BKS & DTRH HURT/HEAL

YES, veel te lang geduurd

Aphex Twin - 57
Arctic Monkeys - 82
Bon Iver - 99
Florence + The Machine - 96
Gorillaz - 105
Jack White - 110
Janelle Monáe - 0 (-10) @Brian
Justice - 102
LCD Soundsystem - 150
Little Simz - 60
Massive Attack - 99
Nick Cave and the Bad Seeds - 136
PJ Harvey - 145
Radiohead - 141
Sigur Rós - 160
The National - 82
The Strokes - 21
The War On Drugs - 75
The xx - 99

Laatst bewerkt:
Aphex Twin - 57
Arctic Monkeys - 82
Bon Iver - 99
Gorillaz - 105
Jack White - 110
Justice - 102
LCD Soundsystem - 150
Little Simz - 60
Massive Attack - 99
PJ Harvey - 145
Radiohead - 141
Sigur Rós - 150 (-10)
The National - 82
The Strokes - 21
The War On Drugs - 75
The xx - 99

Aphex Twin - 57
Arctic Monkeys - 82
Bon Iver - 99
Gorillaz - 105
Jack White - 110
Justice - 102
LCD Soundsystem - 150
Little Simz - 60
Massive Attack - 99
PJ Harvey - 145
Radiohead - 141
Sigur Rós - 150
The National - 82
The Strokes - 21
The War On Drugs - 75
The xx - 99

Zo klopt ie denk ik, na mij waren er nog reacties die niet alles meegenomen hadden

Ik vond Justice een geweldige headliner op BKS 2 jaar geleden, maar zou toch vreemd zijn als die er later uitvliegen dan Aphex Twin.
Is net alsof je David Bowie gaat wegstemmen terwijl Lady Gaga nog in de lijst staat.

• Leuk
Waarderingen: Elmer, AngieH en Oasiss
Het was een genoegen, Janelle. Heeft mooi gestreden. Al heb ik er zelf nooit punten aan gegeven omdat ik het ook wel mooi vond nu.

Justice mag er mijn inziens zeker wel vroeger uit dan Aphex.

• Leuk
Waarderingen: Elmer
Aphex Twin - 67 (+10)
Arctic Monkeys - 82
Bon Iver - 99
Gorillaz - 105
Jack White - 110
Justice - 102
LCD Soundsystem - 150
Little Simz - 60
Massive Attack - 99
PJ Harvey - 145
Radiohead - 141
Sigur Rós - 150
The National - 82
The Strokes - 21
The War On Drugs - 75
The xx - 99

• Winning
Waarderingen: DJ_Tjorre
Aphex Twin - 67
Arctic Monkeys - 82
Bon Iver - 99
Gorillaz - 105
Jack White - 110
Justice - 102
LCD Soundsystem - 141 (-9)
Little Simz - 60
Massive Attack - 99
PJ Harvey - 145
Radiohead - 141
Sigur Rós - 150
The National - 82
The Strokes - 20 (-1)
The War On Drugs - 75
The xx - 99

Ik vond Justice een geweldige headliner op BKS 2 jaar geleden, maar zou toch vreemd zijn als die er later uitvliegen dan Aphex Twin.
Is net alsof je David Bowie gaat wegstemmen terwijl Lady Gaga nog in de lijst staat.
Die vergelijking snap ik niet goed. 😅

Aphex Twin - 67
Arctic Monkeys - 82
Bon Iver - 99
Gorillaz - 105
Jack White - 109 (-1)
Justice - 102
LCD Soundsystem - 141
Little Simz - 60
Massive Attack - 99
PJ Harvey - 145
Radiohead - 141
Sigur Rós - 150
The National - 82
The Strokes - 29 (+9)
The War On Drugs - 75
The xx - 99

Die vergelijking snap ik niet goed. 😅
Misschien niet de beste, maar is ook moeilijk te vergelijken tussen genres. Ik dacht iets als:

Aphex Twin is waarschijnlijk de meest invloedrijke elektronische artiest aller tijden, die zowat iedere elektronische artiest na zich heeft beïnvloed.
Experimenteerde ook met alles wat hij kon bedenken & daarom dat ik hem wel aan David Bowie kan linken (al kon dat evengoed the beatles zijn).

Justice heeft een leuke sound, maar dat delen ze wel met heel wat andere (french) electro artiesten uit die tijd. Ze geven ook toe beïnvloed te zijn door artiesten als Aphex Twin (net zoals Lady gaga dat zei over Bowie). Leuke muziek, maar vernieuwend zou ik ze dus niet noemen.

Ik vind beide artiesten leuk hoor, maar Aphex twin staat toch wel echt heel wat niveaus boven Justice (en voor mij boven iedereen anders in deze lijst zelfs, maar dat is persoonlijke voorkeur).

Aphex Twin - 67
Arctic Monkeys - 82
Bon Iver - 94 (-5)
Gorillaz - 105
Jack White - 109
Justice - 102
LCD Soundsystem - 141
Little Simz - 60
Massive Attack - 99
PJ Harvey - 145
Radiohead - 141
Sigur Rós - 150
The National - 77 (-5)
The Strokes - 29
The War On Drugs - 75
The xx - 99

Misschien niet de beste, maar is ook moeilijk te vergelijken tussen genres. Ik dacht iets als:

Aphex Twin is waarschijnlijk de meest invloedrijke elektronische artiest aller tijden, die zowat iedere elektronische artiest na zich heeft beïnvloed.
Experimenteerde ook met alles wat hij kon bedenken & daarom dat ik hem wel aan David Bowie kan linken (al kon dat evengoed the beatles zijn).

Justice heeft een leuke sound, maar dat delen ze wel met heel wat andere (french) electro artiesten uit die tijd. Ze geven ook toe beïnvloed te zijn door artiesten als Aphex Twin (net zoals Lady gaga dat zei over Bowie). Leuke muziek, maar vernieuwend zou ik ze dus niet noemen.

Ik vind beide artiesten leuk hoor, maar Aphex twin staat toch wel echt heel wat niveaus boven Justice (en voor mij boven iedereen anders in deze lijst zelfs, maar dat is persoonlijke voorkeur).
Eens hoor, al is Cross ook gewoon een van de beste dancealbums ooit. Vind 'leuke sound' wel wat onderdoen. Heeft nu met al die Indie Sleaze (walgelijke term) ook wel grote invloed.

Ik zeg pijlen op White, TWOD, the xx of Arctic Monkeys. Dacht dat the xx nog met een nieuw album ging komen voor DTRH? Weet iemand iets meer? Ze hebben nu alleen die bonustracks gereleased voor hun debuutalbum...

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Eens hoor, al is Cross ook gewoon een van de beste dancealbums ooit. Vind 'leuke sound' wel wat onderdoen. Heeft nu met al die Indie Sleaze (walgelijke term) ook wel grote invloed.

Ik zeg pijlen op White, TWOD, the xx of Arctic Monkeys. Dacht dat the xx nog met een nieuw album ging komen voor DTRH? Weet iemand iets meer? Ze hebben nu alleen die bonustracks gereleased voor hun debuutalbum...
Leuke sound is misschien wel iets te negatief, maar ik had eigenlijk weinig met Justice op album. Live vond ik ze wel echt geweldig.
Daarom alleen al mogen ze voor mij zeker al in de top 10 staan.

Eens dat Aphex Twin de spannendere artiest is, maar het gaat ook wel over headliner waardig. Justice heeft daarin een van de meest headliner waardige shows van de afgelopen jaren neergezet. Echt een artiest die heel het festival kan verbinden. Aphex Twin schrikt de helft van het publiek af.

LCD Soundsystem is de logische volgende 😜

Aphex Twin - 67
Arctic Monkeys - 82
Bon Iver - 94
Gorillaz - 105
Jack White - 109
Justice - 102
LCD Soundsystem - 131 (-10)
Little Simz - 60
Massive Attack - 99