TW Classic 2026

Echt jammer. Dat moet dan toch keith scott zijn die out valt om te gaan cancelen
Op social media zijn er toch veel personen die niets van dit verhaaltje geloven. Bryan Adams speelt maar een handvol keren in Europa (Duitsland, Italie, Werchter) in de zomer van 2026. Een niet-dringende operatie kan altijd gezet worden op een datum dat er geen concert gepland is bv de week na 11 juli.
Velen denken dat de verkoop zoals te verwachten viel met de sub Bryan Adams van vorig jaar gigantisch achterbleef op een normale TW Classic. Wellicht waren er maar een 20.000 tot 25.000 tickets verkocht indien men best case 40.000 tot 45.000 bezoekers maximaal verwachtte.

Vorig jaar was er toch ook de paniekaankoop van RW van Kings of Leons die normaal in Griekenland zouden optreden maar daar mochten vertrekken omdat de kaartverkoop daar ver onder de verwachtingen bleef.

Een niet-dringende operatie kan altijd gezet worden op een datum dat er geen concert gepland is bv de week na 11 juli.
Wie zegt dat het om een "niet-dringende operatie" gaat die kan uitgesteld worden? In het persbericht is sprake van een "belangrijke medische ingreep". Dat kan gaan van een handoperatie (+ revalidatie) bij een gitarist die niet meer in staat is om een volledig concert te spelen tot een kankeroperatie met daaropvolgende behandeling. Al die speculaties over "'t Ligt aan de tegenvallende verkoop" zijn nergens op gebaseerd. En het zou inderdaad niet bijster logisch zijn dat hij zijn volledige tournée afzegt omwille van TWC.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Leuk van Adams dat hij zijn hele tour cancelled omdat de ticketverkoop van TW Classic niet loopt.
Doe niet zo onozel Bob om je eigen verzinsels te kunnen geloven.
@jefferke Ik verzin niets, dat zijn beweringen/overtuigingen van veel mensen op social media. Kijk maar eens naar de online nieuwsberichten van alle diverse Vlaamse kranten over het cancelen van TW Classic en de diverse commentaren die lezers daaronder gezet hebben.
En laten we een paard een paard noemen. Live Nation cancelde TW Classic niet Bryan Adams.

Er zou een verschil zijn in shows. Hij doet er ook groot aantal solo zonder band hoorde ik.

En laten we een paard een paard noemen. Live Nation cancelde TW Classic niet Bryan Adams.
Omdat Bryan Adams niet komt spelen. Want een bandlid moet een operatie ondergaan.

En als we alle onzin die mensen op social media posten en beweren hier serieus moeten gaan nemen.... dat voegt niet zoveel toe imo.

@jefferke Ik verzin niets, dat zijn beweringen/overtuigingen van veel mensen op social media. Kijk maar eens naar de online nieuwsberichten van alle diverse Vlaamse kranten over het cancelen van TW Classic en de diverse commentaren die lezers daaronder gezet hebben.
Bob, dat zijn inderdaad beweringen/overtuigingen van veel mensen op sociale media, maar jij komt die hier wel poneren als absolute waarheid.

Dat is wel de evidentie zelve. Of sinds wanneer kan een artiest beslissen dat een festival niet doorgaat? Maar het is wel BA die zelf heeft beslist dat hij niet zou spelen op TWC.

Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken met die speculatieve onzin?

• Leuk
Waarderingen: festirock
Een slechte verkoop kan meedragen aan het afgelasten van het event, maar de aanleiding blijft toch dat Bryan Adams niet komt spelen.
LN heeft wel een goed genoeg zicht dat er geen passende vervangende headliner beschikbaar meer is die genoeg tickets kan schuiven en dus was een afgelasting de enige optie ... (ook wetende dat een Rock Zottegem nog een headliner moet fixen)

Op social media zijn er toch veel personen die niets van dit verhaaltje geloven. Bryan Adams speelt maar een handvol keren in Europa (Duitsland, Italie, Werchter) in de zomer van 2026. Een niet-dringende operatie kan altijd gezet worden op een datum dat er geen concert gepland is bv de week na 11 juli.
Velen denken dat de verkoop zoals te verwachten viel met de sub Bryan Adams van vorig jaar gigantisch achterbleef op een normale TW Classic. Wellicht waren er maar een 20.000 tot 25.000 tickets verkocht indien men best case 40.000 tot 45.000 bezoekers maximaal verwachtte.

Vorig jaar was er toch ook de paniekaankoop van RW van Kings of Leons die normaal in Griekenland zouden optreden maar daar mochten vertrekken omdat de kaartverkoop daar ver onder de verwachtingen bleef.
Gelukkig mogen we altijd afgaan op de socials..
Het is gewoon bryan adams die zelf beslist dat hij niet komt.

• Leuk
Waarderingen: Bwoite
En het lijkt me toch ook dat ze het afgelasten omdat er gewoon geen vervanger is? Er tourt niet veel wie hem kan vervangen of wellicht zijn de grote artiesten al vastgelegd voor 2027. Daarnaast ben ik ook nog steeds benieuwd hoe Rock Zottegem het verlies van Neil Young gaan oplossen. Ik zie de oplossing niet met wat tourt dit jaar.

En het lijkt me toch ook dat ze het afgelasten omdat er gewoon geen vervanger is? Er tourt niet veel wie hem kan vervangen of wellicht zijn de grote artiesten al vastgelegd voor 2027. Daarnaast ben ik ook nog steeds benieuwd hoe Rock Zottegem het verlies van Neil Young gaan oplossen. Ik zie de oplossing niet met wat tourt dit jaar.
Jup, hebben ze ook letterlijk gezegd.

"Na zorgvuldige overweging en omdat blijkt dat het niet mogelijk is om voor komende zomer een artiest van vergelijkbaar formaat voor TW Classic vast te leggen, heeft de organisatie beslist dat de editie van 2026 niet zal plaatsvinden."

• Leuk
Waarderingen: Chiel
In ieder geval ook een sappig onderwerp in de laatste popcast van Stubru. Andries Beckers die ook vindt dat het zaakje stinkt.

In ieder geval ook een sappig onderwerp in de laatste popcast van Stubru. Andries Beckers die ook vindt dat het zaakje stinkt.
Maar het is toch niet zo ingewikkeld? Grootste naam zegt af, er is niet onmiddellijk iemand van die grootte beschikbaar, in hetzelfde weekend zegt ook de grootste naam van Rock Zottegem af, waar je ook niet zomaar iemand anders voor vindt. Dus beslis je om je subheadliner te verplaatsen naar Zottegem en het eendaagse festival af te gelasten. Ik zie hier toch heen choquerend verhaal in tbh?

Maar het is toch niet zo ingewikkeld? Grootste naam zegt af, er is niet onmiddellijk iemand van die grootte beschikbaar, in hetzelfde weekend zegt ook de grootste naam van Rock Zottegem af, waar je ook niet zomaar iemand anders voor vindt. Dus beslis je om je subheadliner te verplaatsen naar Zottegem en het eendaagse festival af te gelasten. Ik zie hier toch heen choquerend verhaal in tbh?
En zo recupereer je een festivaldag die in 2027 dan extra mag plaatsvinden toch?
Er is toch zo iets van een regeling. Maar dat zal jimmy beter weten

En komt hem met feiten? Of is het kwakzalverij die uit de mouw is geschud?
En op het einde van de rit, wat maakt het in godsnaam uit of het nu een drogreden is, omwille van slechte ticketverkoop of omdat het gewoon de waarheid is dat ze spreken?
De mensen krijgen hun geld terug en we zijn 5 maanden voor de datum. Genoeg tijd om iets anders te plannen in dat weekend (of voor zij die werken, hun verlof te annuleren).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Bryan Adams kon sowieso niet, dus dan is het kwestie van een keuze maken. Op het einde van de rit is het een combinatie van factoren. Geen grote namen meer beschikbaar, maar evengoed komt het goed uit met een ticketverkoop die mogelijk beter kon. Zonder TW Classic kan alles al na RW afgebroken worden, dus misschien dat er daar ook nog wat winst zit.

En zo recupereer je een festivaldag die in 2027 dan extra mag plaatsvinden toch?
Er is toch zo iets van een regeling. Maar dat zal jimmy beter weten
Ze mogen 7 dagen per jaar organiseren, waarvan 1 keer 4 dagen na elkaar. Bijkomende dagen zijn niet uitgesloten, maar die moeten wel eerst onderhandeld worden met gemeente en provincie. Het is dus niet zo dat, als ze dit jaar maar 6 dagen gebruiken, ze die 7e dag kunnen overdragen naar volgend jaar.

Users who are viewing this thread