Rock Werchter 2026

Ik kies bij een clash van David Byrne en Moby toch voor Moby. David Byrne de vorige keer al gezien en de kans dat hij weer tourt is groter dan een tour van Moby. Het zal met pijn in mijn hart zijn, want David Byrne in 2016 was magisch. Maar Moby is een jeugdheld van mij met zijn album Everything is Wrong. Buren werden volgens mij gek wanneer ik de Westbamremix van Feeling so real draaide.

Indeling kun je vinden in de clashfinder van Wesley. In ieder geval is bekend dat Slope en Mainstage elkaar afwisselen met steeds 5 minuten 'vrij' na het Slope optreden.

i know maar als het dit wordt gaat het pittig worden dit jaar voor mij
all them witches vs basht
fka twigs vs the warning
the last dinner party vs social distorion vs keo
franz ferdinand vs scene queen
kneecap vs dogstar
florence road vs beirut
halsey vs matt berninger vs ecca vandal
reytons vs pixies
mogwai vs last train
byrne vs house of protection
a perfect circle & moby
of byrne & moby & pschonaut

ik ben hier niet klaar voor

• Haha
Waarderingen: WesleyNoH
fka twigs vs the warning
kneecap vs dogstar
florence road vs beirut
reytons vs pixies
mogwai vs last train
a perfect circle & moby

Ja, het gaat zwaar worden. Enige hoop is dat er op de meeste dagen nog wat namen van Barn en Klub C op een andere plek terecht kunnen komen. Maar dat zal waarschijnlijk weer nieuwe clashes opleveren.

fka twigs vs the warning
kneecap vs dogstar
florence road vs beirut
reytons vs pixies
mogwai vs last train
a perfect circle & moby

Ik denk dat The War On Drugs x The Prodigy een grote clash wordt voor veel reguliere bezoekers.

Ik denk dat The War On Drugs x The Prodigy een grote clash wordt voor veel reguliere bezoekers.
zou het voor mij ook zijn moest er niet zoveel emotie hangen bij The war on drugs.
krijg nu al kippenvel als ik aan die komende show denk.
weet al exact waar ik moet staan. echt even stil staan bij hem en de voorbije jaren zonder hem.

• Geweldig
Waarderingen: musicislife en mattman
En dan hebben we ook nog Tom Smith die clasht met TWOD. Mijn grootste potentiële clash blijft Ethel Cain vs. the Cure, dus ik blijf hopen dat er in Klub C nog een naam na Ethel komt. Dan kan ik na David Byrne gelijk naar haar.

Het contrast kan ook haast niet groter. Maar ondanks dat ik beide zeer kan waarderen, zou ik richting het einde van zo'n festivaldag toch zonder al te veel moeite ervoor kiezen om de Barn af te breken bij The Prodigy.

De David Byrne vs Moby clash zou ik (ondanks alle lovende verhalen) ook vrij gemakkelijk voor Moby kiezen, @Chiel heeft het mooi verwoord hierboven. Jeugdheld die zelden tourt. Doet ook wel pijn om er voor het eerst in 4 jaar niet bij te zijn en dan deze fantastische zondag te missen.

De David Byrne vs Moby clash zou ik (ondanks alle lovende verhalen) ook vrij gemakkelijk voor Moby kiezen, @Chiel heeft het mooi verwoord hierboven. Jeugdheld die zelden tourt. Doet ook wel pijn om er voor het eerst in 4 jaar niet bij te zijn en dan deze fantastische zondag te missen.
We moeten de timetable afwachten, maar ik verwacht dat de clash tussen A Perfect Circle en David Byrne groter gaat zijn dan die tussen Byrne en Moby.
Als je voor (een stuk van) A Perfect Circle kiest, geraak je de Barn niet meer in voor Byrne. Als je naar Byrne gaat, kun je normaal gezien nog wel een flink stuk van Moby zien.
Veel zal wel afhangen van hoe lang The Cure gaat spelen...

5 minuten is genoeg om van Slope naar Main onderweg een Bickyburger te scoren, én bij "de Poes-paal-rechtsvoor" af te spreken. Al was de paal volgens mij veranderd in 2025....
de vraag is vooral
hoe duur is de bicky dit jaar?

ik blijf hopen dat er in Klub C nog een naam na Ethel komt. Dan kan ik na David Byrne gelijk naar haar.
Zal dan toch van buiten volgen zijn, gok ik. 😅

Hier net hard aan het hopen dat Ethel tijdens The Cure staat, aangezien die laatste geen must is. Kan je met wat geluk het rijtje Byrne > Moby > Cain maken.

Gaan ze nog iets doen aan the barn? Lijkt mij dat als je The War On Drugs wilt bekijken tot het einde onmogelijk er nog in komt bij the prodigy en dat vind ik ergens nogsteeds belachelijk..

Gaan ze nog iets doen aan the barn? Lijkt mij dat als je The War On Drugs wilt bekijken tot het einde onmogelijk er nog in komt bij the prodigy en dat vind ik ergens nogsteeds belachelijk..
is nu achteraan helemaal open en kan je dus nog van "buiten" meepakken

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread