Rock Werchter 2026

Hoop dat SONS wel op RW staat, maar die stonden al op main en in de tent, dus denk ik te groot voor de Slope.
Én op de Slope, in 2023 :-)

Grappig, die zijn in hun drie RW optredens elke keer een tree omlaag gegaan. Van Main naar KlubC naar Slope.

edit: jaja, ik weet dat ze die eerste keer op Main stage invallers waren.

• Leuk
Waarderingen: fiesta
Sons, Ramkot Rhea, Lightspeed ... voor mij allemaal 13 in een dozijn Belgische bandjes waar we nog nooit zouden van gehoord hebben als het niet toevallig landgenoten waren. Daar zit ik echt niet op te wachten, en zeker niet op hoge Slope-spots.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: koolket en Mr. Y
The Beaches en NC:BR zijn in ieder geval alvast uitgesloten voor Rock Werchter door shows in het Rivierenhof.

Out of curiosity, what drives you to The Slope stage? Do you actually know/like the bands? Or have you seen the main stage stuff too often already? I wonder who goes there when absolute mustsees like Prodigy/Cure/APC plays
Van te voren luister ik alle artiesten goed in. En er staan ook gewoon artiesten die ik vetter vindt dan de artiesten die op andere stages staan. Vorig jaar waren Almost Monday en Corella twee bands waar ik heel erg naar uitkeek. En uiteindelijk ook twee bands die fantastisch waren live! En dan had je vorig jaar bijvoorbeeld Bad Nerves en Boston Manor. Daar was de sfeer echt te gek. 10 tallen mensen aan het crowd surfen. Iedereen uit zijn dak. Echt een fantastisch podium!

Van te voren luister ik alle artiesten goed in. En er staan ook gewoon artiesten die ik vetter vindt dan de artiesten die op andere stages staan. Vorig jaar waren Almost Monday en Corella twee bands waar ik heel erg naar uitkeek. En uiteindelijk ook twee bands die fantastisch waren live! En dan had je vorig jaar bijvoorbeeld Bad Nerves en Boston Manor. Daar was de sfeer echt te gek. 10 tallen mensen aan het crowd surfen. Iedereen uit zijn dak. Echt een fantastisch podium!
en joey en fat dog, lambrini girls, slope was de place to be vorig jaar

Ik zal hier wellicht wel commentaar krijgen, maar eigenlijk vind ik dat niet de taak van een Rock Werchter. Dan heb ik veel liever ontdekkingsfestival en dat Rock Werchter zich op hun corebusiness focust en dat is proberen de grootste groepen der aarde op een affiche te zetten.
Voor mij is het persoonlijk jammer dat dan kleinere groepen een Werchter verkiezen ipv naar de Rock Herk's, misty fields,... te trekken.

Maar ik snap het wel he, veel meer spotlight,etc.
Ja, hier krijg je inderdaad commentaar op haha.

Voor mij voegt de Slope 1000% iets toe aan Werchter. Juist die combinatie van grote acts en bandjes ontdekken is helemaal top. Als de Slope er niet zou zijn zou ik denk ik eerder voor Pukkelpop of Down the Rabbit Hole kiezen.

• Leuk
Waarderingen: phil en RuneBrico
Ja, hier krijg je inderdaad commentaar op haha.

Voor mij voegt de Slope 1000% iets toe aan Werchter. Juist die combinatie van grote acts en bandjes ontdekken is helemaal top. Als de Slope er niet zou zijn zou ik denk ik eerder voor Pukkelpop of Down the Rabbit Hole kiezen.
als de slope er niet was, dan had ik nu niet meer naar werchter gegaan.
want ik kom zelden nog aan de mainstage..

Ik hoop op een mooie Slope afsluiter op de donderdag. Zodat ik Mumford daarna van zo ver mogelijk kan bekijken. Daardoor dus echt een mega belangrijke drop vandaag. Zou echt jammer zijn als er op donderdag niks boeiends meer is na TWOD. Je kan natuurlijk ook nog naar the Prodigy van ver buiten de tent kijken.... Maar dat is ook niet alles.

Ik hoop op een mooie Slope afsluiter op de donderdag. Zodat ik Mumford daarna van zo ver mogelijk kan bekijken. Daardoor dus echt een mega belangrijke drop vandaag. Zou echt jammer zijn als er op donderdag niks boeiends meer is na TWOD. Je kan natuurlijk ook nog naar the Prodigy van ver buiten de tent kijken.... Maar dat is ook niet alles.
Naar exact dat slot ben ik ook erg benieuwd.

• Leuk
Waarderingen: roluf
In het kader van 'breek het kot af' zie ik graag dingen als Mandy, Indiana, Model/Actriz en PVA een late slope-slot pakken.

Ik zie niet echt plek meer voor Pulp maar ze zijn verdomd dicht in de buurt… 🤔

IMG_2303.jpeg

Edit: ik zie dat ze dat overigens al waren met een aantal festivals…

• Leuk
Waarderingen: koolket

Users who are viewing this thread