Gaming

als we daar door zijn ga ik een echte classic proberen
Echte classic als in? Ik zou als ik jou was en op zoek was naar een game met veel diepgang beginnen aan Clair Obscur. Game duurt niet heel lang tenzij je voor de platinum gaat zoals ik heb gedaan. Hier mensen ervaring met de platinum op Cyberpunk, is die erg veel grinden?

Echte classic als in? Ik zou als ik jou was en op zoek was naar een game met veel diepgang beginnen aan Clair Obscur. Game duurt niet heel lang tenzij je voor de platinum gaat zoals ik heb gedaan. Hier mensen ervaring met de platinum op Cyberpunk, is die erg veel grinden?
Last of us part 1 en 2
part 1 enkel de intro gespeeld
en van part 2 zelfs geen beelden gezien of gespoiled geweest
en aan platinums begin ik al niet meer :)

Last of Us 1 en 2 zijn meesterwerken. Zeker doen (mits een pauze tussen deel 1 en 2 om het wat te laten bezinken).

Maar als je een echte classic zoekt, ben je al goed op weg. God of War 2018 is een absolute klassieker.

Last of us part 1 en 2
part 1 enkel de intro gespeeld
en van part 2 zelfs geen beelden gezien of gespoiled geweest
en aan platinums begin ik al niet meer :)
Last of Us nog nooit gespeeld? Ik wou dat ik dat kon zeggen. Absolute klassieker inderdaad en wat mij betreft het beste verhaal ooit verteld in gaming, een van de betere in fictie durf ik zelfs te zeggen. Het geeft je een bepaald gevoel dat niet te beschrijven is.

Last of Us nog nooit gespeeld? Ik wou dat ik dat kon zeggen. Absolute klassieker inderdaad en wat mij betreft het beste verhaal ooit verteld in gaming, een van de betere in fictie durf ik zelfs te zeggen. Het geeft je een bepaald gevoel dat niet te beschrijven is.
klopt, de volledige intro wel en een klein stukje in de wereld gespeeld, maar misschien 1,5 u effectief in gespeeld?

staat al laaaaannnggg op de lijst

Oh je hebt het trauma van de opening al ervaren dus. Goed om te weten 🤪
dat trauma was de reden dat ik weet dat dit een top spel gaat zijn.
qua timing heb ik at gespeeld ergenshalverwege 2015, begin 2016 (de ps4 remaster) en gezien de situatie met mijn kind toen hitte dat wel effe heftig.
en weg gelegd, en qua tijdsgebrek wel nooit meer opgestart sindsdien.
maar ik ben er klaar voor (na GOW dan toch :D)

• Geweldig
Waarderingen: luluasas
Afgelopen zondag om 14 uur afgesproken om met 2 vrienden een potje Slay the Spire 2 te proberen. Ineens was het 19 uur 😅
Meer die dat 'probleem' hadden afgelopen weekend?

Afgelopen zondag om 14 uur afgesproken om met 2 vrienden een potje Slay the Spire 2 te proberen. Ineens was het 19 uur 😅
Meer die dat 'probleem' hadden afgelopen weekend?
Om 8 uur in de avond Pokemon Leafgreen opgestart.

Toen was het ineens half 4 's nachts.

Reacties zijn wel niet hoopgevend. Game ziet er op dit moment gewoon niet uit. Ik vrees als dat het eindproduct wordt, dat het een grote flop zal worden.

Vind het er eigenlijk gewoon uitzien zoals Guitar Hero er altijd wel een beetje uit zag. Zal me niks verbazen als men gewoon veel te hoge verwachtingen heeft en hoopte op een of andere super realistisch uitziende game.

Vind het er eigenlijk gewoon uitzien zoals Guitar Hero er altijd wel een beetje uit zag. Zal me niks verbazen als men gewoon veel te hoge verwachtingen heeft en hoopte op een of andere super realistisch uitziende game.
Super realistisch hoeft natuurlijk ook niet. Maar de graphics (vooral het fretboard-gedeelte) zien er nu uit alsof het een 20 jaar oud spel is, en dat schreeuwt toch wel "low effort".

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Het is mogelijk om song suggesties in te leveren voor het nieuwe Guitar Hero spel:

Hieronder een top10 van artiesten die gesuggereerd zijn (bron: hun twitter)

1773341114993.png

Edit: al is deze tussenstand blijkbaar al van een eerder verzoek afgelopen najaar, lijkt het.

Laatst bewerkt:
Nogsteeds vol bezig met Expedition 33. Zit voor mijn gevoel bijna aan het einde (act III), moet zeggen dat er nu wel echt een moeilijkheidsgraad piek is, waarbij je toch af en toe moet zoeken naar area's waar je niet na 1 klap al dood bent. Dus nu vooral de relationship sidequests doen, voordat ik (denk ik) he laatste gevecht / area in ga.

Al met al echt een geweldige game. Enorm verslavend en het verveelt geen moment. Sterk verhaal, enorm vette graphics en denk ik de beste muziek die ik ooit in een game heb gehoord.

Paar kleine verbeteringen (zeker op het punt waar ik nu zit);
- het zou enorm fijn zijn als je kon zien welke area's je al 100% gehad hebt en wat je nog mist.
- Een bestiary zou ik nog een vette toevoeging vinden, waarin je info over de monsters/creaties die je al hebt verslagen kan lezen.

Nogsteeds vol bezig met Expedition 33. Zit voor mijn gevoel bijna aan het einde (act III), moet zeggen dat er nu wel echt een moeilijkheidsgraad piek is, waarbij je toch af en toe moet zoeken naar area's waar je niet na 1 klap al dood bent. Dus nu vooral de relationship sidequests doen, voordat ik (denk ik) he laatste gevecht / area in ga.

Al met al echt een geweldige game. Enorm verslavend en het verveelt geen moment. Sterk verhaal, enorm vette graphics en denk ik de beste muziek die ik ooit in een game heb gehoord.

- het zou enorm fijn zijn als je kon zien welke area's je al 100% gehad hebt en wat je nog mist.
- Een bestiary zou ik nog een vette toevoeging vinden, waarin je info over de monsters/creaties die je al hebt verslagen kan lezen.
Wilde hier ook al wat typen over deze fantastische game! Na alle goede verhalen ben ik ook overstag gegaan en deze game gekocht. Een tijd geleden dat ik weer eentje gekocht heb ipv spelen wat Ps Plus mij te bieden heeft.

Maar damn. Wat een game. Ik ben nu in act 2 maar werkelijk weggeblazen. Dit spel is een 10 uit 10 op alle niveaus. Grafisch uniek, de muziek is werkelijk prachtig (bij de absolute top aan soundtracks) en de gameplay vind ik geweldig. Erg diepgaand systeem met alle pictos en je kunt echt puzzelen hoe je team eruit moet zien.

Maar bovenal dat verhaal.. als je ouder wordt heb je zelden meer een game waar je echt emotioneel bij betrokken raakt. Als kind/puber heb je dat vaker en mede daardoor hebben games als Ff7 en Ff8 diepe diepe indruk op me achter gelaten. Alleen The Last of Us deel 2 is dat daarna nog gelukt maar nu is er plots deze obscure Franse parel. Ik vind het echt indrukwekkend hoe zij weten te spelen met je emoties van luchtig en fluffy naar echte diepe emoties over verlies en rauw. Wat een game mensen. Wat een game.

Ik raad aan om zoveel mogelijk sidequests te doen voordat je het verhaal afsluit, maar denk dat het al bijna niet meer kan als ik hoor waar je bent in het verhaal. Ik zou een wekelijkse podcast kunnen maken over dit spel en over een paar jaar nog niet uitgepraat zijn. Nog nooit heeft een game mij zo kunnen raken als Expedition 33. Mooi om te horen dat jij het ook tof vind! Ben bang dat kaarten krijgen moeilijk gaat worden maar volgende week zondag en maandag kun je de muziek live zien in Rotterdam bij " CLAIR OBSCUR: EXPEDITION 33. A Painted Symphony" in De Doelen.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Joslittel
Als kind/puber heb je dat vaker en mede daardoor hebben games als Ff7 en Ff8 diepe diepe indruk op me achter gelaten
Ik ben bijna klaar met de platinum voor Cyberpunk 2077 en FF7 Remake Intergrade is de volgende game op mijn lijstje, hoor ook hele goede dingen over de muziek in die game en het verhaal dus kan niet wachten. Cyberpunk heeft overigens ook mijn verwachtingen overtroffen, erg goede game!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik ben bijna klaar met de platinum voor Cyberpunk 2077 en FF7 Remake Intergrade is de volgende game op mijn lijstje, hoor ook hele goede dingen over de muziek in die game en het verhaal dus kan niet wachten. Cyberpunk heeft overigens ook mijn verwachtingen overtroffen, erg goede game!
FF 7 Remake is wel heel lineair. Het was een fijne game, vooral door de combat, maar verwacht er niet teveel van.

Users who are viewing this thread