Graspop Metal Meeting 2026

Jammer van Twisted Sisters, toch een legendarische band om nog een keer te zien.
Ben benieuwd wat er bij gaat komen, maar zoals altijd niet al te veel verwachten.

Het lijkt nu net alsof je over de passage 'Ongetwijfeld zullen ze eerst kijken of ze ergens een vervangende headliner vandaan kunnen halen. Maar dat lijkt me zeker niet evident, gelet op het feit dat The Offspring als headliner naar alle waarschijnlijkheid ook al een noodgreep was.' heen leest. Daar zeg ik ook dat Graspop ongetwijfeld (en mogelijk in samenwerking met andere festivals die nu met een lege headlinerplek zitten) eerst gaat kijken naar een vervangende headliner. Maar dat het me tegelijkertijd niet echt eenvoudig lijkt, aangezien The Offspring al een noodgreep is. Dus de headliners liggen dit jaar blijkbaar zeker niet voor het oprapen.
Oke fair enough, daar heb ik inderdaad overheen gelezenIk doelde ook niet zo zeer op het feit dat ze opeens een grote headlinewaardige naam weten te strikken. Een Gojira is natuurlijk het droomscenario maar daar geloof ik ook niet zo in. Een wat kleinere naam overtuigen en een kans geven om een headline show te geven die normaal niet zo snel op die plek zouden staan zoals Shinedown of Amon Amarth lijkt me gewoon een stuk waarschijnlijker dan een sub doorschuiven, op basis van hoe ze met een headlinercrisis om gingen de laatste jaren. Een Behemoth/Emperor situatie bijvoorbeeld zal ook een hoop geklaag opleveren maar lijkt me nog steeds logischer dan alter bridge doorschuiven.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Oke fair enough, daar heb ik inderdaad overheen gelezenIk doelde ook niet zo zeer op het feit dat ze opeens een grote headlinewaardige naam weten te strikken. Een Gojira is natuurlijk het droomscenario maar daar geloof ik ook niet zo in. Een wat kleinere naam overtuigen en een kans geven om een headline show te geven die normaal niet zo snel op die plek zouden staan zoals Shinedown of Amon Amarth lijkt me gewoon een stuk waarschijnlijker dan een sub doorschuiven, op basis van hoe ze met een headlinercrisis om gingen de laatste jaren. Een Behemoth/Emperor situatie bijvoorbeeld zal ook een hoop geklaag opleveren maar lijkt me nog steeds logischer dan alter bridge doorschuiven.
Ik vind Amon Amarth met een extra ultieme headlinerproductie zeker een heel mooi en ook realistisch voorstel ja!

Ghost heeft al gezegd dat de Skeletour eindigt in Amerika over een paar weken, lijkt me onwaarschijnlijk dat die plannen gaan wijzigen voor Graspop

Aldus na veel checken CHATGPT

📌 Samengevat: beste opties als twistheadliner-vervanger​

🎯

✅ Ghost — geen bevestigde Europese shows rond 19 juni, wat hen één van de weinige grote acts maakt die open kan staan voor Graspop op die dag.

🎯

🟢 Avantasia — heeft wél festival-presentaties rond juni maar geen bevestigde show op 19 juni, wat theoretisch ruimte biedt voor een festivalbooking.

🟡

• Five Finger Death Punch
  • Lamb of God
  • In Flames
  • Dark Tranquillity / Opeth
  • System of a Down / Slipknot / Judas Priest

Aldus na veel checken CHATGPT

📌 Samengevat: beste opties als twistheadliner-vervanger​

🎯

✅ Ghost — geen bevestigde Europese shows rond 19 juni, wat hen één van de weinige grote acts maakt die open kan staan voor Graspop op die dag.

🎯

🟢 Avantasia — heeft wél festival-presentaties rond juni maar geen bevestigde show op 19 juni, wat theoretisch ruimte biedt voor een festivalbooking.

🟡

• Five Finger Death Punch
  • Lamb of God
  • In Flames
  • Dark Tranquillity / Opeth
  • System of a Down / Slipknot / Judas Priest
laten we deze AI slop achterwegen houden

Ghost gaat natuurlijk niet overtuigd worden met een north stage headline positie

A perfect circle vind ik nog wel een mooie shout. Ze hebben eerder laten zien een dubbeling met RW niet zo erg te vinden in een noodsituatie, alleen vraag ik me af of APC het ziet zitten om 4 dagen achter elkaar te spelen. Ben bang van niet.

• Winning
Waarderingen: BlackwaterPark
Breaking Benjamin headliner maken en Channel Zero met een afscheidsshow op de main ervoor?

Enkele opties

Ghost: zou mooi zijn, al ben ik er geen fan van
Amon Amarth: zou ik toejuichen, zeer hard zelfs. Maar hebben een tour in het najaar. Gaan die dat wel willen doen?
Helloween: staan al op Hellfest die dag jammer genoeg
Avantasia: Zou ik zeer hard toejuichen, met een speciale show misschien. Zou het genoeg volk trekken?
Gojira (Heavy Weekend): zou mooi zijn, al ben ik er geen fan van
Electric Callboy (Heavy Weekend): staan al op zondag als sub dus dan moet er al geschoven worden
Linkin Park (Rock Am Ring zit ik nu): Te duur
Iron Maiden (Rock Am Ring zit ik nog steeds): 29 juni Antwerpen en te duur
The Cure (Novarock): Niet echt geschikt voor Graspop
Gorillaz (Rock For People): Niet geschikt voor Graspop
Halsey (Rock For people): Ken ik niet maar staat als headliner op Rock For People. Waarschijnlijk enkel bekend in CZ
Guns N' Roses (Download): te duur
(Greenfield heeft enkel headliners die Graspop ook heeft)
Deep Purple (Hellfest): Hellfest durft het aan ...
Marilyn Manson (Resurrection Fest): controversieel ...
Yungblud (Tons Of Rock): Ik hou me al vast aan de takken van de bomen voor de hoeveelheid gezeik er dan gaat komen ...

Daarmee heb ik alle headliners van de grotere juni festivals gehad en enkele losse bands. Mensen beginnen hier ook over exclusieve shows van Muse of Foo Fighters maar dat zie ik al helemaal niet gebeuren.

Laatst bewerkt:
Bands die helemaal niet aan het touren zijn tzt zoals Lamb of God en Ghost lijken me te duur. Moet je een hele headline productie opzetten voor 1 avond. Dan klinkt wat @CedricH zegt logischer, al wordt de vrijdag dan wel een matig dagje voor mij persoonlijk.

Users who are viewing this thread