Actualiteit

Ik ook niet.

Zo is vorige week toch ook ineens weer ingestemd met het doorgaan met proeven op apen hier in Nederland (met steun van D66 en het christelijk blok), waar eerder was overeengekomen dat de miljoenen die hiervoor worden vrijgemaakt zouden worden gestoken in innovatieve, dierproefvrije research. Diezelfde dag is een motie om Meldpunt 144 (meldpunt tegen dierenmishandeling) met 2 miljoen overeind te houden weliswaar godzijdank aangenomen, maar onze minderheidscoalitie heeft daar tegen gestemd. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. €2 miljoen is peanuts op de totale begroting en vooral als je inzoomt op het feit dat Yesilgöz' Insta-tripje naar Cyprus vorige week al een ton kostte. Waar liggen je prioriteiten? Dieren zijn geen zaken maar zijn wezens met gevoel. We delen de aarde met hen. Behandel ze met respect.
Ja deze maakte mij ook verschrikkelijk boos, vooral als cijfers (heb ze zo niet bij de hand) tonen dat huisdierenmishandeling vaker voor komt als een aantal jaar geleden. Niet dat het een reden mag zijn maar besef je ook dat we toentertijd thuis zaten door covid.

Ja deze maakte mij ook verschrikkelijk boos, vooral als cijfers (heb ze zo niet bij de hand) tonen dat huisdierenmishandeling vaker voor komt als een aantal jaar geleden. Niet dat het een reden mag zijn maar besef je ook dat we toentertijd thuis zaten door covid.
Klopt, huiselijk geweld treft vaak ook huisdieren 😪 Maar dit Meldpunt is bijvoorbeeld ook bedoeld voor koeien of andere dieren die op snikhete dagen in een open wei staan zonder enige vorm van beschutting of schaduw. Een wettelijke overtreding (artikel 1.6 lid Besluit houders van dieren) maar de handhaving daarop is kennelijk van ondergeschikt belang.

Klopt, huiselijk geweld treft vaak ook huisdieren 😪 Maar dit Meldpunt is bijvoorbeeld ook bedoeld voor koeien of andere dieren die op snikhete dagen in een open wei staan zonder enige vorm van beschutting of schaduw. Een wettelijke overtreding (artikel 1.6 lid Besluit houders van dieren) maar de naleving is kennelijk van ondergeschikt belang.
Als iemand die zelf hobbyboert, al deze mensen lekker zelf in knallende zon te zetten zonder water en schaduw

Hulde aan mn pensioenfondsie!

Roxane van schreef laatst een onthutsend stuk waarin die praktijken van Palantir aan de orde kwamen, specifiek hun facilitering van de ICE praktijken. https://www.vn.nl/de-zwarte-doos-van-trumps-deportatieregime

Tsja, APG/ABP had al een slecht 2025, maar wat is nu echt onze invloed op hun beleggingen als deelnemer , als je echt het braafste jongetje van de klas wilt zijn qua duurzaamheid / etisch dan moet je ook genoegen nemen met minder rendement. Ze hebben of hadden ook een belang in Livenation,zie je tenminste nog iets terug in je pensioen als je weer een ticket koopt bij ticketmaster.

Tsja, APG/ABP had al een slecht 2025, maar wat is nu echt onze invloed op hun beleggingen als deelnemer , als je echt het braafste jongetje van de klas wilt zijn qua duurzaamheid / etisch dan moet je ook genoegen nemen met minder rendement. Ze hebben of hadden ook een belang in Livenation,zie je tenminste nog iets terug in je pensioen als je weer een ticket koopt bij ticketmaster.
Ik heb persoonlijk liever wat minder rendement dan dat er mede namens mij meer dan 800 miljoen wordt geïnvesteerd in een moreel failliet techbedrijf.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Trump uit zojuist een rechtstreekse bedreiging aan Iran: "een hele beschaving zal vanavond voorgoed ten onder gaan".

Zal Jetten nog steeds zo 'hoopvol' zijn over het aanstaande diner met Trump en de logerende leden van het Koningshuis of wordt het toch maar weer eens tijd om zijn rode stiftje af te stoffen om zo een voorzichtige lijn neer te krabbelen?

Trump uit zojuist een rechtstreekse bedreiging aan Iran: "een hele beschaving zal vanavond voorgoed ten onder gaan".

Zal Jetten nog steeds zo 'hoopvol' zijn over het aanstaande diner met Trump en de logerende leden van het Koningshuis of wordt het toch maar weer eens tijd om zijn rode stiftje af te stoffen om zo een voorzichtige lijn neer te krabbelen?
Zijn dat echt zijn woorden!? Wat een megalomane gek is het ook...... Heb je de bron? Niet uit argwaan maar uit nieuwsgierigheid

Liveblog NOS:

14:13

Deel deze update

Trump: einde van een beschaving​

In een nieuw bericht op sociale media dreigt president Trump dat "een hele beschaving vanavond zal uitsterven, om nooit meer terug te keren". Hij voegt eraan toe dat hij "niet wil dat het gebeurt, maar het waarschijnlijk wel zal gebeuren", omdat hij niet tot een vergelijk met het regime in Teheran kan komen.
Hoewel Trump vaker keiharde dreigementen heeft geuit tegen het Iraanse regime, was zijn toon zelden zo apocalyptisch als nu. Hij spreekt van "een van de meest belangrijke momenten in een lange en complexe geschiedenis van de wereld".
Volgens Trump zal hij een einde maken aan "47 jaar afpersing, corruptie en dood". Hij zegt te hopen dat de nieuwe leiders van het land "slimmer en minder radicaal zijn" en daarom ter elfder ure nog "iets prachtigs" kunnen bewerkstellingen met hem. "Wie weet, daar gaan we vanavond achter komen." Hij wenst ter afsluiting het Iraanse volk Gods zegen.

• Verdrietig
Waarderingen: NoLifeIzegem en luluasas
Heel erg eng... Beetje sprakeloos, deze malloot is de belangrijkste man ter wereld en kondigt gewoon even een genocide aan alsof het niets is.

Vooral door het enorme gebrek aan tegenspraak, tegenwerking, alles. De democraten schieten ernstig tekort, op uitgesproken figuren als Sanders en AOC na dan, en er zijn op o.a. Spanje na maar weinig landen die zich kritisch uitlaten over wat er zich voor onze ogen ontvouwt.

Vooral door het enorme gebrek aan tegenspraak, tegenwerking, alles. De democraten schieten ernstig tekort, op uitgesproken figuren als Sanders en AOC na dan, en er zijn op o.a. Spanje na maar weinig landen die zich kritisch uitlaten over wat er zich voor onze ogen ontvouwt.
Ja, misschien is juist wel het grootste probleem dat wordt meegegaan met die idiote retoriek, daar maar ook op andere plekken. Daarmee wordt de ondergrens keer op keer verlaagd.

• Leuk
Waarderingen: AngieH

Gewoon afzeggen dat bezoek.

Ik vind het ook heel erg eng wat die oranje knakker allemaal voor verschrikkelijks de wereld in slingert. Ik hou m'n hart echt vast voor vannacht en de komende dagen/weken. Vooral ook omdat dat verschrikkelijke Iraanse regime al even nietsontziend is. En de Iraanse burger is het slachtoffer... :(

Man, wat haat ik oorlog.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem en mattman
Liveblog NOS:

14:13

Deel deze update

Trump: einde van een beschaving​

In een nieuw bericht op sociale media dreigt president Trump dat "een hele beschaving vanavond zal uitsterven, om nooit meer terug te keren". Hij voegt eraan toe dat hij "niet wil dat het gebeurt, maar het waarschijnlijk wel zal gebeuren", omdat hij niet tot een vergelijk met het regime in Teheran kan komen.
Hoewel Trump vaker keiharde dreigementen heeft geuit tegen het Iraanse regime, was zijn toon zelden zo apocalyptisch als nu. Hij spreekt van "een van de meest belangrijke momenten in een lange en complexe geschiedenis van de wereld".
Volgens Trump zal hij een einde maken aan "47 jaar afpersing, corruptie en dood". Hij zegt te hopen dat de nieuwe leiders van het land "slimmer en minder radicaal zijn" en daarom ter elfder ure nog "iets prachtigs" kunnen bewerkstellingen met hem. "Wie weet, daar gaan we vanavond achter komen." Hij wenst ter afsluiting het Iraanse volk Gods zegen.
Serieus what the fuck.

Users who are viewing this thread

• zero