je dan met degene in gesprek zou moeten gaan. Het is niet stigmatiserend maar juist praktisch want niet iedereen zijn vaardigheden liggen op een bepaald vlak. Waarom dan iemand dan gelijk proberen te bereiken. Je probeert toch wat af te tasten. Zoals jij bijvoorbeeld humorvol probeert te reageren op mijn opmerking over Esther Ouwehand. Echt grappig is het niet. Maar jij zult vast wel andere dingen veel beter kunnen.

Hier noemen ze gelukkig al wat meer soorten, maar het is mij gisteravond nog niet gelukt om de volledige lijst te vinden…

Staat op deze website. Beetje naar beneden scrollen.

Staat op deze website. Beetje naar beneden scrollen.

Het verklaart als ze van 1 soort er 25 toevoegen aan de lijst 😅

In het kader van al dan niet gesteunde moties, is er vorige week eentje aangenomen voor een verbod op reptielbeurzen, oftewel reptielen in tupperware bakjes zonder enige ruimte zich te bewegen. Maar dan zijn er toch nog wat partijen die tegen hebben gestemd. FVD, VVD, CDA, JA21, BBB, SGP, Keijzer en Markuszower en co. Ik vraag me dan werkelijk af wat de beweegreden achter tegen stemmen is. Van BBB zal iets diervriendelijks misschien al gauw als aanval worden gezien, de VVD komt misschien op voor de ondernemers die de tafels klaar zetten op de beurs, maar verder kom ik echt niet tot enig logische gedachten om dit soort dierenleed in stand te houden,

In het kader van al dan niet gesteunde moties, is er vorige week eentje aangenomen voor een verbod op reptielbeurzen, oftewel reptielen in tupperware bakjes zonder enige ruimte zich te bewegen. Maar dan zijn er toch nog wat partijen die tegen hebben gestemd. FVD, VVD, CDA, JA21, BBB, SGP, Keijzer en Markuszower en co. Ik vraag me dan werkelijk af wat de beweegreden achter tegen stemmen is. Van BBB zal iets diervriendelijks misschien al gauw als aanval worden gezien, de VVD komt misschien op voor de ondernemers die de tafels klaar zetten op de beurs, maar verder kom ik echt niet tot enig logische gedachten om dit soort dierenleed in stand te houden,
Ik ook niet.

Zo is vorige week toch ook ineens weer ingestemd met het doorgaan met proeven op apen hier in Nederland (met steun van D66 en het christelijk blok), waar eerder was overeengekomen dat de miljoenen die hiervoor worden vrijgemaakt zouden worden gestoken in innovatieve, dierproefvrije research. Diezelfde dag is een motie om Meldpunt 144 (meldpunt tegen dierenmishandeling) met 2 miljoen overeind te houden weliswaar godzijdank aangenomen, maar onze minderheidscoalitie heeft daar tegen gestemd. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. €2 miljoen is peanuts op de totale begroting en vooral als je inzoomt op het feit dat Yesilgöz' Insta-tripje naar Cyprus vorige week al een ton kostte. Waar liggen je prioriteiten? Dieren zijn geen zaken maar zijn wezens met gevoel. We delen de aarde met hen. Behandel ze met respect.

Ik ook niet.

Zo is vorige week toch ook ineens weer ingestemd met het doorgaan met proeven op apen hier in Nederland (met steun van D66 en het christelijk blok), waar eerder was overeengekomen dat de miljoenen die hiervoor worden vrijgemaakt zouden worden gestoken in innovatieve, dierproefvrije research. Diezelfde dag is een motie om Meldpunt 144 (meldpunt tegen dierenmishandeling) met 2 miljoen overeind te houden weliswaar godzijdank aangenomen, maar onze minderheidscoalitie heeft daar tegen gestemd. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. €2 miljoen is peanuts op de totale begroting en vooral als je inzoomt op het feit dat Yesilgöz' Insta-tripje naar Cyprus vorige week al een ton kostte. Waar liggen je prioriteiten? Dieren zijn geen zaken maar zijn wezens met gevoel. We delen de aarde met hen. Behandel ze met respect.
Ja, bizar hoe onverschillig daarmee omgegaan wordt...

Users who are viewing this thread