voor mij is het de line up dat de grote factor isVolgens mij bestaan de bezoekers van Werchter voor een derde uit Engelsen, die reizen ook ver genoeg. Als je eenmaal die doelgroep binnen hebt, raak je ze niet zo snel meer kwijt. Hele hordes Nederlands gaan naar Sziget. Afstand is volgens mij niet de nr1 beslissingsmaker.
en ook geen echte mobilhome camping
vaak hebben ze een 10 tal namen over de 3 dagen staan die ik wil zien, maar vaak ook verschijnen op werchter. en vaak daar op een leuker podium dan de mainstages van pinkpop. Lees barn/slope.
dingen als nielson, davina michelle, di-rect zeggen mij als belg hoegenaamd niets.
een joost kan ik op iedere vlaamse kermis ook gezien hebben, de berg aan eurosong namen doet me ook niets zijnde claude, loreen, ...
waardoor het vaak een njet wordt want niet goedkoper dan werchter in verhouding, langer rijden en line up is vaak maar zo zo.
bv hoe war on drugs ontvangen werd in 2023 op pinkpop of op werchter 2022 was een hemelsbreed verschil.
en stond ook gewoon beter geprogrammeerd
pinkpop stonden ze tussen niaill horan & pink in en op de andere stage was het lumineers & editors.
werchter dat jaar was het rijtje pixies, twod pearl jam. (en dat dus ook een jaar eerder, en dan voelde pinkpop ook een beetje aan als te laat geboekt (nu ook met oa wet leg bv )
nu ik wens iedereen top pinkpop toe, en besef pinkpop is niet mijn festival en dat is ok
vooral kijk ik al uit naar de eerste berichten van Dennis eens pinkpop open gaat