Pinkpop 2026

Aangezien ik erg veel wil zien van het prachtige programma van dit jaar op Pinkpop en ik dus potentieel veel clashes ga hebben, ben ik benieuwd wat volgens jullie de must-sees zijn als het gaat om live reputatie. Wat mag je absoluut niet missen?

. Wat mag je absoluut niet missen?
Als ik naar het lijstje met namen voor Pinkpop kijk zouden voor mij dit de must sees zijn. waren allemaal ook de keren dat ik ze live heb gezien erg goed:
IDLES, Fat Dog, The Cure, Wet Leg, the Haunted Youth

En voor mij ook leuk om te zien, maar wat mij betreft al wel een tijdje over hun hoogtepunt heen:
Editors, White Lies, Franz Ferdinand

• Leuk
Waarderingen: pp2018
Ik zou zeggen vooral The Cure. De andere genoemde bands door Davidd zijn ook zeer zeker de moeite waard, maar Robert Smith is een levende legende van wie het maar de vraag is hoe vaak je hem nog kunt zien.

White Lies is wat mij betreft niet over hun hoogtepunt heen, goede live band die in Nederland steeds grotere zalen speelt.

Foo Fighters en The Cure uiteraard, maar om de headliners kan je moeilijk heen op pinkpop haha.

Zelf heeft My Baby me wel verrast de vorige keer dat ik ze live zag, maar moet denk wel je ding zijn.

Kingfishr vond ik live erg leuk, maar heb ze alleen in een klein zaaltje gezien, waar ze misschien wel beter tot hun recht komen dan een festival.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: pp2018 en DennisvdBr
White Lies is wat mij betreft niet over hun hoogtepunt heen, goede live band die in Nederland steeds grotere zalen speelt
Zie inderdaad dat ze de Afas weten uit te verkopen. Alleen blijft voor mij toch een 00s /10s band. Als je kijkt naar hun grote hits zijn die bijna allemaal tussen de 10 en 15 jaar oud.

Uitverkocht was de AFAS volgens mij niet, de 013 een dag later wel. De HMH speelden ze in 2011 ook al, dus ik zou eerder zeggen dat ze een hernieuwde opleving van populariteit hebben. In Nederland was Time To Give uit 2018 natuurlijk hun grootste hit, daarna zijn ze heel veel zalen in Nederland gaan spelen waardoor hun live-populariteit ook weer steeds verder is toegenomen

Uitverkocht was de AFAS volgens mij niet, de 013 een dag later wel. De HMH speelden ze in 2011 ook al, dus ik zou eerder zeggen dat ze een hernieuwde opleving van populariteit hebben. In Nederland was Time To Give uit 2018 natuurlijk hun grootste hit, daarna zijn ze heel veel zalen in Nederland gaan spelen waardoor hun live-populariteit ook weer steeds verder is toegenomen
Juist, Time To Give heeft ze wel wat momentum gegeven! (al is dat alweer een paar jaar terug) Ik zit best in een KINK /StuBru bubbel, en daar wordt vooral bij KINK toch erg vaak het nieuwere 'Juice' gedraaid.
Volgens mijs is Tokyo ook wel wat blijven hangen, en 'As I try not to fall apart' kreeg ook wel wat airplay

Ik meen dat Time To Give ook op radio 2 een goed bereik had. Dat heeft ze ook mooie noteringen in de top-2000 opgeleverd. Daar koop je verder niks voor, behalve misschien populariteit en dus vollere zalen.

15 jaar terug gewoon in een 2/3 volle kleine zaal als de Effenaar. Geen geweldige zang, maar wel toffe muziek. Voor zulke bands is toch altijd wel een plekkie op de festival Line-up. heerlijk toch.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Maatje even gesproken! Het is even komkommertijd maar begin april na Pasen kunnen we laatste namen gaan bij schrijven! 2 namen voor noord en zuid en de rest alleen maar stage 4 en tent namen dus stel geen hoge eisen (wat we eigenlijk al wisten)! Ook kwa veranderingen met de indeling het veld mag hij niks over zeggen maar ook daar moet je niet te te grote veranderingen verwachten vergeleken met vorig jaar! Alleen een paar kleine aanpassingen!
Blokkenschema zoals het nu naar uitziet eind april! Verder nog vragen?😬

Zou Brigitte Calls Me Baby iets zijn voor Stage 4? Prima album uitgebracht vandaag en staan op andere festivals rond pinkpop.

Als ik naar het lijstje met namen voor Pinkpop kijk zouden voor mij dit de must sees zijn. waren allemaal ook de keren dat ik ze live heb gezien erg goed:
IDLES, Fat Dog, The Cure, Wet Leg, the Haunted Youth

En voor mij ook leuk om te zien, maar wat mij betreft al wel een tijdje over hun hoogtepunt heen:
Editors, White Lies, Franz Ferdinand

Ik vond de Editors 2 jaar geleden op Pinkpop anders nog erg sterk. Oke, het wordt wel eens tijd voor nieuw werk, maar live in mijn ogen gewoon nog steeds erg strak. Franz Ferdinant nooit live gezien, maar het laatste album (vorig jaar) vond ik heel leuk, dus hopelijk veel nummers van die track op de setlist (naast de oude goude natuurlijk).

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en ChrisV
Ik vond de Editors 2 jaar geleden op Pinkpop anders nog erg sterk. Oke, het wordt wel eens tijd voor nieuw werk, maar live in mijn ogen gewoon nog steeds erg strak. Franz Ferdinant nooit live gezien, maar het laatste album (vorig jaar) vond ik heel leuk, dus hopelijk veel nummers van die track op de setlist (naast de oude goude natuurlijk).
inderdaad, Editors dat jaar erg goed, net als QotSA datzelfde jaar

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en jeff250381
Vond het toen ruim voldoende maar voor me gevoel was Tom wat gereserveerd pas aan het einde laatste 20 minuten kwam die er echt in en zag je hem echt genieten waardoor het publiek er ook meer in kwam. maar misschien was het ook wel dat ik vrij hoge verwachting had

Maatje even gesproken! Het is even komkommertijd maar begin april na Pasen kunnen we laatste namen gaan bij schrijven! 2 namen voor noord en zuid en de rest alleen maar stage 4 en tent namen dus stel geen hoge eisen (wat we eigenlijk al wisten)! Ook kwa veranderingen met de indeling het veld mag hij niks over zeggen maar ook daar moet je niet te te grote veranderingen verwachten vergeleken met vorig jaar! Alleen een paar kleine aanpassingen!

Bedankt voor de update! Dus 4 namen totaal zuid en noord? Of 1 noord, 1 zuid?

Heb Editors toen ook gezien, was inderdaad gewoon goed, alleen heb ze wel is betere optredens zien geven in het verleden, zeg ik als enorme Editors fan.
Waar ik vooral op doel met over hun top is dat bijna alle hits van deze artiesten in de 00s / 10s liggen. Ik vind het zelf vaak leuk om artiesten live te zien die ik nog niet te vaak heb gezien en ook nieuw goed werk uitbrengen, zoals IDLES, Wet Leg, The Cure, maar bijvoorbeeld ook bands als Fontaines D.C.. Dat soort bands zullen dan altijd hoger op mijn must-see lijstje terecht komen als bands die het vooral moeten hebben van het verleden.

Voor de rest natuurlijk een prima rijtje namen voor mensen van mijn leeftijd, want zeker the Editors & White Lies, zijn toch wel persoonlijke favoriete. Zeker als er nummers gespeeld worden van albums als the Back Room, An end Has a Start of To Lose My Life

Dit heb ik live gezien en was ook echt goed.
Editors, Franz Ferdinand, Soulwax, The Haunted Youth, yungblud, Royel Otis, Wet Leg, Fat Dog, My Baby en natuurlijk de Foo's en the Cure.

Users who are viewing this thread