Actualiteit

Ja, ik snap dit ook wel idd. Het voelt meer als een optelsom van dat Odido in mijn ogen gewoon tekortschiet richting de klanten die ze onmiskenbaar hebben gedupeerd (of in ieder geval niet genoeg gedaan hebben dat te voorkomen).
Begrijpelijk!

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Shit, jullie zullen wel gelijk hebben inderdaad, ik had mijzelf nog niet de logische vraag gesteld wat ze ervoor terug zouden krijgen maar dit klinkt even zo aannemelijk als dat het jammerlijk is, helaas. En ja, ik ben mij bewust dat de SGP een stuk minder fris is dan ik voor deed komen, maar ik probeerde even vanuit hun PR perspectief te redeneren. Maar het is wel uitverkoop bij de D66 “idealen” zo zeg (idealen tussen aanhalingstekens want de echte grap is als je op dit punt nog dacht dat ze bij D66 idealen hebben).

Ik durf bijna niet te zeggen “hopen dat ze op klimaat en onderwijs niet teleurstellen” want dan vraag ik er bijna om…
bday anything GIF
Laten we er maar van uitgaan dat ze ons ook op die vlakken gaan teleurstellen, dan kan het alleen maar meevallen

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Dr. Hannibal
Dus we moeten de Iraanse bevolking in de steek laten?
Als dat de werkelijke reden was waarom dit gebeurde zou ik het toejuichen maar dat is voor Trump en Israel hooguit een mooie bijvangst om het te verkopen aan de rest van de wereld. Want dan zijn er zo nog wel een 10-tal landen te noemen waar de bevolking net zo (of zelfs erger) onderdrukt wordt. Als Trump echt met de bevolking begaan was dan zou hij zijn fout met de terugtrekking uit Afghanistan terugdraaien want daar is het nog wel een graadje erger voor de bevolking dan in Iran. Maar daar zit niet veel financieel gewin voor de Trumpclan.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Timmetje
Ik denk dat het zeker goed is om te investeren in onze veiligheid, maar het is natuurlijk wel bijzonder dat er ineens 19 miljard beschikbaar komt via een extra belasting (die disproportioneel zwaarder drukt op de niet-topinkomens), maar er niet via een andersoortige (vermogens)belasting wat geld bijeen kan worden gehaald om iets te doen aan armoede, geld voor jeugd GGZ, gehandicaptenzorg en ga zo maar door.

• Leuk
Waarderingen: elo en Dr. Hannibal
Als dat de werkelijke reden was waarom dit gebeurde zou ik het toejuichen maar dat is voor Trump en Israel hooguit een mooie bijvangst om het te verkopen aan de rest van de wereld. Want dan zijn er zo nog wel een 10-tal landen te noemen waar de bevolking net zo (of zelfs erger) onderdrukt wordt. Als Trump echt met de bevolking begaan was dan zou hij zijn fout met de terugtrekking uit Afghanistan terugdraaien want daar is het nog wel een graadje erger voor de bevolking dan in Iran. Maar daar zit niet veel financieel gewin voor de Trumpclan.
Het is ook gewoon wederom een afleiding van de Epsteinfiles natuurlijk. Niet het feit dat Bill Clinton in zijn historische getuigenis gister oproept om Trump te horen haalt de voorpagina's, maar het oorlogje spelen van Trump.

Ik denk dat het zeker goed is om te investeren in onze veiligheid, maar het is natuurlijk wel bijzonder dat er ineens 19 miljard beschikbaar komt via een extra belasting (die disproportioneel zwaarder drukt op de niet-topinkomens), maar er niet via een andersoortige (vermogens)belasting wat geld bijeen kan worden gehaald om iets te doen aan armoede, geld voor jeugd GGZ, gehandicaptenzorg en ga zo maar door.
Volgens oud generaal de Kruijf moeten we ons voorbereiden op een bezetting,wat is dan nog het nut van een vrijheidsbijdrage?

Really? Je gelooft dat de Iraanse bevolking hier ook maar iets mee geholpen is? En dat hun welzijn ook maar een fractie van de idee achter deze aanvallen is?
Ik wist niet dat je een glazen bol had. En alsof wij weten in onze zetel wat een Iraniër op dit moment meemaakt in zijn eigen land. Maar aangezien hier iedereen de waarheid in pacht heeft, wat is dan het alternatief om hen te helpen?

En alsof wij weten in onze zetel wat een Iraniër op dit moment meemaakt in zijn eigen land.
Dit fascineert mij ook al de hele ochtend. Niet alleen hier, maar overal op het internet schieten de geopolitieke duiders als paddenstoelen uit de grond, om zich in alle overtuiging voor dan wel tegen deze militaire operatie uit te spreken.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dit fascineert mij ook al de hele ochtend. Niet alleen hier, maar overal op het internet schieten de geopolitieke duiders als paddenstoelen uit de grond, om zich in alle overtuiging voor dan wel tegen deze militaire operatie uit te spreken.
Ik voel me zelf allerminst een geopolitiek duider en weet ook echt te weinig van Iran af om een al te gefundeerde mening te hebben, maar de timing van Trumps internationale zetten (om even alles te pakken, inclusief bijv Groenland en Mexico) vind ik persoonlijk wel opvallend. De "president van de vrede" is er in ieder geval maar druk mee.. en ik denk dat hij dat niet doet voor anderen, maar voor zichzelf.

En nee, ik ben geen complotdenker.

Het is ook weer niet zo heel moeilijk te duiden. Trump en Netanyahu maken het wat dat betreft niet ingewikkelder dan het is. Dat we achter dat duo überhaupt nog enig moreel oke beweegreden zoeken..

• Leuk
Waarderingen: BeWario en AngieH
Het is ook weer niet zo heel moeilijk te duiden. Trump en Netanyahu maken het wat dat betreft niet ingewikkelder dan het is. Dat we achter dat duo überhaupt nog enig moreel oke beweegreden zoeken..
Afgaande op de vele video's en berichten die ik zie vanuit de Iraanse bevolking zelf is men het daar niet met jou eens.

• Leuk
Waarderingen: davadude en koekroeck
Afgaande op de vele video's en berichten die ik zie vanuit de Iraanse bevolking zelf is men het daar niet met jou eens.
Begrijp me niet verkeerd, het Iraans regime is verwerpelijk tot ongekende proporties. Maar we geloven toch niet dat uit de koker van iemand die een gruwelijke genocide pleegt (en Trump), een morele drijfveer komt?

Daarbij, dan wordt het land gebombardeerd, en dan? Dat gaat de lokale bevolking inderdaad enorm helpen. Afghanistan is er ook zo veel beter van geworden.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en JK79
Begrijp me niet verkeerd, het Iraans regime is verwerpelijk tot ongekende proporties. Maar we geloven toch niet dat uit de koker van iemand die een gruwelijke genocide pleegt (en Trump), een morele drijfveer komt?

Daarbij, dan wordt het land gebombardeerd, en dan? Dat gaat de lokale bevolking inderdaad enorm helpen. Afghanistan is er ook zo veel beter van geworden.
Dit, plus: Netanyahu heeft een persoonlijk belang bij een nieuwe oorlog, namelijk; uit de gevangenis blijven (er hangt hem 10 jaar celstraf boven het hoofd in zijn corruptiezaak).

• Leuk
Waarderingen: elo, JK79 en Oasiss
Volgens mij zijn er weinig landen op vooruit gegaan, nadat regimes omver geworpen werden met behulp van buitenlandse invloeden.

• Pray
Waarderingen: Oasiss
Dit, plus: Netanyahu heeft een persoonlijk belang bij een nieuwe oorlog, namelijk; uit de gevangenis blijven.
Op zich, hij houdt al decennia vol dat Iran op een haar na nucleaire wapens heeft, dus wat dat betreft lijkt dat luchtkasteel wel duurzaam.

Users who are viewing this thread