Alcatraz Open Air 2026

Er is zéér weinig leven op dit forum. Wil dit dan zeggen dat er dit jaar weinig animo is voor Alcatraz? Zou dit wel spijtig vinden want het is de laatste jaren echt wel uitgegroeid tot mijn favoriet :unsure:

Er is zéér weinig leven op dit forum. Wil dit dan zeggen dat er dit jaar weinig animo is voor Alcatraz? Zou dit wel spijtig vinden want het is de laatste jaren echt wel uitgegroeid tot mijn favoriet :unsure:
Tuurlijk niet, Alcatraz is populairder dan ooit.
Er is gewoon weinig tot niets te melden (niet alleen over Alcatraz).. 🤷‍♂️
Plus iedereen is druk bezig met allerlei spelletjes en lijstjes, dat zegt ook wel genoeg, lijkt me. 😉

Maar als je een leuk gespreksonderwerp hebt, laat het dan vooral weten, dan komt het gesprek vanzelf wel weer op gang.

Ik steek het nooit onder stoelen of banken: La Morgue is voor mij één van de beste festivalpodia. Zijn er specifieke Morgue-bands/shows waar jullie erg naar uitkijken? Dankzij jullie suggesties heb ik andere jaren o.a. Thy Catafalque, Crippled Black Phoenix en Fen gezien.

Op donderdag kijk ik erg uit naar Der Weg Einer Freiheit. Stonden op hun vorige editie nochtans in de Helldorado, maar ik verwacht een clash met Alestorm (en veel mensen die Alestorm verkiezen boven DWEF).

Op vrijdag tracht ik Witch Club Satan ook mee te pikken. Ik heb ze recent in de AB gezien als voorprogramma van Avatar en het was écht wel een goed optreden. Ik ben benieuwd of ze dit kunstje kunnen herhalen op Alcatraz.

Last but not least kijk ik zeker weer uit naar Hemelbestormer op zondag. Heb de band nu al een keer of 5 gezien, maar ze blijven live altijd erg consistent goed. Bij hun laatste passage op Alcatraz toverden ze zowaar een cover van Freezing Moon uit hun hoed, volledig omgevormd naar hun eigen hand.

Ik steek het nooit onder stoelen of banken: La Morgue is voor mij één van de beste festivalpodia. Zijn er specifieke Morgue-bands/shows waar jullie erg naar uitkijken? Dankzij jullie suggesties heb ik andere jaren o.a. Thy Catafalque, Crippled Black Phoenix en Fen gezien.

Op donderdag kijk ik erg uit naar Der Weg Einer Freiheit. Stonden op hun vorige editie nochtans in de Helldorado, maar ik verwacht een clash met Alestorm (en veel mensen die Alestorm verkiezen boven DWEF).

Op vrijdag tracht ik Witch Club Satan ook mee te pikken. Ik heb ze recent in de AB gezien als voorprogramma van Avatar en het was écht wel een goed optreden. Ik ben benieuwd of ze dit kunstje kunnen herhalen op Alcatraz.

Last but not least kijk ik zeker weer uit naar Hemelbestormer op zondag. Heb de band nu al een keer of 5 gezien, maar ze blijven live altijd erg consistent goed. Bij hun laatste passage op Alcatraz toverden ze zowaar een cover van Freezing Moon uit hun hoed, volledig omgevormd naar hun eigen hand.
Moet nog een aantal bands luisteren maar deze heb ik al genoteerd
Donderdag: DWEF
Vrijdag: WCS, Modder, The Ruins of Beverast
Zaterdag: Coroner, Castle Rat, Divided
Zondag: Hemelbestormer, Kylesa & Turpentine Valley

Ha mooi, ik deel je mening over La Morgue volledig!

Die late avondset van DWEF op donderdag is er alvast eentje die ik sowieso niet ga missen. Hun album 'Innern' is mijn favoriete album van 2025. Ik heb een paar maanden geleden in Haarlem al mogen ervaren hoe steengoed het live klinkt. Dus dat in combinatie met La Morgue is een absolute no-brainer.

Een andere (in mijn ogen) niet te missen Morgue act is The Ruins of Beverast. Een blackened doom underground band, met een prima live reputatie en een flink aantal goeie albums achter hun naam. Hun meest recente album is slechts een aantal weken oud en kan beschouwd worden als één van hun meest toegankelijke albums tot nu toe. Of dat iets positiefs is, daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Voor mij is het in elk geval een vroege kandidaat voor mijn AOTY eindlijst, dus ik kijk enorm uit naar hun set op Alcatraz!

Maar probeer ook zeker Castle Rat niet te missen! Wees wel op tijd, want ik vermoed dat dit voor de drukste Morgue in het weekend gaat zorgen. Castle Rat is namelijk een snelgroeiende hype met hun op fantasy gebaseerde catchy doom. Frontvrouw Riley 'The Rat Queen' Pinkerton is een verschijning op zich en hun album 'The Bestiary' uit de herfst van 2025 krijgt alom lovende kritieken. Zware Metalen noemt ze zelfs op basis van dat album 'de headliner van de toekomst'. En ik sluit dat zeker niet uit. Het is een kwestie van tijd voor Castle Rat zich heeft gemeld bij de top van de internationale stoner metal.

En nu we het toch over stoner metal hebben: Kylesa sluit op zondag La Morgue af en heeft in mijn ogen de potentie om voor een last minute hoogtepunt van het weekend te zorgen. Deze band zorgde vorig jaar voor een langverwachte rentree op de podia, na een afwezigheid van liefst tien jaar. En van wat ik hier en daar lees is die terugkeer zeker succesvol te noemen. Ik heb ze zelf mogen zien op Graspop 2011 en dat heeft altijd naar meer gesmaakt. Dus ik wil die kans zeker gaan pakken op Alcatraz! Al is de concurrentie best wel stevig te noemen met headlinersets van Powerwolf op Main en Satyricon in de Swamp.

En dan hebben we ook nog uiteraard genoeg Belgisch geweld in die tent, met oa sets van Enthroned, Modder, Your Highness en vooral Hemelbestormer om naar uit te kijken. Dus ook deze editie komen we zeker aan onze trekken in La Morgue! :)

Animo is er zeker meer dan genoeg. Dit is gewoon een minder actief forum omdat veel leden hier ook in de Graspop, Werchter of Pukkelpop fora zitten en dat dus wel de grotere actievere fora zijn. Dan word hier gewoon wat minder gepraat tenzij er nieuws is.
Maar Alcatraz is flink gegroeid laatste jaren, dus weinig animo kun je het zeker niet noemen

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Animo is er zeker meer dan genoeg. Dit is gewoon een minder actief forum omdat veel leden hier ook in de Graspop, Werchter of Pukkelpop fora zitten en dat dus wel de grotere actievere fora zijn. Dan word hier gewoon wat minder gepraat tenzij er nieuws is.
Maar Alcatraz is flink gegroeid laatste jaren, dus weinig animo kun je het zeker niet noemen
tot 3 jaar geleden werd alcatraz gewoon mee in het graspop topic besproken, het feit dat we nu al aan 33 pagina's zitten wel ook wel wat zeggen.

• Leuk
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal
Ik was vorig jaar voor het eerst, maar ik weet vrijwel zeker dat ik nooit meer terug zal keren. Misschien ben ik te verwend, maar ik vond de organisatie ruim onvoldoende. Dit begon al bij het parkeren. 3x naar een ander terrein gestuurd. Niemand wist welke nou open was. Een aantal bleven dicht tot de vorige vol was. Dus je komt met je auto bij de plek wat is toegewezen. Deze is nu VOL, u mag naar parkeerterrein X. Wij daar aangekomen, deze is nog niet open meneer. Dit terrein gaat morgen open. Toen weer doorverwezen. Vervolgens met een pendelbus richting camping. We hadden een luxe lodge voor de Eagle plaza.

We stonden in de camping rij zeker 2 uur. Toen bleek dat dit niet de rij was voor onze camping... Stond nergens aangegeven. Ja pas op het allerlaatst bij de T-splitsing naar rechts voor gewone camping (graveyard) en naar links voor Eagle plaza. Toen doorlopen naar de Eagle plaza. We hebben daar ook zeker 2 uur in de rij gestaan. 1 toegangspoortje om iedereen in te checken. Hier staan ze zonder grap 100 A4tjes door te spitten en met pen en papier af te strepen. Dit poortje was tevens de uitgang van de camping. Super irritant. CHAOS. Wat een amateurs. Goed we kregen een Eagle plaza bandje, maar geen festivalbandje. Dit moest je weer ophalen bij hoofdingang. Dat is echt helemaal richting Graveyard. Weer naar rechts door de woestijn. Weer naar rechts door een woonwijk. En daar is de hoofdingang. Ik ben niet lui, maar dit is 3 kilometer lopen vanaf Eagle Plaza. Er is vrijwel niemand die op Eagle plaza staat zonder weekend ticket. Waarom kan je in hemelsnaam niet je tentnummer krijgen EN een festivalbandje. Als Eagle plaza bezoeker kies je voor gemak en wat luxe. Ik snap echt niet waarom dit niet gecombineerd kan worden als je alle E-tickets kan tonen.

Goed.. we hadden vouchers voor gekoeld bier in blik. Deze werden niet ingewisseld op Eagle Plaza. Dus weer een mooie wandeling naar Graveyard. Daar heb je geen bandje voor.. Dus formeel mocht ik daar niet komen. Ook de grote flessen water werden niet verkocht op Eagle Plaza. Alleen op de Graveyard.
Voelt wel lekker luxe aan zo. Het was behoorlijk warm op sommige dagen. Dan wil je gewoon grote flessen water kopen. Maar als Eagle Plaza bezoeker moet je weer naar de Camping waar je geen bandje voor hebt lopen.. De beveiliging en controle(gelukkig/Helaas) was hier dramatisch. Lekker veilig!
Vervolgens mag je best een wandeling maken tegen de stroom in met je flessen water. Bijzondere ervaring.

We hadden op aanraden hier het ontbijt besteld. Ik koos dan voor de afhaal variant. Het E-ticket kon je niet inleveren bij de ontbijttent. Deze moest weer elders bij de ingang van Eagle plaza. Staat ook nergens aangegeven. De eerste ochtend echt een rij.. niet normaal. 1 camping stelletje van 30x60 waar ze roerei aan het maken voor honderden/ +/- duizend (?)bezoekers. Ook geen warmhoud bak om dit uit te serveren. Dus het campingstel moest eerst helemaal leeg. Om vervolgens weer opnieuw te bereiden en te serveren. Dat geloof je toch niet als je exact weet hoeveel ontbijtbuffet je hebt verkocht in de voorverkoop.. Dit is toch niet voor het eerst dat men dit aanbied? Echt lachwekkende organisatie.

De grap was.. ik had het afhaalpakket zonder de roerei. Maar er was maar 1 rij. Ook nergens een bordje. Bijvoorbeeld Kom hier voor het afhaalpakket. En wacht hier voor het ontbijtbuffet. Dus toen ik eindelijk aan de beurt was zij de vriendelijke meneer. Morgen mag je gewoon de rij voorbij lopen hoor. Krijg je gelijk een tasje met inhoud.. Die mensen deden hun best, waren vriendelijk, maar wat een organisatie. Ik snap dat mensen al jaren komen, maar voor nieuwkomers die niet super aso zijn wacht je gewoon op je beurt. Je weet niet beter. Je gaat niet 50 man voorbij lopen.

De festivalingang vanaf de campings bij dat hockeyveld (?) is ook qua controle ruim onvoldoende. 2 paden die veelste breed zijn. Als beveiliger lopen er tientallen of meer tegelijk op je af. Je kan hier geen bandjes controleren. Laat staan Fouilleren. Hier loop je van zonder enig probleem zonder toegangsbewijs het festival terrein op. De ingang kan je ook te makkelijk bereiken via die "woestijn"

Dezelfde avond liep het kampvuur op Eagle plaza uit de hand. Veelste veel hout in de metalen koker. Geen afzettting hier. Extreem heet en gevaarlijk. De hele klerezooi vloog in brand. Er moesten acuut mensen met blussers komen. Grote vonken regen. Best gevaarlijk met al die tenten. Ik snap hier niets van.

Na afloop van het weekend stond onze auto ergens bij de EXPO. We waren hier naartoe verwezen en reden het terrein op. Slagboom stond open. Toen we naar huis ging was de slagboom dicht. Nergens info hoe of wat. Tientallen auto's zochten naar een uitgang die open was voor Alcatraz bezoekers. Tja..

Positief: De prima prijzen voor de consumpties. De super vriendelijke mensen achter de bar! De aankleding van het terrein. De vette bands die ik heb gezien. Maar verder heb ik nog nooit zo'n slechte organisatie gezien als op Alcatraz.

Laatst bewerkt:
Ik was vorig jaar voor het eerst, maar ik weet vrijwel zeker dat ik nooit meer terug zal keren. Misschien ben ik te verwend, maar ik vond de organisatie ruim onvoldoende. Dit begon al bij het parkeren. 3x naar een ander terrein gestuurd. Niemand wist welke nou open was. Een aantal bleven dicht tot de vorige vol was. Dus je komt met je auto bij de plek wat is toegewezen. Deze is nu VOL, u mag naar parkeerterrein X. Wij daar aangekomen, deze is nog niet open meneer. Dit terrein gaat morgen open. Toen weer doorverwezen. Vervolgens met een pendelbus richting camping. We hadden een luxe lodge voor de Eagle plaza.

We stonden in de camping rij zeker 2 uur. Toen bleek dat dit niet de rij was voor onze camping... Stond nergens aangegeven. Ja pas op het allerlaatst bij de T-splitsing naar rechts voor gewone camping (graveyard) en naar links voor Eagle plaza. Toen doorlopen naar de Eagle plaza. We hebben daar ook zeker 2 uur in de rij gestaan. 1 toegangspoortje om iedereen in te checken. Dit poortje was tevens de uitgang van de camping. Super irritant. CHAOS. Wat een amateurs. Goed we kregen een Eagle plaza bandje, maar geen festivalbandje. Dit moest je weer ophalen bij hoofdingang. Dat is echt helemaal richting Graveyard. Weer naar rechts door de woestijn. Weer naar rechts door een woonwijk. En daar is de hoofdingang. Ik ben niet lui, maar dit is 3 kilometer lopen vanaf Eagle Plaza. Er is vrijwel niemand die op Eagle plaza staat zonder weekend ticket. Waarom kan je in hemelsnaam niet je tentnummer krijgen EN een festivalbandje. Als Eagle plaza bezoeker kies je voor gemak en wat luxe. Ik snap echt niet waarom dit niet gecombineerd kan worden als je alle E-tickets kan tonen.

Goed.. we hadden vouchers voor gekoeld bier in blik. Deze werden niet ingewisseld op Eagle Plaza. Dus weer een mooie wandeling naar Graveyard. Daar heb je geen bandje voor.. Dus formeel mocht ik daar niet komen. Ook de grote flessen water werden niet verkocht op Eagle Plaza. Alleen op de Graveyard.
Voelt wel lekker luxe aan zo. Het was behoorlijk warm op sommige dagen. Dan wil je gewoon grote flessen water kopen. Maar als Eagle Plaza bezoeker moet je weer naar de Camping waar je geen bandje voor hebt lopen.. De beveiliging en controle(gelukkig/Helaas) was hier dramatisch. Lekker veilig!
Vervolgens mag je best een wandeling maken tegen de stroom in met je flessen water. Bijzondere ervaring.

We hadden op aanraden hier het ontbijt besteld. Ik koos dan voor de afhaal variant. Het E-ticket kon je niet inleveren bij de ontbijttent. Deze moest weer elders bij de ingang van Eagle plaza. Staat ook nergens aangegeven. De eerste ochtend echt een rij.. niet normaal. 1 camping stelletje van 30x60 waar ze roerei aan het maken voor honderden/ +/- duizend (?)bezoekers. Ook geen warmhoud bak om dit uit te serveren. Dus het campingstel moest eerst helemaal leeg. Om vervolgens weer opnieuw te bereiden en te serveren. Dat geloof je toch niet als je exact weet hoeveel ontbijtbuffet je hebt verkocht in de voorverkoop.. Dit is toch niet voor het eerst dat men dit aanbied? Echt lachwekkende organisatie.

De grap was.. ik had het afhaalpakket zonder de roerei. Maar er was maar 1 rij. Ook nergens een bordje. Bijvoorbeeld Kom hier voor het afhaalpakket. En wacht hier voor het ontbijtbuffet. Dus toen ik eindelijk aan de beurt was zij de vriendelijke meneer. Morgen mag je gewoon de rij voorbij lopen hoor. Krijg je gelijk een tasje met inhoud.. Die mensen deden hun best, waren vriendelijk, maar wat een organisatie. Ik snap dat mensen al jaren komen, maar voor nieuwkomers die niet super aso zijn wacht je gewoon op je beurt. Je weet niet beter. Je gaat niet 50 man voorbij lopen.

De festivalingang vanaf de campings bij dat hockeyveld (?) is ook qua controle ruim onvoldoende. 2 paden die veelste breed zijn. Als beveiliger lopen er tientallen of meer tegelijk op je af. Je kan hier geen bandjes controleren. Laat staan Fouilleren. Hier loop je van zonder enig probleem zonder toegangsbewijs het festival terrein op. De ingang kan je ook te makkelijk bereiken via die "woestijn"

Dezelfde avond liep het kampvuur op Eagle plaza uit de hand. Veelste veel hout in de metalen koker. Geen afzettting hier. Extreem heet en gevaarlijk. De hele klerezooi vloog in brand. Er moesten acuut mensen met blussers komen. Grote vonken regen. Best gevaarlijk met al die tenten. Ik snap hier niets van.

Na afloop van het weekend stond onze auto ergens bij de EXPO. We waren hier naartoe verwezen en reden het terrein op. Slagboom stond open. Toen we naar huis ging was de slagboom dicht. Nergens info hoe of wat. Tientallen auto's zochten naar een uitgang die open was voor Alcatraz bezoekers. Tja..

Positief: De prima prijzen voor de consumpties. De super vriendelijke mensen achter de bar! De aankleding van het terrein. De vette bands die ik heb gezien. Maar verder heb ik nog nooit zo'n slechte organisatie gezien als op Alcatraz.
Logistiek was de start afgelopen jaar inderdaad niet best. Parkeren was niet overzichtelijk geregeld, bij de entrees flinke rijen. Als dat je eerste indruk is snap ik dat je teleurgesteld bent. Het jaar daarvoor was dat allemaal geen issue, heb ook van anderen begrepen dat dit voor het eerst zo stroef ging. Normaal verloopt de aankomst heel soepel.

Eagles Plaza ben ik verder niet bekend mee. Als bezoeker van de Graveyard camping ben ik tot nu toe twee keer zeer tevreden geweest over de organisatie, ook bij het ontbijt buffet, al waren ook daar wat opstart problemen afgelopen jaar die voor een lange rij zorgden. De dagen daarna ging het weer beter. Verder vind ik het juist heel relaxt dat je het terrein op komt zonder een uitgebreide security check, past wat mij betreft bij de ontspannen sfeer van het hele festival.

Kortom, ik snap waar je sentiment vandaan komt maar ik deel het totaal niet. Hopelijk kunnen de laatste positieve punten toch wat zwaarder wegen en kun je de organisatie nog een kans geven, lijkt me zonde om dat allemaal te laten schieten omdat er wat randzaken onhandig geregeld waren.

• Leuk
Waarderingen: Blommie, Parfex en Jamel
Voor mij springt de zaterdag in La Morgue eruit met Your Higness, Ronker en Castle Rat als must-sees.

Vrijdag vind ik over het algemeen de minste dag dus de tips hier met o.a. The Ruins of Bevereast en Witch Satan Club geef ik zeker een kans.
Modder stond wel al aangeduid, steengoede band uit mijn streek.

Laatst bewerkt:
Eagles Plaza ben ik verder niet bekend mee. Als bezoeker van de Graveyard camping ben ik tot nu toe twee keer zeer tevreden geweest over de organisatie, ook bij het ontbijt buffet, al waren ook daar wat opstart problemen afgelopen jaar die voor een lange rij zorgden. De dagen daarna ging het weer beter. Verder vind ik het juist heel relaxt dat je het terrein op komt zonder een uitgebreide security check, past wat mij betreft bij de ontspannen sfeer van het hele festival.
Opzich is dat een inderdaad een mooie gedachte. Maar als ik elke dag de Graveyard op kan lopen zonder check of ik hier iets te zoeken heb, dan vraag je wel om problemen mbt tot diefstal van je festivalbezoekers. Het is niet nieuw dat mensen beroofd worden op de campings. Meestal zijn het lafaards die wel een toegangsbewijs moeten kopen. Maar op Alcatraz heb je zelfs geen bandje nodig om zeer eenvoudig de campings op te lopen bij enige drukte. Ook de Festivalingang aan de camping zijde heeft vrijwel geen controle. Dit werkt georganiseerde zakkenroller bendes in de hand. Ik heb persoonlijk een veiliger gevoel als ik weet dat er vrijwel alleen mensen op het terrein en campings zijn met dezelfde plannen als ik. Helemaal uitsluiten is moeilijk, maar hier is echt vrijbrief voor criminaliteit. Het is behoorlijk naief om hier als organisatie te simpel mee om te gaan. Los van de honderden bezoekers die zonder ticket je terrein op lopen. Zijn allemaal gemiste inkomsten. De donderdag voor het festival liepen wij zonder enig probleem in de massa het terrein op zonder bandje. Dat was de andere dagen zonder probleem ook mogelijk.

Laatst bewerkt:
Opzich is dat een inderdaad een mooie gedachte. Maar als ik elke dag de Graveyard op kan lopen zonder check of ik hier iets te zoeken heb, dan vraag je wel om problemen mbt tot diefstal van je festivalbezoekers. Het is niet nieuw dat mensen beroofd worden op de campings. Meestal zijn lafaards die wel een toegangsbewijs moeten kopen. Maar op Alcatraz heb je zelfs geen bandje nodig om zeer eenvoudig de campings op te lopen bij enige drukte. Ook de Festivalingang aan de camping zijde heeft vrijwel geen mogelijk tot controle. Dit werkt georganiseerde zakkenroller bendes in de hand. Ik heb persoonlijk een veiliger gevoel als ik weet dat er vrijwel alleen mensen op het terrein en campings zijn met dezelfde plannen als ik. Helemaal uitsluiten is moeilijk, maar hier is echt vrijbrief voor criminaliteit. Het is behoorlijk naief om hier als organisatie te simpel mee om te gaan. Los van de honderden bezoekers die zonder ticket je terrein op lopen. Zijn allemaal gemiste inkomsten.
moet hierbij wel zeggen dat er een politie commandocenter aanwezig is in de sporthal en de volledige camping verlicht is en onder cameratoezicht staat.

Maar het is inderdaad zoals je zegt, het is pas als er echt problemen komen met diefstal dat dit versterkt zal worden. het systeem schuift mee met de rotte appels, Tot nu toe is het nog niet nodig geweest om extreme veiligheidsmaatregelen te nemen, die zijn er wel in de vorm van crew die bandjes controleert en professionele security op piekmomenten maar hoe meer alcatraz groeit hoe meer dat zal nodig zijn.

De problemen met de lange rijen aan de camping vorig jaar zijn gekend en daar zal geschakeld worden deze editie.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666
Opzich is dat een inderdaad een mooie gedachte. Maar als ik elke dag de Graveyard op kan lopen zonder check of ik hier iets te zoeken heb, dan vraag je wel om problemen mbt tot diefstal van je festivalbezoekers. Het is niet nieuw dat mensen beroofd worden op de campings. Meestal zijn het lafaards die wel een toegangsbewijs moeten kopen. Maar op Alcatraz heb je zelfs geen bandje nodig om zeer eenvoudig de campings op te lopen bij enige drukte. Ook de Festivalingang aan de camping zijde heeft vrijwel geen controle. Dit werkt georganiseerde zakkenroller bendes in de hand. Ik heb persoonlijk een veiliger gevoel als ik weet dat er vrijwel alleen mensen op het terrein en campings zijn met dezelfde plannen als ik. Helemaal uitsluiten is moeilijk, maar hier is echt vrijbrief voor criminaliteit. Het is behoorlijk naief om hier als organisatie te simpel mee om te gaan. Los van de honderden bezoekers die zonder ticket je terrein op lopen. Zijn allemaal gemiste inkomsten. De donderdag voor het festival liepen wij zonder enig probleem in de massa het terrein op zonder bandje. Dat was de andere dagen zonder probleem ook mogelijk.
Ik ben persoonlijk nooit de camping of het terrein op gekomen zonder een bandje te laten zien. Die doorgangen zijn best smal dus ook bij grote drukte redelijk eenvoudig te controleren.

moet hierbij wel zeggen dat er een politie commandocenter aanwezig is in de sporthal en de volledige camping verlicht is en onder cameratoezicht staat.

Maar het is inderdaad zoals je zegt, het is pas als er echt problemen komen met diefstal dat dit versterkt zal worden. het systeem schuift mee met de rotte appels, Tot nu toe is het nog niet nodig geweest om extreme veiligheidsmaatregelen te nemen maar hoe meer alcatraz groeit hoe meer dat zal nodig zijn.

De problemen met de lange rijen aan de camping vorig jaar zijn gekend en daar zal geschakeld worden deze editie.
Nou elke organisatie mag leren. Maar begin is met duidelijk aangeven waar wat te vinden is. Zeker voor nieuwe bezoekers en zeker Eagle plaza. Het is te zot voor worden dat je uberhaupt langdurig in verkeerde rijen kan komen te staan. Wegens gebrek aan bewegwijzers. En helemaal als je op voorhand al 1000 euro met 2 personen op tafel hebt gelegd voor festivaltoegang en een tent.

Op de Eagle plaza is de catagorie bezoekers van hogere leeftijd (35+ minstens) die echt een fors bedrag komen brengen naar je evenement. Die moet je koesteren. Niet overal en nergens heen laten lopen voor hele gangbare zaken. Een fles water van 1.5 liter of pre-order blikjes voucher moeten gewoon op je eigen camping te krijgen zijn. Niet op een camping waar je formeel niets eens toegang toe hebt.

Ook het weekendbandje moet je gewoon tegelijk met Eagle plaza bandje verstrekken. Er zit daar niemand die 600 euro betaald voor een tent, maar die alleen op donderdag komt kijken. De afstand van Eagle plaza naar de festivalhoofdingang is voor luxe beleving echt idioot lang.
Je kan in principe nog geen gebruik van Festivalingang van de campings. Je moet echt een fors stuk lopen. Totaal onnodig.

Het zijn misschien voor andere kleine dingen. Maar de opstelsom van alles vorig weekend dacht ik echt WTF is hier gaande. Maargoed dat het mooi weer was en de bands veel goed maakte.

De meeste van die punten lijken mij toch een schaal probleem. Het groeit dus ze hebben er te weinig vrijwilligers op gezet. Zoals @xydroh aangeeft is het een aandachtspunt voor dit jaar. Het lijken mij ook relatief makkelijke problemen om op te lossen.

Om eerlijk te zijn heb ik mij er ook niet aan gestoord. Het makkelijk doorlopen vond ik juist wel passen bij de ontspannen sfeer van het festival.

• Pray
Waarderingen: Dr. Hannibal
Over vrijwilligers gesproken eigenlijk. Ik ben niet van plan om naar Kortrijk af te reizen dit jaar. Maar wat zijn de mogelijkheden om eventueel als vrijwilliger daar te staan. Heeft iemand daar meer informatie over?

Vervelend dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad op je eerste Alcatraz. Zelf afgelopen jaar toch wel een hele fijne eerste Alcatraz achter de rug en kan niet wachten op de volgende.

Niet om lullig te doen ofso, maar ik blijf het toch wel grappig vinden dat iedereen gewoon in een random rij gaat staan zonder enig idee te hebben waar je voor in de rij gaat staan. Als je een duur eagle's plaza ticket hebt gekocht ga je toch eerst even kijken waar dat is lijkt me in plaats van in de eerste beste rij te gaan staan die je tegen komt :LOL: je bent hierin niet de enige overigens hoor, herinner me van vorige editie dat meer mensen hierover hebben geklaagd maar blijf dat toch bijzonder vinden.

Over vrijwilligers gesproken eigenlijk. Ik ben niet van plan om naar Kortrijk af te reizen dit jaar. Maar wat zijn de mogelijkheden om eventueel als vrijwilliger daar te staan. Heeft iemand daar meer informatie over?
Voor zover ik weet wordt dat via lokale verenigingen geregeld, bij de meeste festivals. Kom je als “buitenstaander” dus niet zomaar tussen. Maar wellicht zijn er anderen op het forum die meer weten :)

• Leuk
Waarderingen: Skut10
Vervelend dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad op je eerste Alcatraz. Zelf afgelopen jaar toch wel een hele fijne eerste Alcatraz achter de rug en kan niet wachten op de volgende.

Niet om lullig te doen ofso, maar ik blijf het toch wel grappig vinden dat iedereen gewoon in een random rij gaat staan zonder enig idee te hebben waar je voor in de rij gaat staan. Als je een duur eagle's plaza ticket hebt gekocht ga je toch eerst even kijken waar dat is lijkt me in plaats van in de eerste beste rij te gaan staan die je tegen komt :LOL: je bent hierin niet de enige overigens hoor, herinner me van vorige editie dat meer mensen hierover hebben geklaagd maar blijf dat toch bijzonder vinden.
Tja je bent er voor het eerst. Je komt uit de pendelbus en loopt net als iedereen met je tas naar de camping. Uiteraard vraag je aan de gezellige mensen om je heen of je in de rij voor de camping staat. Je krijgt van iedereen te horen dat het correct is. Je loopt dan niet honderden mensen voorbij met je kampeer spul. Dat voelt mega asociaal. Geef gewoon duidelijk aan waar je moet zijn. Of zet een vrijwilliger neer bij uitstapplaats van de pendelbussen. Die bussen stoppen voor de campings. Niet raar dat je dan daar in rij gaat aansluiten.

Users who are viewing this thread