Pinkpop 2026

Heb het hier al eens gezegd. Hun identiteit is gegroeid naar 3 stadionheadliners. En daar onder stond nog heel wat kwaliteit ook.

BKS wou een kleiner alternatief vormen. Waren hier ook succesvol in. Mojo kon dat niet verkroppen en heeft DTRH in het leven geroepen.

Meer en meer van die kwalitatieve namen verdwenen. Want waar Pinkpop echt goed in was de laatste jaren: echt brol opvulling programmeren. Sorry. Op Werchter zie je nog de liefde voor bepaalde muziek. En dat sijpelt ook door in de line up. Dat is Pinkpop helemaal kwijt.
In een jaar zoals 2014 had TWOD bv niet zo dood gevallen.

Dan maak je het mee dat je de beoogde stadionheadliners niet altijd meer scoort. En voor het complete plaatje komen mensen niet meer. Met de line up van dit jaar willen ze de 40+ die er al geweest zijn terug lokken. En dat lukt ook niet helemaal. Maar dat is niet de doelgroep waar je moet op richten. Bij een grote hoop jongeren is het momenteel gewoon “verbrand”. Die kiezen voor Werchter of iets anders.

Er was hier enthousiasme over White Lies, Franz Ferdinand en Editors. Dat zegt imo ook echt alles.
Ik baalde daar zo van in 2023. Ben een grote TWOD liefhebber, maar in het voorvak werd alleen maar geluld (en dan ook nog met je rug naar het podium gaan staan!!) en leek wel of iedereen er al stond voor Pink en dat beïnvloede wel mijn ervaring.
En er komt tegenwoordig een totaal ander publiek naar PP dan naar Werchter en gelukkig maar en die willen naar White Lies, Editors en Franz Ferdinand (die staan trouwens ook regelmatig op Werchter) en daarmee lok je idd de 40 plus (niets mis mee, die geven tenminste wat uit). Zoals ik ook al eerder heb vermeld, hebben ze het onder de jongeren redelijk vergooid en ik zie ze dat niet meer terugwinnen, Zet dus in op je doelgroep en hou eens op met dat net niet veranderen, maar kies een richting!
Brol zal wel Vlaams zijn ;) , maar ik denk wel dat ik weet wat je daarmee bedoelt en daar moet PP idd eens mee ophouden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Is het bijvoorbeeld nodig om een wilhelmina sky deck ticket te kopen zodat je in het voorvak van de south stage kunt komen? Of kan je hier zonder die dure ticket ook komen?
Je kan daar altijd komen, maar vol is vol als je geen Skydeck toegang hebt. Bij Yungblud heb ik zelf ook al 2x vooraan gestaan en toen had je een kwartier voor aanvang nog ruimte genoeg.

• Geweldig
Waarderingen: Honk
En dan nog te zwijgen over dat waanzinnig volstrekt wereldvreemd en onzinnig interview dat de organisatie gaf bij de kickstart van Pinkpop in november. Dan voel je het niet vrees ik.

Zeer benieuwd hoe de Amerikaanse bazen hier allemaal naar kijken. En hoe die functioneringsgesprekken zullen zijn als ze langskomen.
Dat ging idd nergens over, word nog boos als ik er weer aan denk. Die snappen er niet veel van!

Laatst bewerkt:
Is het bijvoorbeeld nodig om een wilhelmina sky deck ticket te kopen zodat je in het voorvak van de south stage kunt komen? Of kan je hier zonder die dure ticket ook komen?
Houd er wel rekening mee dat wanneer Di-rect op North afsluit er ongetwijfeld al Foo fans zullen zitten, voor en tijdens YUNGBLUD.

Ik hoop dat Pinkpop heel goed kijkt bij de Zwarte Cross, die verliezen elk jaar meer identiteit. Gelukkig voor hun is er niets zoals de Zwarte Cross maar HET feest van het de Achterhoek is het allang niet meer. Mocht Pinkpop die eigen identiteit die ze nog hebben als het festival van Limburg verliezen, kunnen ze beter meteen stoppen.
Boerenrock festival. Prima alternatief.

• Leuk
Waarderingen: Honk
Misschien is het ondertussen verbeterd. Maar in 2013 kocht ik voor het laatst een weekend ticket en toen waren de ervaringen op andere festivals vele malen beter. Toen ben ik in 2017 nog een keer een dag terug geweest en was er niets verbeterd.

- Allereerst al die kleedjes midden op het terrein, dat zijn allemaal lokale mensen die er een soort buurtfeestje van maken.
- Diezelfde mensen die er een buurtfeestje van maken zijn er voor een soort zuipfestijn. Op elk festival kom je wel eens een dronken of doorgesnoven kneus tegen. Op Pinkpop lag het hele veld vol met dronken groepen.
- De beveiliging is mega onvriendelijk. Op bv Lowlands zijn ze er bijvoorbeeld om je te helpen en feesten ze een beetje mee op Pinkpop kunnen ze alleen maar onvriendelijk doen.
- Aanbod aan eten was toen extreem minimaal. Het was patat en snacks wat de klok sloeg.
- Het overschot aan Nederlandse acts
- En zo kan ik nog wel even door.

Ik denk echt dat ze in die tijd een hoop mensen zijn verloren die ze nu keihard missen.. Wat ik hier lees is er ondertussen al een hoop verbeterd. Maar die mensen die ze toen zijn kwijtgeraakt. (ik was toen 26 nu 40) die maken nu andere keuzes. Misschien als de FF dag dit jaar beter bevalt wint Pinkpop mij weer een beetje terug. We gaan het zien.
Ik vind zelf Pinkpop de afgelopen jaren juist heel fijn qua weinig dronken mensen. Ik was op Rock Werchter afgelopen zomer en vond het daar echt heel erg, dat ik me zelfs af en toe niet veilig voelde.

Je kan daar altijd komen, maar vol is vol als je geen Skydeck toegang hebt. Bij Yungblud heb ik zelf ook al 2x vooraan gestaan en toen had je een kwartier voor aanvang nog ruimte genoeg.
Ik denk als je 4 acts van te voren gaat staan je echt wel ver naar voren kan komen. Als je de hele dag gaat staan weet je zeker dat je tegen de eerste hekken kunt staan. De FF zullen inderdaad ook een aantal hele fanatieke fans hebben.

Ik vind zelf Pinkpop de afgelopen jaren juist heel fijn qua weinig dronken mensen. Ik was op Rock Werchter afgelopen zomer en vond het daar echt heel erg, dat ik me zelfs af en toe niet veilig voelde.
Dat heb ik helemaal niet zo ervaren afgelopen zomer op Werchter. Ik ben overigens niets in de feest tenten geweest na de headliner. Dus dat weet ik niet. Maar ik vond de sfeer op de camping en het festival terrein echt heel relax! Kan mij natuurlijk niet verplaatsen in hoe een vrouw zich in een dergelijke situatie voelt.

Denk dat er dit keer ook wel flink wat mensen al vroeg voor Yungblud gaan wachten gezien de hype. Maar het is bij PP eigenlijk altijd wel te doen inderdaad.

Ik was op Rock Werchter afgelopen zomer en vond het daar echt heel erg, dat ik me zelfs af en toe niet veilig voelde.
Heb dit ook van meerdere mensen in mijn vrienden- en kennissenkring gehoord. Ik vond zelf de laatste 2 keer dat ik RW (1 dag) bezocht ook wel meer dan genoeg voor een halve dag. Mijn vriendin voelde zich niet op haar gemak bij die Jupiler Towers vooral.

• Leuk
Waarderingen: Festivaltime en Lauraa
Dat heb ik helemaal niet zo ervaren afgelopen zomer op Werchter. Ik ben overigens niets in de feest tenten geweest na de headliner. Dus dat weet ik niet. Maar ik vond de sfeer op de camping en het festival terrein echt heel relax! Kan mij natuurlijk niet verplaatsen in hoe een vrouw zich in een dergelijke situatie voelt.

Het was met name rond de laatste artiesten op het hoofdpodium. Ik denk op Pinkpop dat je de dronken mensen wat beter kan vermijden, op Werchter is dat lastig met die bar vlak voor het hoofdpodium. Het was elke avond 1 en al gebeuk en bierdouches. Dus niet in het voorvak maar net daarachter. En dan met name de rechterkant, misschien had dat ook te maken met die dj stage die aan de rechterkant zat

Dus daar baalde ik van omdat ik iemand ben die het wel leuk vind om beetje richting vooraan te staan. Waarschijnlijk viel het op de rest van het veld wel mee

Het was met name rond de laatste artiesten op het hoofdpodium. Ik denk op Pinkpop dat je de dronken mensen wat beter kan vermijden, op Werchter is dat lastig met die bar vlak voor het hoofdpodium. Het was elke avond 1 en al gebeuk en bierdouches. Dus niet in het voorvak maar net daarachter. En dan met name de rechterkant, misschien had dat ook te maken met die dj stage die aan de rechterkant zat

Dus daar baalde ik van omdat ik iemand ben die het wel leuk vind om beetje richting vooraan te staan. Waarschijnlijk viel het op de rest van het veld wel mee
Oh en daarnaast tijdens het teruglopen naar the hive ook echt hele dronken mensen, 2 gingen er nog met elkaar op de vuist vlak voor me. Tsjah dan voel je je niet prettig

Heb dit ook van meerdere mensen in mijn vrienden- en kennissenkring gehoord. Ik vond zelf de laatste 2 keer dat ik RW (1 dag) bezocht ook wel meer dan genoeg voor een halve dag. Mijn vriendin voelde zich niet op haar gemak bij die Jupiler Towers vooral.
ik heb het hier ook al eens vermeld, maar wij zijn zelfs eerder weggaan wegens dit fenomeen (agressie en seksuele intimidatie). voor ons nooit meer Werchter!

Ja, het is treurig dat dit soort dingen gebeuren. Maar het is een illusie om te denken dat het specifiek voor Werchter, of welk festival dan ook is. Op Pinkpop gebeuren ongetwijfeld evenveel vervelende incidenten.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ja, het is treurig dat dit soort dingen gebeuren. Maar het is een illusie om te denken dat het specifiek voor Werchter, of welk festival dan ook is. Op Pinkpop gebeuren ongetwijfeld evenveel vervelende incidenten.
Wij hadden het in ieder geval nog niet meegemaakt en gaan toch al heel wat jaren naar diverse festivals: zoals Paaspop, Lowlands, Pinkpop en Dauwpop (dit jaar voor het eest naar BKS). Echt overal hangt een fijne sfeer, maar Werchter nooit meer, of zal het toch aan die Belgen liggen ;) ?

ik heb het hier ook al eens vermeld, maar wij zijn zelfs eerder weggaan wegens dit fenomeen (agressie en seksuele intimidatie). voor ons nooit meer Werchter!
Verschrikkelijk fenomeen, begrijp waar jullie het over hebben.. dit gebeurt overigens wel op meer festivals, dat dit op Werchter gebeurt verbaast mij overigens wel, heb zelf de ervaringen gehad met bijv. Een zwarte cross complete vriendengroepen met elkaar op de vuist of dat er een draad word gespannen op strothoogte als er weer een ploeg aan komt lopen, maar weet ook dat dit meer gebeurt op dat soort festivals (ze zijn er over het algemeen niet voor de muziek).

Ook lowlands al eens eerder vertrokken veel anabolen stedelingen die om het kwartier je vrouw proberen te versieren.
En ook voor dat festival snap ik het ergens ik heb daar niks meer te zoeken het trekt "ook" een ander publiek.

Of Appelpop gratis festival dus knokken ook de rotte appels komen dan op je festival!

Bij Pinkpop heb ik dit echter nog nooit meegemaakt in de afgelopen 18 jaar, tuurlijk dronken mensen ook wel enkele gebruikers van harddrugs gezien maar nooit vervelend richting personen.
De meeste mensen komen er toch puur voor de muziek.. denk dat Werchter ook dit type publiek heeft vandaar dat ik het ook niet snap!

• Leuk
Waarderingen: Festivaltime
Wij hadden het in ieder geval nog niet meegemaakt en gaan toch al heel wat jaren naar diverse festivals: zoals Paaspop, Lowlands, Pinkpop en Dauwpop (dit jaar voor het eest naar BKS). Echt overal hangt een fijne sfeer, maar Werchter nooit meer, of zal het toch aan die Belgen liggen ;) ?
nooit mee gemaakt op eender welk festival, of het nu werchter, sziget, pinkpop is, graspop, pukkelpop,...
het is gewoon een fenomeen dat helaas in onze gehele maatschappij zit.
en waarin dringend een besef mag komen dat dit niet ok is.
zie ook de vraagstelling bij vrouwen wie kom je het liefst tegen in een bos alleen. een man of een beer.

laat gewoon iedereen met rust, en altijd, maar dan ook altijd VRAAG CONSENT

Zelf ook een aantal jaren dingen gezien op de zwarte cross die niet kunnen. Daarom een no go voor mij.

Wat Werchter betreft heb ik het altijd als enorm fijn ervaren (15+ edities) Sinds de dj torens er zijn komen er natuurlijk ook mensen die niks om de tenten en hoofdpodium geven en alleen maar zuipen en daar staan. Die plek vermijd ik dan ook ten strengste.

Tip voor Werchter als je vooraan wilt staan. Ga het vak in of linkerkant ter hoogte van de Studio Brussel stand.

Jammer dat een aantal van jullie vervelende dingen hebben moeten meemaken.. Hopelijk kunnen we vanaf nu een mooi festivalseizoen starten zonder gekke dingen 🫶

Ja het zal op alle festivals wel voorkomen. Jammer voor mij dat mijn enige Werchter ervaring een slechte ervaring was. Misschien geef ik het ooit nog wel weer een kans en vermijd ik bepaalde plekken.

Voor mijn gevoel is Pinkpop wel een gemoedelijk familie vriendelijk festival, gelukkig daar nog nooit gekkigheid gehad

Heel belangrijke (maar te late) tip voor RW. Blijf ten allen tijden weg van het middelste deel van de Main, met name die 2 drankstanden daar. Wat daar verzameld staat staat daar niet voor de muziek. Hatelijk stukje.
Best hier voorbij of meer richting de zijkanten gaan.

• Leuk
Waarderingen: Lauraa

Users who are viewing this thread